مناسبت ها

15 اردیبهشت روز شیراز شهر بهار نارنج ها‍

به مناسبت روز شیراز | روز شهر شعر و سخن

اردیبهشت فصل شیراز است یا شاید بهتر است بگوییم که شیراز در اردیبهشت تبدیل به بهشت می‌شود، عطر بهارنارنج عابرین را مست و زیبایی طبیعت چشم‌هایشان را نوازش می‌کند. این شهر به غیر از جاذبه‌های تاریخی که یادآور تاریخ و تمدن ایران‌اند مردمی خونگرم، شاعرانی نامی، طبیعتی دلپذیر، خاکی حاصلخیز، صنایع دستی و غذاهای محلی لذیذی دارد که به جذابیت‌های آن می‌افزایند.

وصف مردم خونگرم و مهمان‌نواز شیراز را با لهجه‌ای شیرین و دلربا بارها شنیده‌ یا خوانده‌ایم. شنیدن اصطلاحات شیرازی یکی از قسمت‌های جذاب سفر به این شهر است. مثلاً اگر در رستوران‌های شیراز کلمه «آلو» را در لیست غذاها دیدید منتظر یک غذا که با آلو درست شده نباشید چون شیرازی‌ها به سیب‌زمینی می‌گویند آلو! یا اگر به شما گفتند مراقب باش شِلی نشوی منظورشان این است که مراقب باشید گِلی نشوید. شیراز است و مردم خونگرم و شیرین‌زبانش که روحیه شادشان زبانزد همه کسانی است که به این شهر سفر کرده‌اند.

یکی از مکان‌های فوق‌العاده‌ای که در سفر به شیراز بازدید از آن را نباید از دست داد باغ جهان نما شیراز است.

روز شیراز
عکس از اتاقک

اما چرا روز شیراز؟!

همان طور که گفتیم شیراز در فصل بهار و به‌خصوص اردیبهشت دیدنی‌تر از بقیه روزهای سال است. به همین علت شهرداری شیراز در سال ۱۳۸۱ روز ۱۵ اردیبهشت، که روز میانی فصل بهار است، را به‌عنوان روز شیراز انتخاب کرد و بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی این نام به تقویم اضافه شد.

هر سال در روز پانزدهم اردیبهشت در شهر شیراز مراسم گوناگونی برگزار می‌شود که باعث جذب بیشتر گردشگر‌های داخلی و خارجی شده و مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی که تا به حال در شیراز برگزار شده است پرواز بالن‌ها بوده که در آن ۱۲ بالن رنگارنگ از اروپا به این شهر آمدند، در یک ساعت مشخص پرواز کردند و منظره‌ زیبایی را به وجود آوردند.

به مناسبت روز شیراز به مدت یک هفته در این شهر برنامه‌هایی مانند پرواز بادکنک‌ها، پیاده‌روی خانواده‌ها و حمل‌و‌نقل رایگان درون‌شهری با اتوبوس انجام می‌شود. هدف مسئولین از برگزاری این مراسم معرفی بهترِ آداب‌و‌رسوم و فرهنگ این شهر است.

اگر تا به حال به شهر شعر و بهارنارنج سفر نکرده‌اید اردیبهشت ماه را، که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است، از دست ندهید. شما می توانید با اجاره سوئیت در شیراز با قیمت مناسب از اتاقک یک سوئیت ارزان برای مسافر به صورت روزانه رزرو کنید و راهی این شهر دوست‌داشتنی شوید.

روز شیراز
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *