شمال

معرفی بهترین رستوران های قلعه‌ رودخان | شکم‌گردی در میان جنگلی سرسبز

قلعه رودخان منطقه‌ای زیبا در میان جنگلی سرسبز و انبوهی از درختان سربه‌فلک کشیده است. این قلعه زیبا از زمان ساسانیان به‌جا مانده و امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری دیار سرسبز گیلان شده است. طبیعت چشم‌نواز و هوای مطبوع این خطه باعث شده تا گردشگران زیادی برای اجاره ویلا در آن اقدام کنند که این افراد اکثرا به دنبال رستورانی با کیفیت نیز می‌گردند. در اینجا رستوران های زیادی وجود دارند که هر یک از این رستوران‌ها با غذاهایی متنوع و محیطی دلنشین، پذیرای مسافرانی هستند که راهی این دیار شده‌اند و همین امر انتخاب را سخت کرده است.

پس تصمیم گرفتیم، در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک راهی خطه سرسبز قلعه رودخان ‌شویم و گشت‌وگذاری میان رستوران‌های آن داشته باشیم؛ با ما همراه باشید.

رستوران بام سبز قلعه رودخان

رستوران بام سبز قلعه رودخان
رستوران بام سبز قلعه رودخان در همان ابتدای جاده ورودی قلعه رودخان قرار گرفته است – عکاس: سمیه مرادی

رستوران بام سبز قلعه رودخان با داشتن فضایی سرسبز و سنتی و غذایی مطبوع به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های قلعه رودخان شناخته شده است. شاید این رستوران فضای بسیار بزرگی نداشته باشد؛ اما قرار گرفتن آن در کنار شهربازی، احاطه شدن میان درختان سربه‌فلک کشیده، فضایی که شبیه به خانه‌های سنتی گیلان است و منویی متنوع از غذاهایی باکیفیت و خوشمزه، باعث شده تا گردشگران زیادی آن را برای خوردن یکی از وعده‌های صبحانه، ناهار یا شام انتخاب کنند.

منوی متنوع این رستوران شامل انواع کباب‌ها، ماهی و … همراه با برنج اصیل ایرانی است که در سینی‌های بزرگ، همراه با ترشیجات و چاشنی‌های سنتی گیلان سرو می‌شوند. پس از اجاره ویلا در قلعه رودخان فومن، می‌توانید به این رستوران بیایید و یک وعده غذای خوشمزه میل کنید.

آدرس: استان گیلان، فومن، قلعه رودخان، دوکیلومتری پارک جنگلی قلعه رودخان

شماره تماس: ۰۹۱۱۲۴۷۳۷۲۰

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ بعدازظهر

محدوده قیمت: نسبتا گران

 

رستوران سنتی آقای مهربون

رستوران سنتی آقای مهربون قلعه رودخان
رستوران آقای مهربون دارای دو فضای داخلی و بیرونی است و فضای بیرونی آن، بهترین گزینه برای روزهای گرم سال است – عکاس: پوریا پناهی فرد

در سفر به قلعه رودخان، اگر روزی دلتان هوس خوردن غذایی گیلکی کرد، حتما سری به رستوران سنتی آقای مهربون بزنید. منوی این رستوران از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و از آن می‌توانید انواع کباب‌ها و جوجه کباب‌ها در طعم‌های مختلف، خورشت‌های ایرانی و غذاهای محلی استان گیلان را سفارش دهید؛ اما اگر روزی گذرتان به این رستوران خورد،  جوجه ترش و چنجه آن را از دست ندهید.

این رستوران در نزدیکی شهربازی و بازارچه محلی قلعه رودخان قرار گرفته است؛ بنابراین می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در بازارچه، خرید سوغاتی‌های محلی استان گیلان و انجام بازی‌های مهیج در شهربازی، برای رفع خستگی سری به رستوران آقای مهربون بزنید و از غذاهای خوشمزه آن نوش‌جان کنید. این مجموعه دارای پرسنلی مهربان و خوش‌برخورد است و در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که به این خطه سفر کرده‌اند. حتی برخی از افراد بعد از اجاره ویلا در شمال و مخصوصا اطراف فومن، به این سمت می‌آیند تا از خوردن یک غذای گیلکی و محلی، لذت ببرند.

 آدرس: استان گیلان، فومن، جاده قلعه رودخان، ۳ کیلومتر مانده به قلعه

شماره تماس: ۳۴۷۱۲۷۲۲-۰۱۳

ساعت فعالیت: به صورت ۲۴ ساعته

محدوده قیمت: گران

رستوران ترنگ طلایی

رستوران ترنگ طلایی قلعه رودخان
نمای بییرونی رستوران مناسب با محیط طراحی شده است و آرامش را به شما هدیه می‌دهد – عکاس: مهران غفاری

رستوران ترنگ طلایی، همانند نامش میان طبیعت زیبای قلعه رودخان می‌درخشد. این مجموعه، مکانی امن برای گردشگرانی است که به  این خطه سرسبز شمالی سفر کرده‌اند تا بعد از گشت‌وگذار در دل طبیعت برای رفع خستگی و خوردن غذایی خوشمزه بدان‌جا پناه بیاورند.

محیط این مجموعه سرتاسر آرامش است. فضای بیرون و داخل آن با چوب کار شده و دارای دو بالکن بسیار زیباست؛ بنابراین می‌توانید غذایی خوشمزه را با تماشای ویوی جذاب مقابل‌تان در بالکن رستوران نوش‌جان کرده و همراه با غذا، هوایی پاک را هم به ریه‌های‌تان وارد کنید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان فومن، جاده قلعه رودخان

شماره تماس: ۰۹۱۱۱۳۸۳۰۰۹

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

رستوران ننه خاور

رستوران ننه خاور قلعه رودخان
در رستوران ننه خاور، قیمت‌ها مطابق با کیفیت بوده و برای یک سفر اقتصادی مناسب است – عکاس: محمدحسین باقری

اگر می‌خواهید پس از بازدید از جاهای دیدنی قلعه رودخان، غذایی مطلوب را با قیمتی مناسب میل کنید، رستوران ننه خاور بهترین گزینه است. این رستوران در دل طبیعت بنا شده و برای رسیدن به آن باید مسیری ناهموار را طی کنید؛ اما غذاهای ننه خاور به‌قدری خوشمزه‌اند که افراد مشقت راه را به جان می‌خرند و هر طور که شده خود را به یکی از آلاچیق‌های رستوران می‌رسانند.

منوی این مجموعه شامل انواع غذاهای ایرانی، محلی و ماهی است که از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند. ماهی کباب و کته آن ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان فومن، جاده قلعه رودخان

شماره تماس: ۰۹۱۱۹۳۳۵۱۹۶

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ بامداد

محدوده قیمت: متوسط

رستوران کوهسار

رستوران کوهسار قلعه رودخان
رستوران کوهسار ابتدای جاده قلعه رودخان قرار گرفته و حتی پیاده هم می‌توانید خود را به آن‌جا برسانید.

یکی دیگر از رستوران های قلعه رودخان رستوران کوهسار است. غذاهای این مجموعه کیفیت قابل قبولی دارند و قیمت‌ها در برابر کیفیت و خدمات مقرون‌به‌صرفه هستند؛ پس با رفتن به این رستوران می‌توانید سفری اقتصادی داشته باشید. از سویی دیگر این رستوران در نزدیکی پارکینگ و شهربازی قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی را برای صرف صبحانه، ناهار یا شام به‌سمت خود بکشاند.

منوی این مجموعه شامل انواع غذاهای ایرانی و محلی است؛ اما اگر روزی گذرتان به قلعه رودخان خورد و رستوران کوهسار را برای سرو غذا انتخاب کردید، جوجه ترش همراه با کته محلی‌اش را حتما سفارش دهید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان فومن، جاده قلعه رودخان

شماره تماس: ۰۹۱۹۳۲۵۰۴۴۸

ساعت فعالیت: همه روزه از از ساعت ۷ صبح تا ۲۳:۴۵ شب

محدوده قیمت: متوسط

 




     

    سخن آخر

    سفر به قلعه رودخان می‌تواند یکی از جذاب‌ترین سفرهای عمرتان باشد. حال برای ماندگارتر کردن این سفر، بهتر است غذایی خوب را در رستورانی مطبوع نوش‌جان کنید. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک ما به شما بهترین رستوران های قلعه رودخان را معرفی کردیم تا زمان انتخاب دچار سردرگمی نشوید.

    برای اقامت در این خطه سرسبز هم می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های اتاقک را در اطراف قلعه رودخان به صورت آنلاین، مطابق با نیاز و بودجه خود اجاره کنید و چند روزی را به دور از هوای آلوده و شلوغی‌های شهر سپری کنید.

    سوالات متداول رستوران های قلعه رودخان

    بهترین رستوران های قلعه رودخان کدام است؟

    رستوران‌های ننه خاور، ترنگ طلایی، آقای مهربون، کوهسار و بام سبز قلعه رودخان

    کدام رستوران‌ها برای سفر اقتصادی به قلعه رودخان مناسب‌اند؟

    رستوران‌های کوهسار و ننه خاور

    ۱.۳/۵ - (۳ امتیاز)

    مائده سمیع‌زاده

    مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا