شمال

معرفی ییلاق های رامسر | ارتفاعاتی در آغوش جنگل و دریا

عبور از میان هوای لطیف و خنک ییلاق‌ها، برای خیلی‌ها یک تراپی واقعی است. جایی که می‌توانید به صدای باد گوش کنید، عطرخوش گل‌ها و علف‌های ترد در سرتان بپیچد و چند صباحی دور از شلوغی و گرما، به روح‌تان آرامش بدهید. ییلاق‌های رامسر از بهترین جاها برای این تجربه‌ها هستند. مقاصدی که بکرتر و آرام‌ترند، می‌توانند حال‌تان را خوب کنند و خاطراتی جالب را برای‌تان به‌یادگار بگذارند. این‌جا در وبلاگ اتاقک بیشتر درباره ییلاق‌های رامسر و دیدنی‌های آن بخوانید.

روستای جواهرده، خانه‌ای میان ابرها

روستای جواهرده؛ از ییلاق های رامسر
جواهرده ییلاقی در فاصله ۲۷ کیلومتری از رامسر است – عکاس: حمید محمدی

از معروف‌ترین ییلاق‌ها در حوالی رامسر، جواهرده است. این منطقه حدود ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد. درنتیجه هوای آن معمولا خنک، مه‌آلود و گاهی همراه با بارش‌هاست. این روستا حدود ۲۷ کیلومتر تا رامسر فاصله دارد و یکی از بهترین جاذبه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند تجربه اجاره ویلا نزدیک رامسر را داشته باشند. اگر تا جواهرده رفتید حتما زمانی بگذارید و برای دیدن دریاچه قو نیز رهسپار شوید. این دریاچه آبگیری کوچک اما باصفا به‌خصوص در بهار است. اطراف این دریاچه می‌توانید تفریح‌های گوناگون را تجربه کرده و زمانی را برای لذت بردن از طبیعت اختصاص دهید.

علاوه‌براین؛ هوای خوب، طبیعت جذاب و محیط آرام جواهرده دیدار از این ییلاق مازندران را برای‌تان رویایی خواهد کرد. البته رویایی که به‌حقیقت خواهد پیوست.

اجاره ویلا شمال
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ییلاق جنت رودبار، اقامت در فراز کوه

ییلاق جنت رودبار
جنت‌رودبار ۵۷ کیلومتر تا رامسر فاصله دارد و هوای آن برای سفر در بهار و تابستان عالی است – عکاس: محمد یعقوبی

دوست دارید در روزهای گرم سال در نقطه‌ای خنک، احاطه‌شده توسط مه و بسیار خرم باشید؟ پس خوب است راهی جنت‌رودبار شوید. این ییلاق در شمال کشور و با فاصله حدود ۵۷ کیلومتری از رامسر واقع شده است. اگرچه پسوند نام آن با رودبار گره خورده اما این مقصد خوش‌آب‌وهوا در مازندران است.

جنت‌رودبار تقریبا ۱۵۰۰ متر ارتفاع دارد و بالای کوه‌ها آن‌را پیدا می‌کنید. در این منطقه، درختان سیب و گردوی فراونی را خواهید دید. اگر اواسط تا اواخر بهار به جنت‌رودبار بروید، شانس این را دارید که از عطر دشت‌های پوشیده از گل‌های زیبای گل‌گاو‌زبان مست شوید. این گل، از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در حوالی رامسر بوده و کیفیت آن در این‌ منطقه، تایید شده است.

جنت‌رودبار علاوه بر هوای خنک و باغ‌های زیبا، آبشارهای معروفی دارد. آبشار پیشه‌شار و آبشار سیاسرت ازجمله معروف‌ترین‌ها هستند و برخی از گردشگران فقط برای دیدن این آبشارها راهی ییلاق‌های جنوب رامسر می‌شوند.

ییلاق ایزکی، میزبانی برای گرما

ییلاق ایزکی؛ ییلاق‌های رامسر
ییلاق ایزکی با ۲۰۰۰ متر ارتفاع از جاهای دیدنی در نزدیکی رامسر است – عکاس: نیما فرود

یکی از خنک‌ترین ییلاق های رامسر، ایزکی است. این منطقه تقریبا ۷ کیلومتر با جنت‌رودبار فاصله دارد اما ارتفاع آن حدود ۵۰۰ متر بیشتر است. درنتیجه این‌جا هوایی خنک‌تر، بارش‌های بیشتر و روزهایی با زمستان سخت را تجربه خواهید کرد. بیشتر مردم ایزکی فقط بهار و تابستان را در این‌جا می‌مانند و برای پاییز و زمستان، به شهرها و مناطق گرم‌تر ازجمله رامسر مهاجرت می‌کنند.

این ییلاق برای آنهایی که عاشق کوهنوردی هستند نیز می‌تواند جذاب باشد چراکه بخش‌هایی از روستا، مسیرهای کوهنوردی و حتی صخره‌نوردی دارد که می‌توانید با آن‌ها، توانایی‌های خود را به چالش بکشید.

بیشتر مردم ایزکی دامدار هستند و عمده محصول این منطقه لبنیات و کالاهای مرتبط با آن است. پس اگر دنبال سوغاتی‌های خوشمزه هستید و می‌خواهید محصولاتی ارگانیک را تهیه کنید، در ییلاق ایزکی این فرصت را از دست ندهید.

ییلاق لپاسر، در چشم آسمان

ییلاق لپاسر؛ ییلاق های رامسر
ییلاق لپاسر از مسیرهای مهم کوهنوردی است و ورزشکاران برای تمرین در آن کمپ می‌کنند – عکاس: هدایت آقایی

لپاسر از مرتفع‌ترین و زیباترین نقاط در مازندران است. ییلاقی خرم و خنک با حدود ۳۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا که مورد علاقه کوهنوردان و گردشگران است. جایی که به آسمان بسیار نزدیک است و می‌توان در آن آرامشی عجیب را احساس کرد. در ییلاق لپاسر فرصت دیدن چشمه‌ها و آب‌های روان را دارید. می‌توانید از طبیعت متفاوت آن که شامل مراتع و درخت‌های کوتاه‌تر است، لذت ببرید.

برای رسیدن به لپاسر باید از ییلاق‌های مجاور ازجمله جواهرده یا نمک‌دره کمک بگیرید. بعد ماشین را پارک کنید و حدود ۳ کیلومتر را پیاده بروید. از آن‌جا که این مسیر بکر است، باید در روشنایی روز به آن سفر کنید. ضمنا قبل از حرکت، حتما وضعیت آب‌و‌هوا و شرایط جوی را هم بسنجید.

برخی از کوهنوردان برای تمرین هم‌هوایی در این ییلاق اقامت شبانه نیز دارند. اما اگر تجربه خوابیدن در ارتفاع و همچنین تجهیزات کافی ندارید، حتما از قبل به فکر رزرو اقامتگاه در رامسر یا اطراف آن باشید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ییلاق نمک‌دره، مسیر عبور اسب‌ها

ییلاق نمک‌دره؛ ییلاق‌های رامسر
ییلاق نمکدره روستایی از دهستان جنت‌رودبار با هوایی بسیار خنک است – عکاس: حامد محمدی

نمک‌دره از دیگر مقاصد گردشگری مهم مازندران است که حدود ۲۷ کیلومتر با رامسر فاصله دارد. نمک‌دره درواقع روستایی در دهستان جنت‌رودبار است که تقریبا در دو فصل ابتدایی سال، ساکنانش در آن زندگی می‌کنند.

نمک‌دره حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و به‌همین‌دلیل در پوشش گیاهی آن، تفاوت‌های چشمگیری با نواحی دیگر به‌چشم می‌آید. در این ییلاق می‌توانید دشت‌هایی را ببینید که زیر سم اسب‌ها کوبیده شده‌اند. بعد گله‌های گوسفند از گوشه و کنار پیدای‌شان می‌شود و صدای آن‌ها تمام ییلاق را پر می‌کند. شب اگر ابر و مه بگذارد، می‌توانید شاهد آسمان آبی و پرستاره باشید.

ییلاق ازره، سفری در امتداد رودخانه

ییلاق ازره؛ ییلاق ها‌ی رامسر
ییلاق ازره فضایی بکر و عمدتا خلوت دارد.

ازره از خاص‌ترین ییلاق‌ها در حوالی رامسر است. این ییلاق رودخانه‌ای خروشان دارد که در اواخر بهار تا اواسط تابستان برای رودخانه‌نوردی و پیک‌نیک، فضاهای زیادی دارد. ازره به‌سبب وجود آب فراوان؛ زمین‌هایی سبز و طبیعتی چشم‌نواز دارد.

ازره روستایی بسیار بکر است. در آن رستوران و هتل پیدا نمی‌کنید و بخشی از جاده‌ی دسترسی هم خاکی است. بااین‌حال، ازره مقصدی بسیار زیباست که ارزش رفتن دارد و می‌تواند تجربه‌های خاصی را برای‌تان رقم بزند.

ییلاق گرسماسر، بالاتر از بهشت

ییلاق گرسماسر؛ ییلاق های رامسر
گرسماسر ییلاقی خنک و مرتفع در نزدیکی رامسر است – عکاس: جلال حسینی

یکی دیگر از جاهای خنک اطراف رامسر، گرسماسر است. جایی که اسمش هم به‌معنای بالای بهشت است و درآن می‌توانید به‌وضوح علت این نام‌گذاری را بیابید. گرسماسر کوه‌های زیبایی هم دارد. صعود به برخی از آن‌ها تجهیزات و تجربه کافی نیاز دارد. اما برای دیدن برخی دیگر، می‌توانید با کمی آمادگی بدنی اقدام کنید. اگر مه اطراف‌تان را پر نکند، از بلندی‌های این ییلاق می‌توانید ۵۲ کیلومتر آن‌طرف‌تر؛ یعنی جایی که رامسر واقع شده است را هم ببینید. به‌سبب هوای خوب و طبیعت دلنشین، گرسماسر برای سفرهای اواخر بهار و روزهای داغ تابستان یک پیشنهاد عالی است.

ییلاق سرمشک، نشسته در بال ابر

ییلاق سرمشک؛ ییلاق‌های رامسر
سرمشک ییلاقی خنک با هوایی خوب و نزدیک به شهر رامسر است – عکاس: مهدی عباس قربانی

در حوالی جنت‌رودبار یک ییلاق تماشایی دیگر هم هست که می‌توانید در بهار و تابستان به سراغش بروید. نام ابن مقصد سرمشک است. جایی با حدود ۱۳ خانوار ساکن، هوایی خوب و مراتعی سبز و خرم. این ییلاق تا رامسر تقریبا ۶۴ کیلومتر راه دارد.

روستای اربه‌کله، خانه خرمالوها

روستای اربه‌کله؛ ییلاق های رامسر
ییلاق اربه‌کله از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی به رامسر با نمایی از دریا و جنگل است.

اربه‌کله تقریبا ۸ کیلومتر تا رامسر فاصله دارد. ییلاقی زیبا در مازندران که هوایی خوب و طبیعتی چشم‌نواز دارد. در این روستا از زمان‌های قدیم باغ‌های خرمالوی فراوانی وجود داشته و از این ییلاق جایی تماشایی را ساخته است. با سفر به اربه‌کله در بهار، تابستان و اوایل پاییز، می‌توانید طبیعتی خاص و رویایی را ببینید.

سخن آخر

در این مقاله از اتاقک به بررسی ۹ ییلاق در نزدیکی رامسر پرداختیم. بعد برای‌تان از جاذبه‌ها، فاصله آن‌ها تا رامسر و بهترین فصل سفر نیز گفتیم. اگر دوست دارید به رامسر سفر کنید یا تجربه اقامت در ییلاق های رامسر را داشته باشید، اتاقک با مجموعه‌ای از بهترین میزبان‌ها، ویلاهای مازندران و اقامتگاه‌های تمیز، کنار شماست. برای خلق بهترین‌ها با بهترین همراه شوید.

سوالات متداول درباره ییلاق‌های رامسر

ییلاق های اطراف رامسر کجاست؟

روستای جواهرده، ییلاق جنت رودبار، ییلاق لپاسر، ییلاق نمک‌دره و ییلاق ازره از جمله ییلاق‌های نزدیک به رامسر هستند.

خنک‌ترین ییلاق نزدیک رامسر کجاست؟

ییلاق لپاسر با حدود ۳۰۰۰ متر ارتفاع از خنک‌ترین جاهای دیدنی در نزدیکی رامسر است.

ییلاق رامسر با دشت‌های گل گاورزبان کجاست؟

ییلاق جنت‌رودبار و چند روستا در حوالی آن در اواسط بهار پر از گل گاو‌زبان‌های زیبا و خوش‌عطر می‌شوند.

ییلاق رامسر با دریاچه کجاست؟

ییلاق جواهرده از مقاصد گردشگری رامسر است که دریاچه قو از دیدنی‌های آن محسوب می‌شود.

کدام ییلاق رامسر رودخانه دارد؟

ییلاق ازره از مقاصد گردشگری نزدیک رامسر است که رودخانه‌ای خروشان نیز دارد.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا