جاهای دیدنی

عجیب‌ ترین شهرهای ایران

آشنایی با عجیب‌ ترین شهرهای ایران

فقط آداب‌و‌رسوم فرهنگ‌ها و اقوام مختلف نیست که ممکن است بعضی از اوقات به نظرمان عجیب و غریب باشد. بعضی از شهرها ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند که باعث شده است به‌عنوان عجیب ترین شهرهای ایران شناخته شوند و از سراسر دنیا گردشگران زیادی برای دیدن این شهرها به ایران سفر کنند.

مثلا در یکی از شهرهای ایران هیچ خانه‌ای کولر ندارد یعنی در آن شهر اصلا کولر وجود ندارد. در یکی دیگر از این شهرها چند سد جهانی معتبر وجود دارد. در ایران در حدود ۱۵ شهر عجیب وجود دارد که هر کدام جاذبه‌های دیدنی زیادی دارند. می‌خواهیم در ادامه این متن تعدادی از این شهرها را معرفی کنیم تا بیشتر از قبل با آن‌ها آشنا شویم.

آشنایی با عجیب‌ ترین شهرهای ایران

۱. اندیمشک، شهر سدهای جهانی

اندیمشک تنها شهری است که ۳ سد جهانی در آن وجود دارد و باعث شده این شهر به یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران تبدیل شود. سدهای کرخه، دز و بالا‌رود بیشتر از ۸۰ درصد از برق مورد نیاز شهرهای ایران را تآمین می‌کنند. 

اجاره سوئیت ارزان در دزفول

۱. اندیمشک، شهر سدهای جهانی

۲. پاوه، شهر بدون چراغ قرمز

ماسوله در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است و به شهر «هزار ماسوله» شهرت دارد. جالب است که بدانید در این شهر هیچ چراغ قرمزی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده این شهر یکی از شهرهای عجیب در ایران باشد. علت این امر مسطح نبود زمین در تقاطه‌های این شهر است و این ویژگی به موقعیت جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه‌های کوه‌ها اشاره دارد.

اجاره خانه روستایی در پاوه با کمترین قیمت

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

۳. لار، شهر بدون کوچه

لار تنها شهر خاورمیانه است که کوچه ندارد. بعد از زلزله‌ای که در آن رخ داد به ویرانه‌ای تبدیل شد و در زمان نوسازی شهر آن را به‌صورتی ساختند که هیچ کوچه‌ای در آن وجود ندارد و همه خیابان‌هایش اصلی‌اند و به‌هم می‌رسند.

شهر جدید لار، وسعتی ۱۰۰ هکتاری داشت و این بار طوری ساخته شد تا زلزله نتواند باعث تخریب آن شود. از آنجا که مهندسین می‌دانستند این شهر روی گسل زلزله قرار گرفته شده است، باید ساختمان‌ها و محله‌های آن طوری ساخته می‌شد که در برابر زلزله مقاوم باشد در نتیجه بهترین نقشه برای این شهر، مدل شطرنجی بود. ساختمان‌های این شهر نه تنها بر اساس اصول ایمنی ساخته شدند بلکه خیابان‌ها هم طوری ایجاد شدند که هم را قطع کنند.

شهر لار
عکس از گوگل

۴. چالدران، شهر بدون کولر

چالدران یکی از شهرهای عجیب است که در خانه‌های آن کولر وجود ندارد و حتی در روزهای گرم تابستان نیازی به روشن کردن کولر در خانه‌های این شهر نیست. این شهر بین کوه‌های زاگرس و نزدیک به پارک‌های جنگلی اطراف کوهستان قرار دارد و به همین دلیل آب‌و‌هوای خیلی مطبوع و خنکی دارد.

به دنبال اجاره اقامتگاه ارزان و اقتصادی هستید؟

چالدران
عکس از گوگل

۵. اردکان، شهر ثروتمندها

اردکان یکی از شهرهایی است که به شهر ثروتمندها شهرت دارد. این شهر با قدمت 4000 سال پیش از میلاد، در نزدیکی کویر مرکزی ایران واقع شده است. وجود معادن متنوع با حجم ذخیره زیاد از جمله منابع ثروت‌ساز برای مردم این منطقه است.پسته اردکان نیز از جمله تولیدات باغی این منطقه می‌باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی در اردکان با کمترین قیمت

اردکان
عکس از گوگل

۶. فردوس، شهر امن

فردوس دومین شهر امن در جهان شناخته شده است. در این شهر آمار دزدی و سرقت وجود ندارد و مردم به راحتی در خانه‌ها یا ماشین‌هایشان را باز می‌گذارند و نگران سرقت وسایلشان نیستند.

قیمت و اجاره سوئیت در فردوس

فردوس
عکس از گوگل

۷. اسفراین، روستای نابیناها

چهاربرج روستایی از توابع شهرستان اسفراین در خراسان شمالی است که یکی از عجیب‌ترین روستاها می‌باشد. روستای چهار برج بیشترین جمعیت نابینا در خراسان شمالی را به علت یک ژن نهفته به خود اختصاص داده است. این ژن قدمت 300 ساله دارد و به دلیل اعتقاد به ازدواج فامیلی بروز کرده است. امروزه با تلاش تیم‌های پزشکی از این موضوع پیشگیری شده و تعداد نابیناییان روستا کاهش یافته است. اگر این بیماری ژنتیکی کنترل نمی‌شد امروز شاهد آمار بالایی از این بیماری دیرینه می‌بودیم. امروزه باوجود پایان این رنج دیرینه، همچنان تلاش برای پیشگیری از بیماری ادامه دارد.

دیدنی‌های ناشناخته و بکر اسفراین

اسفراین
عکس از گوگل

۸. جلفا، شهر بدون گورستان

در این شهر هیچ گورستانی وجود ندارد و افرادی که فوت می‌کنند را برای دفن کردن به روستاهای اطراف می‌برند. علت این موضوع به گذشته جلفا برمی‌گردد. جلفا از شرایط آب وهوایی خوبی برخودار نبوده و مردم تمایل زیادی به زندگی در این شهر نداشتند. مردم برای کار روزها به جلفا می‌آمدند و شب‌ها به شهر خود باز می‌گشتند. همین باعث شد که مردم اموات خود را شهر محل سکونت خود غسل و دفن کنند و جلفا گورستانی نداشت. بعد رونق شهر و ساکن شدن تدریجی مردم در جلفا، این رویه غسل دادن و دفن مردگان در شهرها و روستاهای اطراف همچنان ادامه دارد.

اجاره سوئیت در جلفا و نزدیک مرز

جلفا
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

.

3.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *