چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

راهنمای کامل سفر زمینی و هوایی به اصفهان | مسیرها، رستوران های بین راهی، ترمینال‌‌ها و…

سفر مهم‌ترین بخش زندگی بشر است و با سفرهای متعدد می‌توانیم تجربه‌های ارزشمند زیادی به دست بیاوریم. علاوه‌بر این موضوع یکی از راه‌های دور شدن از خستگی روزها تلاش و فعالیت است. انتخاب درست وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که در هنگام مسافرت باید به آن توجه کنید چون ساعت‌های طولانی در راه هستید و باید از احساس آرامش و آسایش کافی برخوردار شوید.

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران اصفهان است که شاید بتوانیم بگوییم چون جاذبه‌های گردشگری فراوان و منحصربه‌فردی دارد، به نصف جهان شهرت پیدا کرده است. برای سفر به اصفهان می‌توانید از راه‌های زمینی و هوایی اقدام کنید. چون هم جاده‌های بین شهری دارد هم در مسیر راه آهن قرار گرفته است و هم فرودگاه بین‌المللی آن امکان دسترسی به دیگر نقاط کشور را برای مسافران فراهم کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راه‌های سفر به نصف جهان آشنا کنیم.

برای آشنایی با این شهر کهن می‌توانید مقاله اصفهان کجاست را مطالعه کنید.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

وسیله نقلیه شخصی

سفر به اصفهان با ماشین شخصی

سفر با وسیله نقلیه شخصی به اصفهان یکی از متداول‌ترین راه‌های سفر است. در ضمن اصفهان با قرار گرفتن در مرکز ایران با تمامی شهرهای شمال، جنوب، شرق و غرب ایران در ارتباط است و حتی جاده‌هایی که چهارسوی ایران را به اصفهان متصل می‌کند، از کیفیت بالا و امکانات خوبی برخوردارند. سفر به اصفهان با وسیله نقلیه شخصی، باعث می‌شود تا از دیدنی‌های مسیر لذت بیشتری ببرید و هم‌چنین هزینه تردد در شهر اصفهان را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید، تنها هزینه استفاده از خودروی شخصی برای سفر به اصفهان مربوط به بنزین است. البته اگر از شهرهای دور به اصفهان سفر می‌کنید، بنزین بیشتری مصرف خواهید کرد. برای داشتن یک سفر جاده‌ای بی‌نظیر و به‌یادماندنی، باید درباره مسیرهای جاده‌ای از شهر مبدا به مقصد، رستوران‌های بین‌راهی و مجتمع‌های رفاهی که در بین راه احداث شده‌اند، اطلاعات جامعی به‌دست آورید و بر اساس این اطلاعات، برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

بررسی مسیرهای دسترسی به اصفهان از نقاط مختلف کشور

  • اگر از شرق ایران می‌خواهید به اصفهان سفر کنید، مسیری 10 ساعته پیش‌رو خواهید داشت و می‌توانید از مسیر طبس – دارین – خور – انارک – نائین و یا از جاده یزد – نائین حرکت کنید و از شهرهای خوسف، طبس، خور و نایین عبور خواهید کرد.
  • حال اگر مسیر شما از غرب به سمت اصفهان است، می توانید با توجه به شهری که از آن سفر می‌کنید، یکی از مسیرهای دلیجان – اصفهان، دلیجان – کاشان، خمین – گلپایگان، الیگودرز – داران، شهرکرد – اصفهان، بروجن – دهاقان و لردگان – سمیرم را انتخاب کنید و خود را به نصف جهان برسانید و در حین سفر از غرب به اصفهان از شهرهایی مانند همدان، ملایر، اراک و شاهین شهر عبور کنید.
  • از شمال کشور هم می‌توان از مسیرهای دامغان – یزد یا قم – کاشان به شهر تاریخی اصفهان رسید.
  • مسیر دسترسی از جنوب کشور هم، جاده شیراز- آباده – شهرضا – اصفهان است. این مسیر به صورت تقریبی 930 کیلومتر است و باید از شهرهایی نظیر سیرجان، شهر بابک، آباده و شهر رضا عبور کنید.

می‌توانید از ۳ مسیر زمینی از تهران به اصفهان استفاده کنید.

  • مسیر اول ۴۴۸ کیلومتر است و ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه از جاده تهران، ساوه، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و گز تا اصفهان راه است.
  • مسیر دوم ۴۳۱ کیلومتر است و ۴ ساعت و ۵۶ دقیقه از جاده تهران – اتوبان کاشان- نطنز- اصفهان راه است. جالب است بدانید، تمام این مسیر به صورت آزادراه چهار بانده است.
  • مسیر سوم هم ۴۳۶ کیلومتر است که ۵ ساعت از مسیر تهران، قم، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و گز تا اصفهان راه است. توجه داشته باشید، بخش بزرگی از این مسیر آزادراه ندارد و کمی خطرناک‌تر است.

اگر بخواهیم درباره رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های رفاهی مسیر تهران – اصفهان صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد.

رستوران های بین‌راهی اصفهان – تهران

در مسیر تهران تا اصفهان، بیش از ۵۰ رستوران احداث شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • رستوران بهنام کیلومتر ۲ بعد از گز
  • رستوران ولی‌عصر بعد از پل شاهین‌شهر
  • رستوران هومن در کیلومتر ۶۵ جاده تهران
  • رستوران گلپایگانی در سه‌راهی ورکان
  • رستوران چهارباغ در سه‌راهی ورکان

مجتمع‌های رفاهی تهران اصفهان

مجتمع رفاهی ساعدی نیا (مهر و ماه کویر قم)     

مهر و ماه یکی از مجتمع‌های رفاهی مدرن و لوکس بین‌راهی است که با بهترین شرایط ممکن آماده ارائه خدمات به مسافران جاده است. در واقع این مجتمع رفاهی خود به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری به‌شمار می‌آید و  با وجود فروشگاه‌های لوکس از بهترین برندهای ایرانی و خارجی و رستوران‌های شیک و مدرن با منوی متنوع توانسته در میان مسافران جایگاه ویژه‌ای را به دست آورد. خدمات مجتمع رفاهی مهر و ماه برای مسافران شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو، اتاق آرایش بانوان، اتاق کودک، پمپ بنزین، صندلی ماساژ، بانک ملت و خودپرداز است.

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۱۸۸۱۷۴۰۸ | ۰۲۵۳۳۳۶۱۰۱۱

آدرس: قم، کیلومتر ۶ بزرگراه قم تهران (بزرگراه خلیج فارس)

مجتمع رفاهی یاس

مجتمع رفاهی یاس در قم با ارائه خدماتی نظیر نمازخانه، کیف پول الکترونیکی، فروشگاه به همراه کارت خوان و سرویس‌های بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به مسافران است.

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۷۵۴۱۰۷۳ | ۰۲۵۳۴۴۴۳۴۵۱

آدرس: قم جعفریه

مجتمع رفاهی تعاونی ۵۸

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۵۱۷۴۷۰ | ۰۲۵۳۳۳۷۳۰۱۶

آدرس: آزاد راه قم تهران

مجتمع رفاهی مهتاب آفرینان راه نور

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۱۱۴۸۳۶۷ | ۰۲۵۳۳۳۷۲۰۵۰

آدرس: آزاد راه قم تهران

مجتمع رفاهی سبلان جویان (ارشیا)

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۹۱۰۷۲۶

آدرس: آزاد راه قم تهران

مجتمع رفاهی آفتاب ۱  و 2        

مجتمع رفاهی بین‌راهی آفتاب در دو سمت جاده سلفچگان- ساوه قرار گرفته و دارای دو شعبه است.  این مجتمع رفاهی خدماتی نظیر پمپ بنزین، جایگاه گازوئیل، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سوپر مارکت، رستوران و خدمات عابر بانکی دارد. به این توجه داشته باشید که در طول مسیر سلفچگان – ساوه تا کیلومترها هیچ مجتمع رفاهی دیگری وجود ندارد، پس حتما اگر نیاز به خدماتی نظیر بنزین زدن، استفاده از سرویس بهداشتی دارید یا می‌خواهید غذا یا چای میل کنید در کنار این مجتمع رفاهی توقف داشته باشید.

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس مجتمع رفاهی آفتاب ۱: ۰۹۱۲۶۵۳۰۴۸۲ | ۰۲۵۳۶۲۳۴۰۰۱

تلفن تماس مجتمع رفاهی آفتاب 2:  ۰۹۱۰۰۸۱۰۴۰۶ | ۰۲۵۳۶۲۳۴۰۱۷

آدرس مجتمع رفاهی آفتاب: آزاد راه سلفچگان ساوه

مجتمع رفاهی ماهان تندیس  

این مجتمع رفاهی در جاده اراک و در مسیر قم – سلفچگان واقع شده و برای دسترسی به آن باید تقریبا به ۴ کیلومتری محور قم- اراک رسید.

از جمله خدمات رفاهی ماهان تندیس می‌توان به مواردی نظیر جایگاه سوخت، تعمیرگاه، سرویس‌های بهداشتی، رستوران، تالار،  فروشگاه‌های تجاری و هم‌چنین مجموعه تفریحی اشاره کرد.

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۵۱۳۷۹۳ | ۰۲۵۳۸۷۰۰۷۸۲

آدرس: اتوبان قم سلفچگان، جنب زیرگذر شهرک شکوهیه

مجتمع رفاهی مارال ستاره    

این مجتمع رفاهی در آزادراه کاشان قم واقع شده و دارای خدمات رفاهی متعددی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، فروشگاه، پمپ بنزین، محوطه بازی کودکان، خودپرداز، سوپرمارکت، نمازخانه، اورژانس، پمپ گازوئیل، تعمیرگاه، کارواش، سرویس بهداشتی وِیژه معلولان، صندلی ماساژ و پمپ گاز است. منوی رستوران مارال ستاره از تنوع غذایی بالایی برخوردار است و درصورت تمایل می‌توانید از خدمات رستوران ایرانی، فست‌فود، کافه، سفره‌خانه سنتی، بوفه صبحانه، رستوران بین‌المللی وچای‌ خانه بهره‌مند شوید.

روزهای سرویس دهی: همه روزه

تلفن تماس: ۰۹۱۲۱۵۳۷۴۱۱

آدرس: آزادراه قم-کاشان

جاده اصفهان

این مجتمع دارای امکاناتی نظیر جایگاه عرضه سوخت، اینترنت، پارکینگ، انواع رستوران و فروشگاه‌های عرضه محصولات و خدمات است.

شماره تماس: ۰۳۱۵۳۴۰۸۵۲

آدرس: اصفهان، شهرضا، کیلومتر ۱۷ جاده شهرضا، آباده.

سفر هوایی به اصفهانسفر هوایی به اصفهان

فرودگاه اصفهان که با عنوان فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی هم شناخته می‌شود، یکی از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که در ابتدای تاسیس در منطقه صفه اصفهان قرار گرفته بود؛ اما از سال 1361 این فرودگاه در شرق اصفهان احداث شد تا با اراضی شهری فاصله داشته باشد و برای ساکنین شهر آلودگی صوتی ایجاد نکند. فرودگاه اصفهان تا مرکز شهر با تاکسی یا وسیله نقلیه شخصی حدودا نیم ساعت فاصله دارد.

از جمله مزایای فرودگاه اصفهان می‌توان به داشتن اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ طبقاتی 4 طبقه با ظرفیت 320 خودرو، دفتر اشیا گمشده و خدمات تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی که به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند، اشاره کرد.

برخی از مقاصد پروازهای خارجی این فرودگاه شامل بغداد، نجف، آنتالیا، استانبول، ایروان، تفلیس، دوحه و سن پترزبورگ است. از طریق این فرودگاه هم می‌توانید به تمامی نقاط کشور که فرودگاه دارند، سفر کنید و از جمله پروازهای داخلی فرودگاه شهید بهشتی، می‌توان به مواردی نظیر فرودگاه تبریز، فرودگاه مشهد، بندرعباس، اهواز، کرمان، کرمانشاه، فرودگاه کیش، لاوان، رشت،  فرودگاه شیراز، فرودگاه مهرآباد، زاهدان، بندرعباس، ماهشهر و … اشاره کرد.

پرواز تهران به اصفهان معمولا در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب انجام می‌شود و شما می‌توانید با رزرو بلیط یکی از این زمان‌ها را انتخاب کنید و برای سفر خود برنامه‌ریزی داشته باشید. مدت زمان پرواز تهران به اصفهان تقریبا 50 دقیقه طول می‌کشد و برای خرید بلیط در دی ماه 1401 باید حدود 750 تا 800 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس: فرودگاه بین‌المللی اصفهان در شمال شرقی اصفهان، اتوبان شهید دستجردی یا بزرگ‌راه شهرک صنعتی جی است.

شماره تماس: 03135275050

سفر زمینی به اصفهان با اتوبوس

ترمینال مسافربری اصفهان

سفر با اتوبوس به اصفهان، ارزان‌تر از دیگر وسایل نقلیه است. سیستم اتوبوس‌رانی اصفهان، تقریبا به تمام مناطق کشور سرویس‌دهی دارد. حتی بسیاری از افرادی که قصد تردد بین تهران و اصفهان را دارند، به دلایلی کوتاه بودن مسیر، قیمت مناسب بلیط‌های اتوبوس نسبت به دیگر وسایل نقلیه و در دسترس بودن آن‌ها در تمامی ساعات شبانه‌روز، ترجیح می‌دهند با اتوبوس سفر کنند. با توجه به حجم زیاد متقاضیان سفر با اتوبوس از تهران به اصفهان، از هر چهار ترمینال آزادی، خزانه، بیهقی و آرژانتین امکان پذیر است. شهر اصفهان 5 ترمینال دارد که در قسمت‌های مختلف شهر قرار دارند. پایانه‌های اتوبوس‌رانی اصفهان عبارتند از:

پایانه کاوه:

ترمینال کاوه به‌عنوان اصلی‌‌ترین ترمینال اصفهان در شمال شهر قرار گرفته است و اکثر اتوبوس‌ها از شهرهای مختلف ایران به این پایانه سفر می‌کنند. حدود 16 شرکت اتوبوس‌رانی در این پایانه حضور دارند و از خدمات رفاهی آن می‌توان به مواردی نظیر هتلی مجهز با امکانات متعدد، خوابگاه و استراحتگاه رانندگان، حمام و رستوران، پارک سلامت مجهز به دستگاه‌های ورزشی، ارائه خدمات تاکسی، فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه خرید سوغات، ارائه دستگاه‌های شارژ تلفن همراه، دستگاه‌های خودپرداز و اتاق مادر و کودک اشاره کرد. در واقع طراحی سنتی پایانه کاوه و خدمات رفاهی آن به‌گونه‌ای است که مسافران، در زمان انتظار برای سوارشدن به اتوبوس می‌توانند لحظات خوب و خوشی را سپری کنند.

پایانه صفه:

این پایانه در جنوب شهر اصفهان و ابتدای جاده اصفهان-شیراز قرار گرفته است و بعد از ترمینال کاوه، مهم‌ترین ترمینال اصفهان محسوب می‌شود. از این پایانه می‌توانید به نقاط مختلف کشور سفر کنید. به خصوص اگر قصد سفر به شهرهای جنوبی مانند کرمان، شیراز، بندرعباس، آبادان و غیره دارید، به قطع پایانه صفه می‌تواند بهترین انتخاب برای مسافران باشد. از خدمات رفاهی پایانه صفه می‌توان به مواردی نظیر هتل مجهز با 50 تخت، رستوران، سالن صرف صبحانه، خدمات تاکسی، نمازخانه، دفتر شرکت‌های مسافربری مختلف، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز فروش صنایع دستی اشاره کرد.

پایانه جی:

یکی دیگر از پایانه های اصفهان پایانه جی است که در شرق اصفهان قرار گرفته و برای سفر به تهران و یزد، می‌توانید از طریق این ترمینال اقدام کنید. هم‌چنین از طریق ترمینال جی می‌توانید به شهرهای داخلی استان اصفهان سفر کنید. از امکانات رفاهی پایانه جی عبارتند از: خدمات تاکسی، نمازخانه، فروشگاه‌های مواد غذایی، صنایع دستی و پوشاک، مرکز معاینه فنی، استراحتگاه رانندگان

پایانه زاینده‌رود:

این پایانه در غرب اصفهان در بلوار میرزا کوچک‌ خان‌ جنگلی واقع شده است. این پایانه یکی از پر رفت‌وآمدترین پایانه‌های شهر اصفهان محسوب می‌شود و معمولا افرادی که قصد سفر به استان‌های غربی کشور را دارند از این پایانه اقدام می‌کنند. در این پایانه خدماتی نظیر خدمات تاکسی‌سرویس، نمازخانه، غرفه عرضه مواد غذایی، فروشگاه صنایع دستی و پوشاک، دفاتر شرکت‌های مسافربری ارائه می‌شود.

پایانه صمدیه:

در غرب شهر اصفهان پایانه تازه تاسیس دیگری قرار گرفته است و معمولا از آن برای مسافرت داخلی در استان و رفتن به شهرهای اصفهان استفاده می‌شود؛ بنابراین شما با تهیه بلیط اتوبوس از دفاتر فروش بلیط در ترمینال‌ها یا از طریق خرید اینترنتی می‌توانید از کلیه نقاط کشور به اصفهان سفر کنید. اگر از تهران مایل به سفر با اتوبوس به اصفهان هستید، می‌توانید با مراجعه به پایانه‌های بیهقی، جنوب، غرب و شرق پایتخت، همه ‌روزه و در تمامی ساعات شبانه‌روز با اتوبوس راهی‌ اصفهان شوید. اتوبوس‌هایی که از شهرهای مختلف به اصفهان حرکت می‌کنند در دو دسته VIP و معمولی هستند. بنابراین قیمت بلیط اتوبوس به عواملی نظیر نوع و تعداد صندلی‌های آن، ایام مختلف سال و مسیر سفر بستگی خواهد داشت. به‌طور مثال کم‌ترین قیمت بلیط اتوبوس از شهر تهران به اصفهان در دی ماه 1401 در بازه  98  تا 250 هزار تومان مشخص شده است.

سفر با قطار به اصفهان

سفر به اصفهان از طریق خطوط ریلی نیز یکی از دیگر گزینه‌های موجود است. با قطار می‌توانید از شهرهایی مانند تهران، مشهد، بندرعباس، کاشان، سیستان، حسن آباد و زرین شهر به اصفهان بروید. اگر با قطار از تهران عازم اصفهان هستید، باید مسیر 410 کیلومتری را درمدت زمان 7 ساعت طی کنید و ضمن عبور از شهرهایی نظیر جمکران، کاشان، بادرود و زرین شهر، از کوهستان‌های زیبای فسیلی و مزارع رنگارنگ کشاورزان هم لذت ببرید. قیمت بلیط قطار در ایام مختلف سال متغیر بوده که البته این قیمت به نوع قطار و شهر مبدا بستگی دارد. اگر می‎خواهید هزینه کمتری برای قطار پرداخت کنید، از قطارهای 3 ستاره و اتوبوسی استفاده کنید.

آدرس ایستگاه راه آهن اصفهان: اصفهان، میدان آزادی، خیابان هزار جریب، پنج کیلومتری جاده اصفهان به شیراز، رو‌به‌روی شهر جدید سپاهان.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، برای سفر به اصفهان از نقاط مختلف کشور راه‌های متعددی وجود دارد که با توجه به مدت زمان و بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از میان راه‌های موجود سفر با هواپیما، سریع‌ترین و گران‌ترین گزینه است و سفر با اتوبوس می‌تواند به‌عنوان ارزان‌ترین راه شناخته شود، اما برای سفر با اتوبوس باید مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

حال  اگر از تهران قصد سفر به اصفهان دارید، هر یک از راه‌های سفر، ویژگی مخصوص به خودش را دارد. به‌عنوان مثال با هواپیما می‌توانید کم‌تر از یک ساعت به مقصد برسید. با وسیله شخصی دیگر برای تردد در شهر اصفهان، دیگر نیاز به پرداخت هزینه حمل‌ونقل نخواهید داشت. با اتوبوس می‌توانید، بدون محدودیت زمانی و در تمامی ساعات شبانه‌روز به اصفهان سفر کنید و با استفاده از قطار هم سفری جذاب و متفاوت خواهید داشت.

هر یک از راه‌های دسترسی به اصفهان، جذاب هستند و می‌توانند برای گردشگران تجربه‌ای متفاوت به همراه داشته باشد؛ اما توصیه ما به شما این است که قبل از سفر با هر وسیله‌ای، ابتدا وارد قسمت اجازه ویلا و سوئیت سایت اتاقک شوید و اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با بودجه و شرایط خود به صورت آنلاین رزرو کنید تا در زمان رسیدن به اصفهان با مشکل اسکان مواجه نشوید و آسوده‌خاطر سفر کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مسیر دسترسی از جنوب کشور هم، جاده شیراز- آباده – شهرضا – اصفهان است. این مسیر به صورت تقریبی ۹۳۰ کیلومتر است و باید از شهرهایی نظیر سیرجان، شهر بابک، آباده و شهر رضا عبور کنید.
    شرمنده اما راه شیراز به اصفهان حدود 500 کیلومتره و هیچ ربطی به شهری مثل سیرجان و شهر بابک نداره!

    1. جنوب کشور منظور بندرعباس و …است.
      برای شفافیت بیشتر متن ادیت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *