جاهای دیدنی

لذیذترین کباب های ایران | کباب کدام شهر خوشمزه‌تر است؟

خوشمزه‌ترین کباب های ایران که باید حتما بخورید

انواع کباب های ایران
عکس از گوگل

محال است ایرانی باشید و به غذاهای کبابی علاقه نداشته باشید. کباب یکی از غذاهایی است که علاوه‌بر تنوع زیاد از غذاهای اصلی در مناسبت‌های شادی، عزا، گردش و سفر است. جوجه کباب، کباب برگ، کباب ترش، کباب سلطانی از کباب‌های پرطرفدار ایران است. برای درست کردن جوجه‌ کباب از گوشت مرغ و برای تهیه کباب‌های دیگر معمولا از گوشت راسته گوسفند تهیه می‌شوند. این غذای خوشمزه و پرطرفدار از دوران ناصرالدین شاه و از کشور قفقاز وارد ایران شد و  از غذاهای درباری به شمار می‌رفت. کم کم با گذشت زمان کباب از دربار به بازار و خانه‌های مردم رسید و بین ایرانی‌ها محبیوبیت زیادی پیدا کرد.

امروزه کباب غذایی ایرانی است که در هر شهر یکی از چندین انواع آن را می‌پزند و گردشگرانی که به شکم‌گردی علاقه دارند محال است که از طعم خوب آن‌ها بگذرند. به نظر شما خوش طعم‌ترین کباب های ایران برای کدام شهرند و چه طعمی دارند؟ کوبیده معروف‌ترین نوع کباب است و اگر تا انتهای این متن با ما همراهی کنید با انواع بیشتری از کباب‌ها آشنا خواهید شد.

کباب کوبیده و کباب برگ
عکس از گوگل

بیشتر بخوانید: غذاهای عجیب ایران

راز خوشمزگی شیشلیک شاندیز

منطقه ییلاقی شاندیز علاوه‌بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد است و آب‌و‌هوای مطبوعی دارد، کباب خوشمزه‌اش هم طرفداران زیادی دارد. محال است به این تفرجگاه بروید و بوی خوش کباب‌های آنجا شما را راحت بگذارد و برای خوردن آن‌ها وسوسه نشوید. به نظر شما راز شیشلیک شاندیز چیست که باعث شده طعم خوب این کباب زبانزد خاص و عام شود؟ رمز خوشمزه بودن شیشلیک در مزه‌دار کردن گوشت آن است.

شاندیز مشهد
عکس از گوگل

دنده کباب غذای کجاست؟

برای خوردن یک دنده کباب خوشمزه و اصل باید به کرمانشاه سفر کنیم. جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی کرمانشاه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر به این شهر رفتید و خواستید از طاق بستان بازدید کنید بهتر است برای ظهر یا شب خودتان را به این منطقه برسانید چون کبابی‌های آنجا با بوی خوب کبابی که می‌پزند هوش از سرتان می‌برند.

دنده کباب اصل کرمانشاهی کباب ایرانی
عکس از گوگل

کباب دوش و ترش از شهر غذا

شهر زیبا و سرسبز رشت به دلیل جاذبه‌های دیدنی زیادی که دارد یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری است. این شهر به  دلیل تنوع غذایی زیادی که در آن وجود دارد به شهر غذا شهرت پیدا کرده و ثبت جهانی هم شده است. کباب‌های این شهر معروف‌اند اما کباب دوش و ترش آن محبوبیت بیشتری دارد. این کباب از کوهان گاو‌های نر جوان که گوشت و چربی لذیذی دارد تهیه می‌شود.

برای طعم دار کردن آن هم از آب یا رب انار استفاده می‌کنند. اگر قصد یک شکم‌گردی بی‌نظیر به شهر خوراکی‌ها را دارید بهتر است قبل از شروع سفر اقدام به رزرو ویلا در رشت کنید و سفرتان را با خیالی آسوده شروع کنید.

کباب رشتی کباب ایرانی
عکس از گوگل

خوشمزه‌ترین کباب بناب را کجا بخوریم؟

کباب بناب یکی از خوراک‌های مورد علاقه درباری‌های قاجار بود که امروزه به یکی از غذاهای محبوب مردم تبدیل شده و حتی باعث شهرت شهر بناب هم شده است. اگر به این شهر سفر کنید تعداد مغازه‌های کبابی بیشتر از هر مغازه دیگری است و به سختی شاید فست فود ببینید. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از گشت‌و‌گذار در جاذبه‌های دیدنی شهر بناب به کبابی‌های این شهر بروید و کباب اصل آنجا را نوش جان کنید.

کباب بناب اصیل کباب ایرانی
عکس از گوگل

کباب متری، رویای عاشقان کباب

اگر از عاشقان کباب هستید و از خوردن آن سیر نمی‌شوید می‌توانید به شهر تبریز سفر کنید به جای اینکه کباب را به شکل سیخی بخرید، متری سفارش دهید و شادی سفرتان را چند برابر کنید. اوزون کباب یا همان کباب متری از غذاهای ابداعی است که به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته. ۱/۵ متر کباب کوبیده روی نان سنگک تازه به همراه مخلفات بدون شک یکی از رویایی‌ترین غذاهای دنیاست.

کباب متری تبریز
عکس از گوگل

بیشتر بخوانید: دنیای خوشمزه غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی

کباب کوبیده، غذای اصیل ایرانی

محبوب‌ترین غذا سنتی ایرانی کباب کوبیده است که با کیفیت‌ترین نوع آن در شهر گلپایگان پخته می‌شود. طعم و مزه خوب کباب‌های گلپایگان باعث شده تا کبابی‌های شهرهای دیگر هم برای جذب مشتری اسم «کبابی گلپایگانی» را برای مغازه خود انتخاب کنند. اگر می‌خواهید کباب اصل گلپایگان را میل کنید بهتر است به این شهر سفر کنید چون کبابشان را از گوشت تازه دام‌هایی تهیه می‌کنند که با علوفه طبیعی تغذیه شده‌اند و در هوایی پاک و تمیز رشد و نمو کرده‌اند. کباب کوبیده را می‌توان به عنوان  یکی از صدرنشینان جدول بهترین کباب های ایرانی به همه معرفی کرد. 

کباب کوبیده گلپایگانی
عکس از گوگل

کباب کوبیده مرغ، دوای درد محرومیت از گوشت قرمز

کسانی که به هر دلیلی مثل حساسیت یا بیماری‌های خاص از خوردن گوشت قرمز منع شده‌اند، می‌توانند کباب کوبیده را با گوشت مرغ امتحان کنند. این کباب خوشمزه را هم می‌توانید روی منقل و با کباب پز آماده کنید و هم با تابه. البته پختن این کباب در مقایسه با کباب کوبیده گوشت خیلی ساده‌تر است و به اصطلاح قلق‌های کمتری دارد. ترکیبی از گوشت چرخ شده مرغ، پیاز، سیر، ادویه، زعفران، آرد سوخاری و آبلیمو این کباب خوشمزه را می‌سازد. این غذا را می‌توانید همراه با برنج و سبزی تازه نوش جان کنید.

کباب کوبیده مرغ

کباب سلطانی، کباب شاهپسند و اعیانی

کباب سلطانی یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که بین مردم ایران و قفقاز به عنوان غذای مشترک شناخته می‌شود. بخواهیم توضیح مختصر در مورد این کباب بدهیم باید بگوییم که کباب سلطانی به عنوان کباب شاهپسند معروف بوده است.

این کباب  از زمان سلطنت ناصرالدین شاه در ایران پخته می‌شود. جالب اینجاست که اوایل این غذا را به عنوان غذای درباری می‌شناختند و مردم عادی از وجود این غذا خبر نداشتند. اصلاً به همین دلیل هم از این غذا با نام سلطانی یاد می‌شود. خیلی‌ها در مورد تفاوت این کباب با کباب بختیاری می‌پرسند. کباب سلطانی ترکیبی از کوبیده و برگ است اما کباب بختیاری ترکیبی از مرغ و گوشت گوسفند است. یادتان باشد دفعه بعدی که به رستوران‌های سنتی سر زدید، حتماً کباب سلطانی را به عنوان یکی از بهترین کباب های ایرانی امتحان کنید.

کباب سلطانی

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های شمال | شکم‌گردی با غذاهای لذیذ شمالی

کباب تابه‌ای، کباب سریع السیر!

تقریباً در تمام شهرهای ایران وقتی همه اهالی خانه گرسنه هستند و وقت کمی هم برای آماده کردن غذا دارند، کباب تابه‌ای قدم به میدان می‌گذارد. کافیست به مقدار لازم گوشت چرخ کرده در یخچال داشته باشید؛ کمتر از یک ساعت بعد بوی خوش کباب تابه‌ای خانه که هیچ، تمام محلتان را پر خواهد کرد.

ترکیب گوشت و پیاز رنده شده و ادویه‌های خوش عطر و طعم این کباب خوشمزه را می‌سازد. برای خوشمزه‌تر شدن این کباب از ترکیب گوجه سرخ شده، فلفل دلمه و یا سیب زمینی سرخ کرده در کنار آن استفاده می‌شود. کباب تابه‌ای یکی از خوشمزه‌ترین کباب های ایرانی است که در هر خانه‌ای پخته می‌شود.

کباب تابه‌ای

تاس کباب، بوی خوش خانه مادربزرگ

تاس کباب از آن خوراکی‌هایی است که شما را به یاد مادربزرگ‌ها میاندازد. شاید شما هم مثل من اکثر روزهایی که به مادربزرگتان سر می‌زدید، وقتی از در وارد می‌شدید بوی این غذا را در فضای خانه احساس می‌کردید. برای پخت این غذا از ترکیب گوشت گوسفندی، سیب زمینی، پیاز، هویج، به و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود.

تاس همان کاسه‌های مسی است که در زمان‌های قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از آنجایی که این غذا را در این ظرف‌ها سرو می‌کردند، نام آن را تاس کباب گذاشته‌اند. اصالتاً تاس کباب را به شهرهای مشهد و یزد نسبت داده‌اند. بر حسب سلیقه خیلی از آشپزها گوشت خورشتی، چرخ کرده و مرغ را برای طبخ تاس کباب استفاده می‌کنند. حتی خیلی‌ها بدون گوشت هم این غذا را می‌پزند. پس همه چیز به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

تاس کباب

کباب قفقازی، ارثیه‌ای خوش طعم از قفقاز

کمی بالاتر در مورد مشترک بودن کباب بین ایران و قفقاز با شما صحبت کردیم. حالا کبابی را به شما معرفی می‌کنیم که رسماً با نام کباب قفقازی شناخته می‌شود. اگر از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز خوشتان می‌آید، این کباب را حتماً امتحان کنید. این کباب را می‌توان یکی از خوشمزه ترین و کامل‌ترین کباب های ایرانی دانست. کباب قفقازی زمان کمی برای پخت و پز نیاز دارد اما مزه‌دار شدن مواد اولیه آن است که احتیاج به زمان زیادی دارد.

تکه‌های کوچکی از مرغ و گوشت گوساله را به صورت یکی در میان همراه با فلفل دلمه و پیاز به سیخ می‌کشند. سپس این ترکیب را روی حرارت کباب می‌کنند تا کباب قفقازی معروف آماده شود. چند سیخ گوجه کبابی هم که همیشه جزئی از واجبات کباب خوردن به شمار می‌رود! این غذای خوشمزه را می‌توانید همراه برنج یا نان نوش جان کنید.

کباب قفقازی شباهت زیادی به کباب بختیاری دارد. اما در کباب بختیاری خبری از فلفل دلمه و پیاز نیست. در حالیکه عطر و طعم این دو مورد در کباب قفقازی به خوبی حس می‌شود.

کباب قفقازی

بیشتر بخوانید: طعم خوشایند غذاهای محلی استان اردبیل

کباب برگ، غذای مجلسی خوش خوراک

کباب برگ یکی از اعیانی‌ترین کباب های ایرانی است که هم می‌توانید در خانه به راحتی آن را تهیه کنید و هم در همه‌ی رستوران‌ها پیدا می‌شود. از آنجایی که کباب برگ از گوشت یکدست گوساله تهیه می‌شود، یکی از غذاهای مجلسی بین کباب های ایرانی به شمار می‌رود.

با خواندن این مقاله تا به اینجا، حتماً متوجه شده‌اید که مهم‌ترین نکته برای خوشمزه شدن کباب، مزه دار شدن مواد اولیه آن است. برای جدا کردن این کباب از سیخ از نان استفاده نکنید، چون خشک می‌شود. این کباب با برنج سرو می‌شود.

کباب برگ

جوجه کباب، همراه ثابت تمام مسافرت‌ها

نمیدانم اصلا معرفی کردن این کباب درست است یا نه؟! چون همه ایرانی‌ها پخت و سرو این غذا را بلدند. اصلاً پای ثابت تمام سفرهای آخر هفته ایرانی‌ها جوجه کباب است. فیله‌های مرغ مزه‌دار شده را وقتی با حرارت آتش می‌پزید، انگار معجزه شده باشد! طعم و مزه خوب این غذا و به صرفه بودن هزینه تهیه و تدارک آن، باعث محبوبیت آن بین  ما ایرانی‌ها شده است.

جوجه کباب

کباب چنجه

کباب چنجه یکی از اصیل‌ترین کباب های ایرانی است که طرفدارهای زیادی هم دارد. هر خانواده‌ای بنا به سلیقه‌ی خودش از بین گوشت گوسفند یا گوساله یکی را برای تهیه این کباب انتخاب می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام اصلی این کباب کنجه بوده، اما آذری زبان‌ها آن را چنجه صدا می‌زنند. به مرور همین اسم روی کباب ماند و همه آن را به نام کباب چنجه می‌شناسند. این کباب خوشمزه یک ساعته آماده می‌شود. البته به شرطی که گوشت‌ها را از قبل در پیاز و سس مخصوص کباب حسابی مزه‌دار کنید. معمولاً موقع به سیخ کشیدن گوشت‌ها در این نوع از کباب های ایرانی ، از پیاز و گوجه هم بین گوشت‌ها استفاده می‌شود.

کباب چنجه

کباب وزیری

یکی دیگر از کباب های ایرانی کباب وزیری است. اگر پختن کباب کوبیده و جوجه کباب را بلد باشید، حتماً این کباب را هم بلدید. وقتی کباب کوبیده و جوجه کباب در کنار هم سرو می‌شوند، به آن کباب وزیری می‌گویند. گوجه، ترشی کلم قرمز و جعفری از همراهان خوبی هستند که می‌توانید با کباب وزیری میل کنید.

کباب وزیری

بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین غذاهای محلی استان کرمانشاه

سخن آخر

کباب‌ها از لذیذترین غذاهای ایرانی‌اند که در جهان هم محبوبیت زیادی پیدا کرده. چون این غذای لذیذ پخت راحتی دارد و به وسایل پخت‌و‌پز زیادی نیاز ندارد یکی از غذاهای ثابت در سفر و طبیعت‌گردی است. با جمع کردن هیزم یا خریدن ذغال خیلی راحت می‌توانید یک آتش کوچک در منقل‌ یا باربکیو‌های مناسب درست کنید و یک کباب خوشمزه و پرطرفدار در دل طبیعت نوش جان کنید. در هنگام درست کردن آتش مراقب باشید به طبیعت آسیب نرسانید و بعد از تمام شدن پیک‌نیک آن را خاموش کنید. همچنین در زمان سفر گوشت مورد نیاز برای پختن کباب را از فروشگاه‌های معروف و محلی، که مورد تایید بومی‌های آن شهر است، تهیه کنید. کوبیده، جوجه کباب، چنجه، کباب برگ و دنده از کباب‌های مناسب برای سفرند که برای تهیه آن‌ها به مواد و وسایل زیادی نیاز ندارید. کباب ترکی با اینکه ایرانی نیست اما در کشور ما غذای محبوبی است که بیشتر به‌صورت ساندویچی خورده می‌شود، این غذا یکی از غذاهای اصیل کشور ترکیه است.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

 

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بنده اسم کباب بنابو تو پاریسم دیدم
    واقعا خیلی خوشمزه و خاصن
    هرکسی حتما باید یبار امتحانش کنه
    البته تو خود بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *