شمال

آب گرم رینه؛ مقصدی مناسب سفر تفریحی و درمانی

در دامنه‌های جنوبی کوه دماوند، شهری به نام رینه قرار دارد که صاحب طبیعتی زیبا و البته دیدنی‌هایی مانند چشمه آب گرم است. این چشمه هم زیبایی‌های طبیعی دارد و گردش در محیطی ناب و جذاب را برایتان فراهم می‌کند و هم ویژگی‌های درمانی متنوعی دارد که سرزدن به آن، خالی از لطف نیست. رینه شهری در لاریجان و در استان مازندران است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، از اجاره سوئیت در این جای زیبا غافل نمانید. در این مقاله می‌خواهیم از آب گرم رینه برایتان بگوییم و اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌ها و مسیر دسترسی آن، در اختیارتان قرار بدهیم. البته می‌توانید در مقاله «درباره رینه» اطلاعات جامعی درباره این شهر به‌دست بیاورید.

با آبگرم رینه لاریجان آشنا شوید

جاده پرخاطره هراز برای ما ایرانی‌ها بسیار دوست‌داشتنی است. معمولاً برای سفر به مازندران زیبا و شهرهای دیدنی آن، از این جاده پیچ‌درپیچ و زیبا عبور می‌کنیم. در مسیر رسیدن به مازندران و با گذشتن از امام‌زاده هاشم، به پلور و بعد آب اسک و رینه می‌رسیم. رینه شهری از لاریجان در استان مازندران است و یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران در حوالی کوه دماوند به‌حساب می‌آید.

آب گرم رینه لاریجان هم در دامنه جنوبی دماوند و در این شهر مرتفع از استان مازندران قرار دارد. رینه هوایی مطلوب، طبیعتی دل‌پذیر و خانه‌های ییلاقی فراوان برای گریز از هیاهوی شهری و آلودگی هوا دارد. فاصله آب گرم رینه از تهران در حدود ۱۱۰ کیلومتر است. در این آبگرم، موادی با خواص درمانی موجودند و امکان درمان بیماری‌های مختلفی را فراهم می‌کنند.

آبگرم رینه لاریجان کجاست؟

آبگرم رینه لاریجان یکی از چشمه‌های منطقه است که در اثر فعل و انفعلات دماوند، همیشه آب گرم دارد. دماوند پرصلابت کوهی آتش‌فشانی است و همان‌طور که می‌دانید به‌حالت خاموش درنیامده است. نیمه خاموش‌بودن آن باعث شده که چشمه‌های اطرافش مانند آبگرم رینه در دامنه‌های جنوبی البرز جاری شوند و آبی گرم و پر از خواص درمانی داشته باشند. دمای این چشمه در تمام فصول سال در حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است. آب گرم رینه از زمان‌های دور و قدیم، مورد توجه گردشگران بوده است. شاهان قاجاری هم علاقه زیادی به گشت‌وگذار در این منطقه زیبا و سرسبز داشته‌اند.

فاصله آبگرم رینه لاریجان تا تهران چقدر است؟

فاصله میان شهر رینه در لاریجان با تهران زیاد نیست. مسافتی که میان این دو مکان وجود دارد، در حدود ۱۱۰کیلومتر است. اگر قصد دیدن آب گرم رینه را داشته باشید، مسیر دشواری پیش رویتان نیست. البته دقت کنید که جاده هراز معمولاً شلوغ و پر از ترافیک است. بنابراین، اگر می‌خواهید از سفری راحت و بی‌معطلی در ترافیک جاده لذت ببرید، باید زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید. در صورتی که خبری از ترافیک جاده هراز نباشد، با ۲ ساعت رانندگی می‌توانید خودتان را از پایتخت به رینه و آب گرم آن برسانید.

فاصله تهران تا رینه

آیا آبگرم لاریجان خواص درمانی دارد؟

آب گرم رینه لاریجان خواص درمانی دارد. این چشمه با آب معدنی دارای گوگرد است و دمایی در حوالی ۶۰ درجه سانتی‌گراد دارد. این ویژگی‌های جالب توجه باعث می‌شود که یک پدیده طبیعی خاص باشد و از آن، برای درمان مشکلات مختلفی استفاده شود.

فرقی نمی‌کند که تابستان راهی رینه می‌شوید یا در فصل‌های سرد سال به آنجا می‌روید، در هرحال، آب این چشمه گرم است و می‌توانید با مراجعه به آن، از امکاناتش برای خواص درمانی یا تجربه حضور در این آب گرم بهره ببرید.

خواص درمانی آبگرم رینه لاریجان چیست؟

آب گرم رینه لاریجان سرشار از مواد معدنی مختلف است که برای پوست مفیدند. برای همین از آن، برای درمان امراض پوستی مختلف زیاد استفاده می‌شود. خواص این آبگرم فقط محدود به امکان درمان مشکلات پوستی نمی‌شود. بسیاری از دردهای مفصلی و مشکلات ناحیه ماهیچه و عضلات بدن هم با رفتن درون این آبگرم درمان‌پذیر خواهند شد.

کسانی که دچار دردهایی مانند روماتیسم مفصلی هستند، با مراجعه به این چشمه و زدن تنی به آب آن، التیام پیدا می‌کنند. آرامشی که از آب‌تنی در این چشمه نصیبتان می‌شود هم انکارناپذیر است. التیام و آسایشی که آب آن به مفاصل و عضلات بدن می‌دهد، از دیرباز تاکنون مورد توجه مردمان رینه و البته گردشگران بوده است. بسیاری از افراد با هدف تقویت سیستم ایمنی بدنشان وارد آبگرم رینه لاریجان می‌شوند.

خواص درمانی آب گرم رینه

بهترین زمان بازدید از آبگرم رینه لاریجان چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به آبگرم لاریجان بهار است. اصولاً بهار بهترین فصل برای سفر به هر مقصد گردشگری است. با این حال، همه‌چیز به ترجیحات شخصی شما هم وابسته خواهد بود. اگر طرفدار آب‌وهوایی خوش و آسمانی صاف و بدون ابر هستید، بهار یا تابستان راهی رینه و آبگرم آن شوید. در صورتی که به پاییز طلایی و زمستان پربرف علاقه‌مند هستید هم بهترین فصل سفر به لاریجان و رینه، نیمه دوم سال خواهد بود.

دقت کنید که جاده و مسیر رینه در فصول سرد سال، کمی لغزنده و خطرناک است. بنابراین، به وسایل و تجهیزات ایمنی مختلف نیاز خواهید داشت. اگر نیمه نخست سال را برای سفر به آب گرم رینه انتخاب می‌کنید، بهتر است که برای رفتن به این شهر در اوایل بهار یا اواخر تابستان در فصل شهریور، برنامه‌ریزی کنید.

در سفر به رینه کجا اقامت کنیم؟

اگر به رینه سفر می‌کنید، لازم نیست که نگران محل اسکان و جایی برای اقامت باشید. از آنجا که استقبال زیادی از این مکان دیدنی و چشمه آبگرمش می‌شود، سوئیت‌ها، اتاق‌ها و مکان‌های متنوعی برای اجاره‌کردن در دسترس هستند. از گزینه‌های در دسترس برای اقامت در رینه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هتل آپارتمان آبگرم رینه مجهز به واحدهایی با امکانات کامل
  • مجتمع بومگردی رینه با اتاق‌هایی سنتی
  • ویلاها و سوئیت‌های مختلف
  • منطقه کمپینگ

برای اجاره هتل‌ها و سوئیت‌های مختلف آب گرم رینه لاریجان می‌توانید به سامانه رزرو آنلاین اتاقک مراجعه کنید.

اقامتگاه در رینه

امکانات رفاهی آبگرم رینه لاریجان چیست؟

در حوالی آب گرم رینه لاریجان، امکانات تفریحی مختلفی برای گردشگران وجود دارد. در نزدیکی این مکان، مواردی مانند زیر موجود و در دسترس هستند. اگر راهی رینه شدید، حتماً سرزدن به آن‌ها را هم در برنامه خود بگنجانید:

  • پست و عابربانک
  • حمام‌های تاریخی
  • حمام‌های عمومی
  • استخر و امکاناتی مانند جکوزی
  • پارکینگ و مراکز درمانی در نزدیکی آب گرم
  • وجود رختکن، دوش، سرویس بهداشتی در مجموعه آب گرم رینه

طبیعت رینه هم بسیار زیبا است و هوای به‌شدت پاکی دارد. برای ورود به آب گرم رینه باید مبلغی به عنوان ورودی هم پرداخت کنید. این مبلغ برای بزرگسالان، ۵۰هزار تومان و برای کودکان زیر ۱۳ سال، معادل با ۳۰هزار تومان است. هر روز، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، امکان سرزدن به این آبگرم وجود دارد. در حوالی آب گرم، فروشگاه‌هایی برای خرید در دسترستان هستند. البته که می‌توانید با مطالعه درباره جاهای دیدنی رینه، اقامتی به‌یادماندنی را تجربه کنید.

امکانات رفاهی رینه

حمام آبگرم رینه یا آب لوله‌کشی خانه‌های اطراف؟

پاسخ به این پرسش تاحد زیادی وابسته به سلیقه شخصی شماست. اگر دلتان بخواهد، به‌راحتی می‌توانید خانه، هتل و آپارتمان‌هایی در رینه اجاره کنید که امکانات کاملی دارند و مجهز به لوله‌کشی آب هستند. در واقع، دسترسی به آب گرم و تمیز لوله‌کشی‌شده هم در این شهر وجود دارد. با این حال، اگر تا آنجا رفته و سفر کرده‌اید، خوب است که تجربه آب‌تنی در آب گرم را هم به خودتان هدیه بدهید و آن را امتحان کنید. یادتان باشد که برخی از اهالی رینه که خانه و ویلا اجاره می‌دهند، آب لوله‌کشی گرم در حوضچه‌های خود نمی‌ریزند. در واقع، آن‌ها از آب چشمه را در مخزن‌های خود ذخیره می‌کنند و در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

بهترین رستوران‌های نزدیک به رینه و آبگرم لاریجان کجا هستند؟

در مسیر رینه و در حوالی آن، رستوران‌ها و چایخانه‌های مختلفی وجود دارند. استقبال زیادی که از این منطقه گردشگری به‌عمل می‌آید، باعث رشد رستوران‌ها و کسب‌وکارهای مشابه در حوالی آب گرم رینه شده است. اگر بخواهیم از بهترین‌ رستوران‌های رینه نام ببریم، باید دو مورد شاخص را قید کنیم که کاربران در فضای مجازی هم زیاد از آن تعریف کرده‌اند:

  • رستوران سالاری
  • رستوران روگلی

البته باز هم نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم و توصیه می‌کنیم که در عبورتان از رستوران‌های مختلف، نگاهی به وضعیت بهداشت، منو و پرسنل داشته باشید و بعد دست به انتخاب و مراجعه بزنید.

رستوران‌های اطراف رینه

وسایل و لوازم ضروری برای سفر به رینه و آبگرم لاریجان چیست؟

برای سفر به آب گرم رینه لاریجان باید مجهز باشید. اگر قرار است که به دل طبیعت بزنید، لازم است که امکانات و تجهیزات کافی با خود به‌همراه داشته باشید. در غیر این صورت، مدام غافل‌گیر می‌شوید و شاید اصلاً به شما خوش نگذرد. موارد پیشنهادی برای بردن با خود به آب گرم رینه، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لباس و کفش مناسب؛ رینه کوهستانی است و باید در تمام فصول سال با خود لباس گرم هم به همراه ببرید. کفشتان هم مناسب کوهنوردی و گردش در طبیعت باشد. لباس شنا را هم فراموش نکنید.
  • وسایل بهداشتی؛ شامپو، صابون، حوله، کرم ضدآفتاب، کلاه آفتابی و عینک دودی و شنا هم با خود ببرید.
  • پول نقد و جعبه کمک‌های اولیه اضطراری؛ همیشه دوراندیشانه سفر کنید و حواستان به همراه‌داشتن پول نقد و امکانات اولیه برای موقعیت‌های اضطراری باشد.

چشمه‌های آبگرم دیگر لاریجان کدامند؟

لاریجان به جز آب گرم رینه، چشمه‌های دیگری هم با این ویژگی دارد. از جمله چشمه‌های زیبای این شهر با خواص درمانی فوق‌العاده، باید به چشمه آب گرم استراباکو اشاره کنیم. این چشمه هم در نزدیکی روستایی به نام بایجان است و در محلی موسوم به قلابن قرار دارد.

آب این چشمه به سمت استخری بزرگ روان می‌شود که امکان آب‌تنی برای عموم در آن هم فراهم است. چشمه آب گرم استراباکو به دو بخش زنانه و مردانه تفکیک شده و امکان گردشگری برای مسافران را مهیا می‌کند.

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان چیست؟

اگر به رینه می‌روید، یعنی برنامه‌ای جذاب برای گردشگری در محیطی زیبا و منطقه‌ای درجه یک را در پیش گرفته‌اید. علاوه‌بر خود رینه و آب گرم آن که بسیار دیدنی هستند، در حوالی و اطراف این شهر هم نقاط دیدنی زیادی برای بازدید وجود دارد. چایخانه‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی متنوع در این شهر و نزدیک آن هم باعث پررونق‌شدن گشت‌وگذار گردشگران در آن شده است.

غارهای کافرکلی

قدمت غارهای کافرکلی به دوره ساسانیان و هجوم اعراب بازمی‌گردد. تاریخ می‌گوید که این دخمه‌های شکل‌گرفتن در دل کوه، کار افرادی بوده که خواهان پناه‌گرفتن از حمله عرب‌ها بوده‌اند. مسیر طی‌کردن غارهای کافرلی کمی سخت به‌نظر می‌رسد، اما اصلاً این طور نیست. اگر راه ورود و خروج به این دخمه‌ها و غارها در دل کوه را پیدا کنید، به‌راحتی امکان تردد در آن‌ها، برایتان به‌وجود می‌آید.

غارهای کافرکلی

دشت لار

در سمت شمال غرب رینه و به‌سمت پلور، دشت سبزی با گل‌هایی رویایی وجود دارد. اگر به رینه می‌روید، فصل بهار را انتخاب کنید تا چشمتان به جمال شقایق‌های وحشی دشت لار و گل‌های زنبق و بنفشه آن هم روشن شود. این دشت زیبا از دیدنی‌ترین نقاط سرسبز مازندران است و حیف خواهد شد که در سفرتان به رینه در بهار، به آن سری نزنید.

دشت لار رینه

آبشار شاهاندشت

برای رساندن خود به این آبشار زیبا در نزدیکی رینه باید به‌سمت گزنک و بعد به سوی پل وارنا بروید. آبشارهای حوالی لاریجان هم بسیار زیبا و در برخی از فصول پرآب و دیدنی هستند. در مسیرتان به‌سوی چشمه آب گرم رینه، زمانی را هم برای رفتن به آبشار شاهاندشت اختصاص بدهید. احتمالاً از این فضای دلربا و خوش آب‌وهوا لذت می‌برید و پشیمان نخواهید شد.

آبشار شاهاندشت

حمام شاه عباسی

این حمام که این روزها در دسترس عموم قرار دارد و به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم می‌شود، قدمتی تاریخی دارد. معماری آن هم نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای اصیل و جامانده از گذشته‌های دور طرف هستیم. حمام شاه عباسی در زمان قاجار احداث شده و مخصوص پادشاهان آن دوران بوده است. حالا شما هم می‌توانید سری به آن بزنید و تجربه شاهانه‌ای از آب‌تنی در آن را برای خود رقم بزنید.

حمام شاه‌عباسی

بقعه امامزاده هاشم

امامزاده هاشم در منطقه‌ای سرسبز و خوش‌آب‌وهوا قرار دارد. در مسیر رفتن به شهرهای مازندران هم بسیاری از اتوبوس‌ها در حوالی همین بقعه، توقف و استراحت می‌کنند. گنبد و گلدسته این بقعه هم زیباست و زیارت در آن، می‌تواند تجربه معنوی دل‌انگیزی در محیطی سرسبز و جذاب باشد.

بقعه امام‌زاده هاشم

امامزاده محمد طاهر

این مکان در نزدیکی رینه ارزش خاصی برای ساکنان لاریجان و شهرهای اطراف دارد. از گذشته‌ها تاکنون، بسیاری از مراسم مذهبی در آنجا برگزار می‌شده و به‌جز ارزش مذهبی و معنوی‌اش نزد مردم، از قدمت تاریخی قابل توجهی هم برخوردار است. ساخت این امامزاده به حوالی قرن ششم بازمی‌گردد و این یعنی با بنایی تاریخی روبه‌رو هستیم که باید در نگهداری از آن، کوشش کنیم.

امامزاده محمد طاهر

بهترین مسیر دسترسی به آبگرم رینه لاریجان چیست؟

برای دسترسی به آب گرم رینه لاریجان باید از جاده هراز وارد مسیر شوید. ابتدا خود را به شهر رینه و سپس آبگرم آن برسانید. این مسیر مستقیم و راحت طی می‌شود و خبری از پیچیدگی و گم‌شدن در طول راه نیست. از امام‌زاده هاشم که عبور می‌کنید، به روستای پلور و بعد آب اسک می‌رسید. آب اسک در فاصله ۱۰کیلومتری از رینه واقع شده است. با گذر از این مکان، با تابلوی رینه مواجه می‌شوید و می‌توانید با پشت‌سرگذاشتن چند کیلومتر به رینه و بعد آبگرم آن برسید. مسیرهای میان‌بری هم برای رفتن از روستای پلور به‌سمت رینه وجود دارد. با این حال، توصیه می‌شود که در فصول سرد سال و زمانی که بارندگی شدید است، از این مسیرها استفاده نکنید.

اتاقک را فراموش نکنید

برای گردش در نقاط مختلف ایران، پیشنهادهای جذاب و متنوعی وجود دارد. با یک برنامه‌ریزی دقیق و شناخت مسیرهای متنوع می‌توانید اوقات فراغت بی‌مثال برای خود ترتیب بدهید. نگران اقامت و جایی برای ماندن در طول سفر هم نباشید. اگر اقامتگاه ندارید و ویلایی ییلاقی برای اقامت در طول سفرتان به رینه یا هر شهر دیگری موجود نیست، به اتاقک مراجعه کنید. سامانه آنلاین رزرو انواع اقامتگاه در این پلتفرم اینترنتی به شما امکان سفرکردن به نقاط دیدنی و بازدید از طبیعت زیبای ایران مانند رینه و آب گرم آن را می‌دهد.

Rate this post

نیلوفر شهدوست

نیلوفر شهدوست هستم و نزدیک به یک دهه در دنیای محتوا گشت‌وگذار می‌کنم. حضور در بخش‌های مختلفش، با یادگیری، شناخت آدم‌ها و خلق ارتباطات برایم شیرین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا