شمال

معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران های ساری | قلب تپنده مازندران

ساری، با دامان پرطراوت و سرسبز خود، هر ساله میزبان دل‌های بی‌شماری است که از خستگی و غوغای زندگی شهری به آغوش گرم طبیعت پناه می‌آورند. این شهر دلنشین، با جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده‌اش، روح انسان را نوازش می‌کند، آسمان آبی‌اش همچون پرده‌ای از آرامش بر دل‌ها سایه می‌افکند و صدای دل‌نواز پرندگان، تو را به دنیایی از زیبایی و سکوت دعوت می‌کند.

در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر ساری، میان این همه زیبایی، کنار مردمی که با لبخند و سخاوت به استقبال‌تان می‌آیند، رستوران‌های متنوع با فضاهای متفاوت و سرو انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی وجود دارند تا با خوردن غذاهایی خوشمزه، خاطره‌ای از زیبایی‌های بی‌پایان طبیعت را در ذهن‌تان ماندگارتر کنید. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک می‌خواهیم دست‌تان را بگیریم و شما را با بهترین رستوران‌های این شهر آشنا کنیم.

رستوران حاج حسن

رستوران حاج حسن ساری
جهت تهیه غذا از رستوران حاج حسن بصورت بیرون‌بر می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه اقدام کنید – عکاس: فرزان احمدنژاد

برای معرفی بهترین رستوران های ساری، اول از همه، سراغ قدیمی‌ترین آن، معروف به رستوران حاج حسن می‌رویم. در این رستوران سه طبقه می‌توانید، انواع غذاهای ایرانی و محلی را با بهترین کیفیت و طعم، در فضایی شیک و زیبا با چشم‌اندازی جنگلی نوش‌جان کنید؛ البته میان این همه خوشمزه‌های متفاوت، طعم میرزا قاسمی و چلو گردن رستوران، در کنار پیش‌غذاهایی چون سیرترشی، زیتون پرورده، ماست و دوغ محلی فراموش‌نشدنی است. مهم‌تر از همه این‌که قیمت غذا‌های رستوران حاج حسن با حجم غذا و سرویس‌دهی متناسب است.

آدرس: استان مازندران، ساری، کیلومتر ۲ جاده ساری به نکا

شماره تماس: ۰۱۱-۳۳۲۸۴۰۸۰-۲

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

محدوده قیمت: نسبتا گران

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران سالار دره

رستوران سالار دره ساری
محیط رستوران هتل سالار دره، غرق در آرامش و سکوت و سرسبزیست – عکاس: آیدا امینی

در یکی از بهترین هتل‌های شهر ساری، رستوران سالار دره با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرای شماست. در این رستوران علاوه بر فضای رسمی بخش‌هایی چون سفره‌خانه و کافی‌شاپ برای صرف دسرهای لذیذ یا نوشیدن یک دمنوش با طعم و ترکیبات جدید را هم دارد. رستوران سالار دره، در واقع یک مجموعه جذاب، جنگلی و پر از آرامش است؛ بنابراین شما می‌توانید در محیطی دنج و آرام، به‌دور از هیاهوی شهر، از دیوارهای شیشه‌ای رستوران شاهد طبیعت زیبای ساری باشید و غذای مورد علاقه خود را نوش‌جان کنید. این مجموعه در سه وعده صبحانه، نهار و شام پذیرای شماست.

آدرس: استان مازندران، ساری، ۱۲ کیلومتری جنوب ساری، جاده ساری به سمنان

شماره تماس:  ۰۱۱-۳۳۴۵۵۱۰۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۹:۳۰ برای صرف صبحانه؛ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۳۰ برای صرف ناهار و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰ برای صرف شام، آماده پذیرایی از شماست؛ البته کافی‌شاپ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

محدوده قیمت: گران

رستوران سنتی نفیس

رستوران سنتی نفیس ساری
آب‌نمایی در وسط رستوران و بر روی یکی از ستون‌ها قرار گرفته و حال‌و‌هوای خوبی را به محوطه داده است.

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر سفر به ساری، چشیدن غذاهای محلی این دیار، در رستوران سنتی نفیس است. این مجموعه دارای فضای سنتی با محوطه باز و آلاچیق، کافه و سالن اصلی است که البته غذا در سالن اصلی به‌صورت سلف سرویس سرو می‌شود. محیط داخلی رستوران بسیار شیک و تمیز است و اجرای موسیقی زنده هم مزید بر علت شده تا فضا برای شما دلنشین‌تر و طعم غذا لذیذتر باشد.

منوی این مجموعه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و شما از آن می‌توانید انواع نوشیدنی و دسر (ژله و پودینگ کارامل و ..) چند مدل سالاد و چند مدل غذای خورشتی (مرغ ترش، مرغ الو، مرغ اناردون و …)، جوجه کباب، کباب بناب، کوبیده، خوراک ماهیچه و … را سفارش دهید.

آدرس: مازندران، ساری، جاده فرح آباد، بالاتر از شهید مظلومی

شماره تماس: ۰۹۳۹۱۵۱۱۱۷۷

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

محدوده قیمت: گران

کافه رستوران مارشو

کافه رستوران مارشو ساری
فضای شیک و آرام رستوران مارشو به‌همراه غذاهایی خوشمزه آن را به مکانی ایده‌آل تبدیل کرده است – عکاس:الی آبادیان

گاهی دلمان هوس غذاهای خانگی می‌کند؛ به‌خصوص اگر در مسافرت باشیم و فرسنگ‌ها از دیارمان دور شده باشیم. حال اگر زمان سفر به ساری، چنین حس‌وحالی به سراغ‌تان آمد، یک‌راست سری به کافه رستوران مارشو بزنید. گویی سرآشپز این رستوران مادربزرگی مهربان بوده است که با تمام سلیقه، هنرنمایی کرده و عطر و بوی غذاهایش را در تمام فضای رستوران پراکنده کرده است.

فضای داخلی رستوران، بر خلاف منوی متنوع و رنگارنگش، کمی کوچک است؛ البته برای سرو غذا می‌توانید از فضای باز و زیبای آن استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی رستوران مارشو، استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت است و همین امر خوشمزگی غذاها را چندین برابر کرده است. شاید کته کبابی این رستوران میان مشتریان بسیار محبوب باشد؛ اما از دیگر غذاهای منو و نوشیدنی‌های کافه هم غافل نشوید.

آدرس: استان مازندارن، ساری، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان پیام نور (بیست متری اول)، ابتدای خیابان بهمن غربی

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۶۲۲۲۶

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

 رستوران شالی

رستوران شالی ساری
شما می‌توانید در رستوران شالی، هر آن‌چه دوست داشتید را به‌صورت سلف سرویس نوش‌جان کنید.

رستوران شالی مکانی مناسب برای همه سلایق غذایی است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی به‌صورت سلف سرویس عرضه می‌شوند. فضای شیک و مدرن رستوران، همراه با کادر حرفه‌ای آن دست‌به‌دست هم داده‌اند تا در محیطی دلنشین غذای مورد علاقه خود را میل کنید. قیمت‌ها هم نسبت به حجم غذا و خدماتی که ارائه می‌شوند، بسیار منصفانه است و شما می‌توانید هر آن‌چه دوست داشتید را از انواع دسرها، غذاها و نوشیدنی‌ها، با خیال راحت انتخاب کنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، جاده دریا (فرح آباد)، مرکز خرید پردیس

شماره تماس: ۰۱۱۳۸۲۳۰۰۰

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶:۳۰ بعدازظهر – ۱۹ بعدازظهر تا ۲۳ شب

محدوده قیمت: متوسط

خانه کباب عینی

خانه کباب عینی ساری
کیفیت، بافت، طعم و تنوع کباب‌های خانه کباب عینی بسیار عالی است – عکاس: شیدا گوهردهی

خبر خوب برای عاشقان کباب! خانه کباب عینی، با پخت انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ مانند کباب سلطانی، کباب کوبیده، چنجه، کباب شیشلیک و انواع دیگر کباب همراه با کته و نان گرم پذیرای شماست. فضای داخل رستوران بسیار شیک و ساده است و علاوه بر آن، شما می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در یک حیاط بزرگ مسقف و دلباز میل کنید و در هوای دل‌انگیز ساری و تماشای مناظر چشم‌نواز، شبی رویایی برای خود و عزیزان‌تان بسازید.

آدرس: استان مازندران، ساری، سه راه کشاورزی، روبه‌روی خیام

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۲۵۴۵۰۹

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

محدوده قیمت: گران

اجاره ویلا شمال
  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران دریایی سی فود

رستوران دریایی سی فود ساری
در رستوران دریایی سی فود، غذاهای دریایی با دورچینی بی‌نظیر برای سرو آماده می‌شوند – عکاس: حسین پزشکی

حیف است در شهری شمالی، آن هم نزدیک به دریای خزر، از خوردن غذاهای دریایی غافل شوید؛ البته مکانی هم که برای سرو این نوع غذاها انتخاب می‌کنید، باید از نظر بهداشت و تازه بودن مواد اولیه مورد تایید باشد. رستوران سی فود ساری، مکانی مطمئن برای خوردن غذاهای دریایی تازه و متنوع مانند میگو، ماهی، لابستر، کالاماری (هشت پا) و چندین غذای دیگر است؛ حتی در این رستوران امکان سفارش سوشی هم وجود دارد.

جالب است بدانید، در فضای بیرون رستوران، یک قایق کوچک پر از گل و درختچه‌های کوچک دیده می‌شود و فضای داخلی هم با دکوراسیون زیبای تماما چوبی در دو طبقه پذیرای شماست.

آدرس: استان مازندران، ساری، جاده دریا، جنب دانشگاه ادیب

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۳۶۰۲۱۶

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۲ بعدازظهر تا ۱۰:۳۰ شب

محدوده قیمت: گران

رستوران گیلاکو

رستوران گیلاکو ساری
‌ رستوران گیلاکو دارای چندین سالن مجزا جهت برگزاری مراسم جشن‌ها و میهمانی‌های شماست – عکاس: داوود آرسونی

غذاهای محلی گیلان در هر کجای ایران طرفدار زیاد دارند، حتی اگر به ساری سفر کرده باشید! شما می‌توانید این غذاهای محلی خوشمزه را در رستوران گیلاکو نوش‌جان کنید. گیلاکو اولین کترینگ غذا در ساری با منویی متنوع از غذاهای گیلانی و ایرانی است. این مجموعه فعالیت خود را با شعار «ما از بهترین و سالم‌ترین مواد اولیه برای پخت استفاده می‌کنیم تا نتیجه‌اش لذت شما باشد». در محیطی دنج و آرام آغاز کرده است و همواره آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.

شما می‌توانید ضمن سفارش غذا از فروشگاه گیلاکو، سوغاتی‌های گیلان مانند برنج، ماهی دودی و … را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، خیابان پیروزی، نبش پیروزی دهم

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۳۴۲۲۲۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

محدوده قیمت: متوسط

رستوران عمو سعید

رستوران عمو سعید ساری
فضای مجموعه عمو سعید طراحی خوب و جوان پسندانه‌ای دارد – عکاس: دلوین رضایی

رستوران عمو سعید که با عنوان شهر غذای عمو سعید هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین و جذاب‌ترین رستوران های ساری است. وقتی وارد این مجموعه می‌شوید به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و شما می‌توانید از منوی آن انواع سالاد و پیش غذا گرفته تا پاستا و پیتزا و استیک و حتی کله پاچه سفارش دهید.

شما می توانید از شهر غذای عمو سعید، علاوه بر غذاهای باکیفیت، انواع محصولات پروتئینی را هم تهیه کنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، بلوار خزر، روبه‌روی بانک ملی

شماره تماس: ۰۱۱۳۳۱۰۳۲۱۰

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۴۵ شب

محدوده قیمت: متوسط روبه‌بالا

رستوران ایتالیایی میلان

رستوران ایتالیایی میلان ساری
در رستوران ایتالیایی میلان امکان سرو غذا در دو فضای باز یا فضای بسته وجود دارد.

برای خوردن پیتزا و پاستاهای خوشمزه حتما لازم نیست سفری به ایتالیا داشته باشید، چراکه رستوران ایتالیایی میلان در ساری غذاهایی مانند پیتزا، پاستا، استیک و غیره را با بهترین طعم و کیفیت عرضه می‌کند. از دیگر مزایای این رستوران، دیوارهای شیشه‌ای آشپزخانه‌اش است؛ بنابراین می‌توانید به‌جای انتظار کشیدن، مراحل آماده‌سازی غذا را از پشت این دیوارهای شیشه‌ای تماشا کنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، خیابان فرهنگ، انتهای خیابان پیوندی

شماره تماس: ۰۱۱۳۲۰۶۰۶۰

محدوده قیمت: نسبتا گران

 




     

    سخن آخر

    در هر گوشه‌ای از ساری، می‌توان مزه‌های جدید و فرهنگ غنی مازندران را، با تنوعی بی‌نظیر از رستوران‌های منحصربه‌فرد کشف کرد. از غذاهای محلی خوشمزه و اصیل گرفته تا محیط‌های دلنشین و خاص، هر یک تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما به‌همراه خواهند داشت و امکان آشنایی عمیق‌تر با آداب‌ورسوم منطقه را برای‌تان فراهم می‌کنند.

    همچنین، برای اقامت در این شهر زیبا، می‌توانید از خدمات سایت گردشگری اتاقک استفاده کنید. با انتخاب و رزرو اقامتگاه‌های متنوع و با کیفیت از این پلتفرم، آن هم به‌صورت آنلاین، نه تنها آسایش و راحتی را در طول سفر تجربه می‌کنید، بلکه با اقامت در محیطی دلنشین و آرام، لذت سفر خود را دوچندان خواهید کرد. اتاقک با ارائه گزینه‌های متنوع از ویلاها و سوئیت‌های شیک تا خانه‌های روستایی سنتی، نیازهای مختلف شما را برآورده می‌کند و سفری خاطره‌انگیز و بدون دغدغه را برایتان رقم می‌زند.

    سوالات متداول

    بهترین رستوران های ساری کدام‌اند؟

    رستوران سالار دره، خانه کباب عینی، رستوران سنتی نفیس، رستوران مارشو، رستوران گیلاکو و رستوران ایتالیایی میلان

    کدام یک از رستوران های ساری برای یک سفر اقتصادی مناسب هستند؟

    رستوران شالی، رستوران گیلاکو و رستوران عمو سعید

    غذاهای فرنگی را در ساری کجا بخوریم؟

    رستوران ایتالیایی میلان، رستوران مارشو، رستوران شالی و رستوران سی فود

    ۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

    اتاقک

    مائده سمیع‌زاده

    مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا