جاهای دیدنی

برج‌های مسکونی تهران؛ معروف‌ترین سازه‌های سر به فلک کشیده‌ پایتخت

برج‌های مسکونی تهران ؛ از همان سازه‌های به اصطلاح لاکچری و باشکوهی صحبت می‌کنیم که در مناطق شمالی شهر مانند نگینی واقع شده‌ و درخشش خود را به رخ همگان می‌کشند. سازه‌هایی که تمام امکانات لازم برای یک زندگی مرفه را در خوی جای داده‌اند و ظاهر بسیار شیک و زیبای آنها هر رهگذر خواهان زندگی لوکس را به تحسین وامی‌دارد. حتی یک شب اقامت در این مجتمع‌های لاکچری برای بسیاری از افراد شبیه به یک رویاست! این مطلب شما را با تعدادی از معروف‌ترین برج‌های مسکونی تهران آشنا می‌کند.

مجتمع چناران پارک رزیدنس؛ الماسی در منطقه‌ی الهیه‌ی تهران

مجتمع چناران پارک رزیدنس که در خیابان فرشته و در منطقه‌ی الهیه تهران قرار گرفته‌است را می‌توان یکی از لوکس‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین برج‌های مسکونی تهران به شمار آورد. این مجتمع مجلل توسط فرزاد دلیری و امید غلامپور؛ دو تن از معماران برجسته‌ی ایران ساخته‌ شده‌ که نه تنها معماری فضای خارجی بلکه فضای داخلی آن هم به بهترین و استانداردترین شکل ممکن طراحی شده‌است.

مجتمع چناران پارک رزیدنس؛ الماسی در منطقه‌ی الهیه‌ی تهران

آپارتمان‌های این مجتمع از 260 تا 550 متر مربع تنوع دارند. لابی مجتمع ستون‌ها و سرستون‌‌های بسیار زیبایی دارد که با سقفی گنبدی نمای چشمگیری را در معرض نمایش می‌گذارند. آپارتمان‌های این مجتمع تراس‌ها و بالکن‌هایی دارند که نمای زیبای محیط خارجی ساختمان از داخل آنها قابل‌مشاهده است. درختانی تنومند و کهن‌سال اطراف این ساختمان زیبا را دربرگرفته‌اند.

امکانات بی‌نظیری مانند آبشارهای مصنوعی، پیست دوچرخه‌سواری و جاده‌ی تندرستی و… علاوه بر اینکه زیبایی زیادی به نمای این مجموعه بخشیده‌اند، آن را به مکان مناسبی برای تفریح و استراحت ساکنین تبدیل کرده‌اند. خدمات سرو غذا، سیستم امنیتی پیشرفته، کارواش ماشین، استخر، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی، سینمای خانگی و… از جمله امکانات این مجتمع هستند. به طور کلی در ساخت مجتمع چناران، کوچکترین امکاناتی که برای یک زندگی مرفه نیاز است به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته شده‌است.

مجتمع آلتون کورت؛ از شیک‌ترین مجتمع‌های مسکونی نیاوران

مجتمع آلتون کورت؛

مجتمع آلتون کورت با زیربنایی به وسعت 27000 مترمربع در منطقه‌ی پارک مهر نیاوران تهران واقع شده‌است. این مجتمع زیبا و مجلل توسط مهندس منصور وکیلی طراحی و عملیات اجرایی آن توسط آقای هورآذر رهبری شده‌است. ظرافت و هوشمندی که در طراحی و ساخت این برج باشکوه به کار رفته‌است، باعث شده که بتوان آن را در زمره‌ی یکی از برج‌های لوکس و درجه یک تهران دانست. برج آلتون کورت دارای 18 طبقه‌ی مسکونی، 5 طبقه زیرزمین به‌عنوان پارکینگ و 60 واحد مسکونی‌ست.

واحدهای دوبلکس و تریبلکسی هم به صورت پنت ‌هاوس در این مجموعه وجود دارند که زیربنایی به متراژ 500 و 640 مترمربع دارند.  پنجره‌های بزرگ و قدی رو به فضای سبز، روشنایی و زیبایی زیادی به فضای لابی این مجتمع بخشیده‌اند. فضای سبز و طراحی بسیار زیبای آن از دیگر جذابیت‌های آلتون کورت به شمار می‌رود که آب‌نماها و نورپردازی‌های زیبایی را در معرض نمایش می‌گذارد و تمامی این چشم‌اندازهای زیبا را از داخل لابی و واحدهای این مجموعه می‌توان دید.

تضاد رنگی بین سنگ‌های تیره و روشن در بسیاری از قسمت‌های داخلی ساختمان نمای زیبایی را به وجود آورده‌است و قابل‌ذکر است که ساختمان این مجتمع مقاومت بسیاری در برابر زلزله دارد و این را می‌توان از دیگر امکانات مجموعه دانست. فضاهای ورزشی شامل باشگاه ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد، زمین تنیس و امکاناتی نظیر سالن اجتماعات، روف گاردن، باند هلیکوپتر و… از جمله امکانات این مجموعه به شمار می‌روند.

برج بین‌المللی؛ بلندترین برج مسکونی تهران

برج بین‌المللی تهران

برج بین‌المللی با ارتفاع 162 متر، بلندترین برج مسکونی تهران شناخته می‌شود. این برج در ضلع شمالی بزرگراه حکیم قرار داشته و دسترسی بسیار مناسبی به نقاط مختلف شهر دارد. پروژه‌ی ساخت این برج  توسط شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) طراحی و اجرا شده‌است که شامل 56 طبقه و سه بال است؛ بال A به سمت شمال، بال B به سمت شرق و بال C به سمت غرب کشیده شده‌است. این سازه‌ی عظیم شامل 572 واحد در متراژهای مختلف است. در هربال این برج، یک لابی عمومی و یک لابی اختصاصی قرار دارد.

علاوه بر این، پارکینگی بزرگ و انباری هم برای تمام واحدها در نظر گرفته شده‌است. این برج براساس استانداردهای معتبر طراحی و اجرا شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله‌های با ریشتر بالا دارد که این ویژگی یکی از معروف‌ترین امکانات برج بین‌المللی‌ست.

در کل این بنای باشکوه تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی مرفه را در خود جای داده‌است. چشم‌اندازی وسیع به نقاط مخالف شهر، سیستم تهویه‌ی مطبوع، زمین ورزشی و بازی برای کودکان، سالن بدنسازی و استخر و سونا و جکوزی مخصوص خانمها و آقایان، زمین تنیس، مسیرهای تردد ویژه‌ی معلولین و سالمندان و… برخی از مهم‌ترین امکانات این مجموعه هستند.

برج لوکس پارامیس؛ نگینی درخشان در خیابان فرشته‌ی تهران

برج پارامیس فرشته تهران

برج پارامیس واقع در خیابان فرشته را هم می‌توان در زمره‌ی لوکس‌ترین برج‌های مسکونی تهران به حساب آورد. این برج توسط مهدی خرمی روز طراحی و عملیات اجرایی آن توسط گروه معماری پارامیس پارک انجام شده‌است. برج در زمینی به وسعت 1500 مترمربع قرار دارد و سبک طراحی کلاسیکی در تمام قسمت‌های آن وجود دارد. ساختمان برج پارامیس فرشته متشکل از 10 طبقه‌ی مسکونی، 1 طبقه لابی و 2 طبقه پارکینگ است.

9 واحد مسکونی در این مجموعه وجود دارد و متراژ هر واحد 435 متر مربع است. معماری داخلی و خارجی برج به بهترین شکل و به سبک کلاسیک طراحی شده‌اند. در بین واحدهای مسکونی این مجموعه، 1 واحد پنت‌ هاوس با مساحت 540 متر مربع وجود دارد که مانند دیگر واحدها بسیار مجلل است؛ اما از امکانات بیشتری برخوردار است. لابی این مجتمع 500 مترمربع مساحت و ارتفاعی 6.5 متری دارد که این ارتفاع با آن طراحی کلاسیک، فضایی باشکوه و زیبا را به وجود آورده‌است.

همچنین برای هرواحد مسکونی 3 واحد پارکینگ در نظر گرفته شده‌است. استخر، سونا، جکوزی، اتاق ماساژ، فضای سبزی بسیار زیبا، روف گاردن، سیستم تهویه‌ی هوا، سیستم اطفاء حریق، سالن ورزش، سالن اجتماعات، دوربین مدار بسته و… از مهم‌ترین امکانات برج پارامیس فرشته هستند.

برج‌های سه‌قلوی به هم چسبیده‌ در خیابان ایران زمین تهرانبرج‌های ایران زمین تهران

برج‌های ایران زمین را هم می‌توان از مجلل‌ترین برج‌های مسکونی تهران به حساب آورد که به صورت سه برج متصل به هم هستند. این برج‌ها در خیابان قدیمی و مجلل ایران زمین تهران قرار گرفته‌اند و دارای 29 طبقه و 362 واحد مسکونی هستند. همچنین این مجموعه پنت هاوس‌هایی دارد که متراژ آنها 450 تا 700 مترمربع است.

محوطه‌ی اطراف برج 8000 متر مربع است که شامل آلاچیق، آب‌نماهای زیبا، زمین بازی برای کودکان، محوطه‌ای برای پیاده‌روی، فضای سبز و… است. طراحی و ساخت برج‌های ایران زمین کاملا استاندارد با رعایت کلیه‌ی جوانب و زیر نظر مهندسان مجربی انجام شده‌است و همین امر، این ساختمان‌ها را در برابر زلزله بسیار مقاوم کرده‌است تا جایی که مطالعات شناسایی نوع زمین و کلیه آزمایشات ژئوتکنیکی خاک توسط آزمایشگاه مکانیک خاک دانشکده فنی دانشگاه تهران برای آنها صورت پذیرفته است.

علاوه بر استحکام، نمای زیبای داخلی، محوطه‌ی بیرونی و امکانات زیاد این برج‌ها باعث شده‌اند تا در فهرست مجلل‌ترین برج‌های مسکونی تهران قرار بگیرند. برج‌های ایران زمین دارای امکانات زیادی از قبیل سالن ایروبیک و بدنسازی، سونا، جکوزی و استخر سرپوشیده، لابی مجلل با ترکیب رنگ‌های کرم و قهوه‌ای، فضای سبزی بسیار زیبا، پارکینگ مجهز به کارواش، باند هلیکوپتر در پشت بام برای مواقع اضطراری، سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر، سیستم اطفاء حریق و… هستند و به طور کلی امکانات رفاهی بسیار مناسبی برای اقامت در آنها وجود دارد.

تجربه‌ی اقامت در خانه‌هایی لوکس با اتاقک

در این مطلب چندنمونه از لوکس‌ترین و معروف‌ترین برج‌های مسکونی تهران را نام بردیم. البته همانطور که در ابتدا هم ذکر کردیم، تعداد این برج‌های مجلل روز به روز در حال افزایش است. هرچند تعداد ساختمان‌های دیدنی در تهران کم نیست! برخی از آنها قدمتی تاریخی دارند. برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی تهران می‌توانید به مطلب “” معرفی جاذبه های تاریخی تهران “” هم سری بزنید. طبیعتا اقامت در برج‌های شیک و باشکوهی که در این مطلب ذکر کردیم، نیازمند صرف هزینه‌ی زیادی‌ست که برای بسیاری از افراد تنها یک رویاست! اما اقامتی چندروزه در ویلاهای لوکس آنقدرها هم غیرممکن نیست!

در وبسایت اتاقک اقامتگاه‌هایی برای هر سلیقه‌ و در هرسبکی وجود دارند؛ از اقامتگاه‌های اقتصادی و با قیمت ارزان‌‌تر گرفته تا ویلاهای بسیار لوکس و مجلل. از کلبه‌های جنگلی تا ویلاهای ساحلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… تنها کافی‌ست وارد وبسایت اتاقک شوید تا هرنوع اقامتگاه با هر رنج قیمتی که مدنظرتان بود را به راحتی پیدا کنید.

مثلا برای اطلاع از شرایط اجاره روزانه خانه در تهران، می‌توانید نام شهر تهران را در صفحه‌ی اصلی وبسایت وارد کنید تا لیستی از اقتگاه‌های مختلف را ببینید. با اجاره آپارتمان مبله خانه در تهران و سایر مناطق ایران، می‌توانید اقامتی چند روزه در خانه‌های ویلایی لوکس و لاکچری را هم تجربه کنید و لذت ببرید!

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام بنده خریدار ضایعات هستم از مجتمع و برجهای تهران بابت همه نوع همکاری در راستای ضایعات و زباله درخدمت هستم اجاقپور 09395488812

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *