میزبان

راهنمای جامع ثبت اقامتگاه در سامانه هوشمند اتاقک

در گذشته اجاره دادن یک اقامتگاه کار سخت و پیچیده‌ای به نظر می‌رسید. همیشه در کنار جاده‌ها افرادی را می‌دیدیم که با گرفتن نوشته‌هایی روی دست قصد اجاره ویلا یا خانه خود به مسافران داشتند. اما با گذشت زمان و آنلاین شدن کسب‌وکارها، سامانه‌های هوشمند کار را بسیار ساده کردند. یکی از این سامانه‌ها، اتاقک است که به صورت آنلاین به معرفی اقامتگاه‌های اقصی نقاط کشور پرداخته و برای اجاره آن‌ها توسط مهمان‌ها تلاش می‌کند. در حقیقت اتاقک برای میزبان‌ها آسایش و درآمد بیشتر را به ارمغان آورده است. برای همکاری با این مجموعه و میزبانی در اتاقک کافی است اپلیکیشن اتاقک را نصب کنید یا وارد صفحه میزبان‌های اتاقک شوید، اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید و مراحل ثبت اقامتگاه را جلو ببرید.

میزبانی در اتاقک
عکس از گوگل

مشخصات اقامتگاه

برای میزبانی در اتاقک چند مرحله پیش روی شماست. در مرحله ثبت مشخصات برای اقامتگاه خود یک اسم انتخاب کنید، نوع اقامتگاه، شهر و آدرس اقامتگاهتان را وارد کنید. در مرحله اول میزبانی در اتاقک باید موقعیت جغرافیایی اقامتگاه را روی نقشه انتخاب کنید. این آدرس باید کامل و دقیق باشد. همچنین حداکثر و حداقل شب اقامت و ساعت ورود و خروج در این مرحله انتخاب می‌شوند. در تمام مراحل میزبانی در اتاقک به توضیحات موجود در سمت چپ صفحه دقت کنید و از این راهنمایی‌ها استفاده کنید.

مشخصات اقامتگاه
عکس از اتاقک

ویژگی‌های اقامتگاه

بعد از ذخیره مشخصات اقامتگاه وارد دومین مرحله از میزبانی در اتاقک، یعنی ثبت ویژگی‌های اقامتگاه می‌شوید. در این مرحله باید ویژگی‌هایی مثل متراژ، طبقه‌ای که اقامتگاه در آن واقع شده است را وارد کنید. تعداد ظرفیت نشان دهنده تعداد نفراتی است که با مبلغ تعیین شده توسط شما به اقامتگاه وارد می‌شوند. تعداد نفرات اضافه به معنی تعداد افرادی است که با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانند در اقامتگاه حضور داشته باشند. برای عنوان توضیح یک جمله کوتاه بنویسید و مشخص‌ترین ویژگی اقامتگاهتان را در آن ذکر کنید. مثلا «اقامتگاهی تمیز با چشم‌اندازی به کوه‌های البرز» و در بخش توضیحات کامل به تفسیر درباره این ویژگی و شرایط و امکانات اقامتگاه خود توضیح دهید. دسترسی‌ اقامتگاه به جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید را در این قسمت وارد کنید. در آخرین قسمت این مرحله از میزبانی در اتاقک باید بافت جغرافیایی و چشم‌انداز اقامتگاهتان را مشخص کنید. 

ویژگی‌های اقامتگاه
عکس از اتاقک

امکانات اصلی 

در این مرحله از میزبانی در اتاقک شما باید امکانات اصلی اقامتگاه مثل امکانات خواب، شرایط سرویس بهداشتی و حمام را مشخص کنید. تعداد تشک، پتو و تختخواب‌ها را مشخص کنید. نوع سرویس بهداشتی و شرایط حمام هم برای بسیاری از مهمان‌ها اهمیت زیادی دارد و باید به دقت تکمیل شود. 

امکانات اصلی اقامتگاه
عکس از اتاقک

امکانات تکمیلی

بعد از ذخیره امکانات اصلی اقامتگاه وارد مرحله امکانات تکمیلی می‌شویم. با کامل کردن هر کدام از این مراحل شما یک قدم به میزبانی در اتاقک نزدیک‌تر می‌شوید. در این مرحله از میزبانی در اتاقک باید به امکانات گرمایشی و سرمایشی اقامتگاه اشاره کنید. همچنین امکانات موجود در آشپزخانه، امکانات اتاق پذیرایی، امکانات تفریحی ورزشی، امکانات رفاهی و موارد امنیتی مربوط به اقامتگاه خود را وارد کنید. اگر وعده غذایی رایگان به مهمان‌های خود ارائه می‌دهید این نکته را در قسمت پذیرایی در اقامتگاه ذکر کنید. توجه کنید این پذیرایی‌ها شامل پرداخت هیچ مبلغ اضافی از جانب مهمان نمی‌شود. 

امکانات تکمیلی
عکس از اتاقک

وارد کردن قیمت‌ها 

یکی از مراحل پایانی میزبانی در اتاقک ثبت قیمت اقامتگاه است. در این قسمت باید قیمت روزهای عادی و روزهای آخر هفته را وارد کنید. چهارشنبه و پنجشنبه شب روزهای آخر هفته تقویم شما به حساب می‌روند. قیمت روزهای تعطیل تقویم مثل ۲۲ بهمن و روزهای تابستانی و عید نوروز را در قسمت پایینی بنویسید. قیمت نفر اضافه به ازای هر نفر و در هر شب اقامت را در قسمت پایانی وارد کنید. بعد از تکمیل مراحل میزبانی در اتاقک و تایید اقامتگاه می‌توانید در داشبورد میزبان برای هر روز از تقویم، قیمت مشخصی قرار دهید. 

وارد کردن قیمت
عکس از اتاقک

ثبت تصاویر اقامتگاه

ثبت تصاویر باکیفیت برای نشان دادن ویژگی‌های اقامتگاه به مهمان‌ها بسیار مهم است. بهترین عکس اقامتگاهتان را به‌عنوان عکس اصلی انتخاب کنید. سپس در قسمت انتهایی سایر تصاویر اقامتگاه را وارد کرده و در صورت نیاز ابعاد آن‌ها را ویرایش کنید. این عکس‌ها را در نور روز تهیه کنید. دوربین را به صورت افقی نگه دارید و روی تصاویر زوم نکنید. دستتان را به صورت ثابت نگه دارید تا عکس‌ها تار نشوند. از تمام قسمت‌های ساختمان مثل نما، حیاط، آشپزخانه، تمام اتاق خواب‌‌ها، سرویس بهداشتی، حمام، نشیمن و پذیرایی عکس بگیرید. هرچه تعداد عکس‌ها و کیفیت آن‌ها بیشتر باشد مهمان‌ها شناخت بیشتری از اقامتگاه پیدا کرده و تعداد رزرو آن افزایش می‌یابد.

ثبت تصاویر اقامتگاه
عکس از اتاقک

قوانین

قوانین اقامتگاه خود را مشخص کنید. آیا سیگار کشیدن در این اقامتگاه مجاز است؟ آیا امکان استفاده از حیاط برای مهمان‌ها مهیا است؟ همه این موارد را به دقت مطالعه کنید و علامت بزنید. اطلاعات بانکی خود را برای ما بنویسید تا به راحتی مبلغ واریزی مهمان را به شما انتقال دهیم. در انتها قوانین اتاقک را به دقت مطالعه کنید و تیک پذیرش آن‌ها را بزنید. 

برای انتخاب قانون لغو رزرو اقامتگاه شرایط مربوط به هر کدام از این قوانین را مطالعه کرده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

قوانین میزبان
عکس از اتاقک

بررسی اقامتگاه

بعد از ثبت اقامتگاه همکاران ما در پشتیبانی اتاقک اطلاعات وارد شده از سمت شما را بررسی می‌کنند. اگر مشکلی در وارد کردن اطلاعات وجود نداشته باشد آن را تایید کرده و روی سایت قرار می‌دهند. از همین لحظه شما وارد خانواده اتاقک خواهید شد و در مسیر موفقیت قدم خواهید زد. 

بررسی توسط پشتیبانی
عکس از اتاقک

راهنمای ثبت هتل آپارتمان

3.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *