جاهای دیدنی

هیجان انگیزترین تنگه‌ های ایران کجا هستند؟ | تنگه های ایران

تنگه‌ های ایران محلی مناسب برای ماجراجویی و طبیعت گردی

تنگه‌ ها یا تنگ‌ ها آب‌راه‌هایی‌اند که دو بخش بزرگ آب را به هم وصل می‌کنند و باعث جدایی دو بخش بزرگ خشکی‌ می‌شوند.  بعضی از تنگه‌ها برای ماجراجویی و طبیعت‌گردی محل‌های مناسبی به شمار می‌روند اما بعضی دیگر موقعیت‌های استراتژیکی دارند و از ‌آب‌راه‌های بین‌المللی‌اند.

تنگ‌ها هم مثل بسیاری از پدیده‌های طبیعی در گوشه‌و‌کنار ایران وجود دارند و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. طبیعت زیبا، تماشای رود‌خانه‌ها و تفریحات مهیج بخشی از دلایلی است که گردشگران را برای رفتن به این منطقه‌ها تشویق می‌کند.

در این مطلب قصد داریم درباره تعدادی از این جاذبه‌ های گردشگری و طبیعی صحبت کنیم تا شما عزیزان بتوانید بعد از آشنایی با آن‌ها برای سفری مهیج و به‌یاد‌ماندنی برنامه‌ریزی کنید.

تنگه های ایران
عکس از گوگل

تنگه لی لی، سفر به پایتخت طبیعت ایران

تنگ لی لی یکی از جاذبه‌های بکر طبیعت است که در ۲۰ کیلومتری شهر دورود قرار دارد. برای رسیدن به این تنگه باید از شهر دورود به سمت روستای سیره سفلی و روستای چَمِنار حرکت کنید، چون لی لی بین این دو روستا است.

عمق و حجم زیاد آب در تنگه لی لی باعث شده است که به محل مناسبی برای شیرجه زدن و آب‌تنی کردن تبدیل شود. با اجاره روزانه خانه در دورود می‌توانید از این نعمت طبیعی بهره‌مند شوید و سفری پر از خاطرات شاد برای خودتان بسازید.

هیجان انگیز ترین تنگه‌ های آبی ایران
عکس‌ از گوگل

تنگه واشی، تاریخ در دل طبیعت

یکی از معروف‌ترین تنگه‌های طبیعی ایران تنگه واشی یا ساواشی است که نزدیک به شهر فیروزکوه قرار دارد. در بیشتر روزهای سال خصوصا روزهای گرم این منطقه پر از گردشگرانی است که برای طبیعت‌گردی و ماجراجویی به آن منطقه سفر می‌کنند.

برای رسیدن به تنگه ساواشی باید به سمت جاده تهران-فیروزکوه حرکت کنید و بعد از وارد شدن به یکی از ورودی‌های سمت راست جاده از روستایی به نام جلیزجند عبور کنید. بعد از روستا رودخانه‌ای خروشان را می‌بینید که صدایی دلنشین و موج‌هایی خروشان دارد.

برای رسیدن به تنگه واشی باید دل به آب بزنید و با موج‌های رود همراه شوید. وقتی به تنگه ساواشی رسیدید به دیواره‌های آن خوب دقت کنید چون شاهد سنگ‌نگاره‌هایی خواهید بود که متعلق به ۱۸۰ سال پیش‌اند و صحنه شکار فتحعلی شاه قاجار را به نمایش گذاشته‌اند. لطفا در زمان سفر به این محل چند دست لباس اضافه و کفش مناسب برای وارد شدن به رودخانه را داشته باشید.

تنگه های آبی ایران
عکس از گوگل

تنگه تامرادی کجاست؟

برای دیدن تنگه تامرادی باید به سرزمین آبشارهای ایران سفر کنید. می‌توانید به راحتی بعد از اجاره روزنه خانه در یاسوج به دیدن طبیعت بی‌نظیر این شهر بروید از موهبت‌های الهی و طبیعی لذت ببرید. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شگفت انگیز یاسوج تنگه تامرادی است که در ۵۰ کیلومتری غرب این شهر قرار گرفته.

در مسیر رسیدن به این تنگه می‌توانید از تماشای طبیعتی چشم‌نواز، غارها، کوه‌ها، رودها و چشمه‌های متعددی لذت ببرید و برای چند ساعتی گذر زمان را حس نکنید.

تنگه تامرادی
عکس از گوگل

تنگه دم اسب، نامی عجیب اما بهشتی تماشایی

در ۵۰ کیلومتری شیراز روستایی به نام کره بس وجود دارد که تنگه دم اسب در آن قرار گرفته است. برای رسیدن به این تنگه باید از مسیری بکر و دیدنی بگذرید که پر از درختان بلوط، کوه‌های بلند و بوته‌های سرسبز است. تنگه دم اسب شبیه به تکه‌ای از بهشت در این منطقه است که تماشای آن هوش از سر بیننده‌ای می‌برد.

تنگه دوم اسب استان فارس
عکس از گوگل

تنگه چاهکوه، دره‌ای پر از ستاره

جزیره زیبای قشم که به جزیره‌ای شگفت‌ انگیز معروف است به یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران تبدیل شده. بین ساحل خلیج فارس، جزیره‌های تماشایی، غارهای عجیب‌و‌غریب و پارک‌های حیات وحش، تنگه چاهکوه یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره است. چاهکوه در ۹۰ کیلومتری شهر قشم و در روستایی به همین نام قرار دارد.

چاهکوه که یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم است از صخره‌ها و تندیس‌های طبیعی متعددی بر اثر فرسایش زمین تشکیل شده. اگر به تماشای ستاره‌های علاقه دارید تماشای آن‌ها در شب هنگام در این محل را از دست ندهید. با اجاره ویلا در قشم به این جزیره شگرف سفر کنید و از تماشای آسمان شب در دره چاهکوه لذت ببرید.

تنگه چاهکوه
عکس از گوگل

تنگه شبیخون همسایه مخمل کوه

استان لرستان بهشت طبیعت‌گردان است و فرقی نمی‌کند به کدام شهر آن سفر کنید همه شهرهای آن جاذبه‌های زیادی برای گردشگری و طبیعت‌گردی دارند.

برای دیدن یکی از زیباترین جاذبه‌های این استان به خرم‌آباد سفر کنید و در نزدیکی مخمل کوه به تماشای تنگه شبیخون بروید. این تنگه شبیه به یک تابلوی نقاشی است که از نگاه کردن به آن نه سیر می‌شوید نه خسته.

بهار و تابستان بهترین زمان‌هایی‌اند که می‌توانید از سفر به این منطقه لذت ببرید.

شبیخون
عکس از گوگل

تنگه گنجه ای، شاهکاری از طبیعت

باز هم به شهر زیبای یاسوج برویم و از دیدن طبیعتش لذت ببریم. تنگ گنجه‌ای در ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته و یکی از جاذبه‌ های گردشگری این شهر است. این تنگه میان درختان چنار و جنگلی از درختان بلوط قرار دارد. می‌توانید در هر فصلی که خواستید به این منطقه سفر کنید از دیدن طبیعتی هزار‌رنگ لذت ببرید. در اطراف این تنگه درخت‌های زالزالک و بنه خودنمایی می‌کنند و هوای پاک محیط و صدای موسیقی طبیعت روح هر گردشگری را صیقل می‌دهد.

تنگه گنجه ای
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عکسهایی که گرفتید عالی بود…
    دوست دارم بیشتر ببینم…
    ممنون از شما….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *