جاهای دیدنی

غذاهای عجیب ایران

غذاهای عجیب ایران از نظر شما کدامند؟ البته همان طور که می‌دانید انتخاب غذا بسیار سلیقه ای است و به ذائقه افراد بستگی دارد، به همین دلیل یک غذای محلی که برای عده‌ای عجیب شمرده می‌شود، چه بسا برای ساکنین محلی بسیار لذیذ و مورد پسند باشد. امتحان کردن غذاهای محلی و خاص هر دیاری یکی از تجربیات متفاوت سفر و از جاذبه‌های گردشگری هر مقصدی است، و گردشگران علاقه دارند هنگام مسافرت غذاهای محلی را امتحان کنند. به خصوص توریست‌های خارجی هنگام سفر به ایران علاقه زیادی به امتحان کردن غذاهای عجیب ایران دارند. به همین بهانه سری به دنیای خوشمزه غداهای محلی ایران زدیم. برای آشنا شدن با غذاهای عجیب ایران با ما همراه باشید.

تنوع غذایی در هر گوشه از ایران پهناور به قدری زیاد است که ذکر تمام غذاهای محلی که برای افراد عجیب شمرده می‌شوند، از حوصله خارج است. به همین دلیل در ادامه شما را تنها با تعدادی از غذاهای عجیب ایران آشنا کنیم که به طور معمول گردشگران خارجی با آن روبرو می‌شوند. آماده باشید که همراه ما به سرزمین خوش رنگ و لعاب و خوشمزه غذاهای محلی ایران سفر کنید.

کله‌پاچه با برنج

کله پاچه به تنهایی یکی از غذاهای عجیب ایران است و معمولا توریست‌ها با مراجعه به طباخی‌ها و شیوه طبخ و سرو کله پاچه بهت‌زده می‌شوند. تصور خوردن زبان، چشم و پاچه گوسفند برای برخی توریست‌های خارجی بسیار عجیب  است و این غذا به سرعت خود را به عنوان عجیب ترین غذایی که می‌توان در ایران خورد، معرفی کرده است.

جالب است که بدانید در برخی مناطق مانند استان فارس و سیستان و بلوچستان، غذایی به اسم «پاچه پلو» پخته می‌شود. برای تهیه این غذا، کله‌پاچه را همراه با مخلفاتی مانند برگه زردآلو، قره قوروت و سیر روی برنج قرار می‌دهند و می‌پزند. اگر می‌خواد عجیب ترین غذای ایرانی را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما بی شک این غذاست.

کله‌پاچه با برنج
کله پاچه

دلمه سیرابی

بعد از کله پاچه می‌توان سیرابی را در مقام دوم لیست غذاهای عجیب ایران جای داد. ولی هرچقدر که این غذا به نظر شما عجیب باشد، هنوز هم راه‌هایی برای عجیب تر کردن آن وجود دارد. در خرم آباد با سیرابی نوعی دلمه درست می‌کنند که در گویش محلی به آن سغدو می‌گویند.

برای تهیه این غذای عجیب دو راه وجود دارد. در نوعی از آنکه قرمزرنگ است مواد را مانند دلمه را داخل سیرابی می‌ریزند و می‌دوزند. در شکل دیگر آن، سیرابی را با برنج، آلو، شوید و روغن حیوانی می‌پزند که رنگ آن مثل کله‌پاچه زرد است.

دلمه سیرابی

دلمه

نمی‌شود صحبت غذاهای عجیب ایران مطرح شود و نام دلمه به میان نیاید. فرقی نمی‌کند که دلمه برگ مو را در نظر بگیرید یا دلمه فلفل و بادمجان، نتیجه یکی است. غذایی بسیار خوشمزه و طعمی بسیار منحصربه‌ فرد که هیچ کجا جز ایران پیدا نخواهید کرد. دستور این غذا از زمان قدیم سینه به سینه منتقل شده است و هنر کدبانوهای ایرانی را نشان می‌دهد.

دلمه
دلمه

باقالاقاتق

باقالاقاتق یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای شمال کشور است. برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، سیر، تخم مرغ و شوید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطمینان داشته باشید که این غدا را نه تنها در سایر کشورها بلکه حتی در سایر شهرهای ایران نیز نخواهید یافت.

بیشتر بخوانید: غذهای محلی استان گلستان| سفره رنگین ترکمن‌ها

باقلاقاتق
باقلاقاتق

میرزاقاسمی

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار گیلان، میرزاقاسمی ‌است. بادمجان کبابی، تخم‌مرغ، سیر فراوان و گوجه‌فرنگی از جمله موادی است که در ترکیب میرزاقاسمی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غذا به قدری محبوب شده که اکنون در اقصی نقاط کشور در منازل و رستوران‌ها می‌توانید این غذا را بیابید.

میرزاقاسمی
میرزاقاسمی

بریان

بریان یا به آن صورت که معروف شده، بریانی، از غداهای اصیل اصفهان است. بریان ترکیبی از گوشت، جگر سفید گوسفند و انواع ادویه‌ها است. این غذا به راحتی به لیست غذاهای عجیب ایران راه پیدا کرده است. بدون شک این غذا از غذاهای اصیل ایرانی است که جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

بریان
عجیب ترین غذاهای ایران، بریان

خورش ماست

شاید به نظر عجیب باشد اما خورش ماس یا خورش ماست بر خلاف نامش، نوعی دسر است. این دسر که بین اصفهانی‌ها خیلی طرفدار دارد، با گوشت پخته، ماست چکیده، زعفران و شکر تهیه می‌شود. مطمئن باشید که هیچ کجای دنیا مشابه این دسر پیدا نخواهید کرد، به همین دلیل ما این دسر را در لیست غذاهای عجیب ایران قرار داده‌ایم.

خورش ماست
خورش ماست

قلیه ماهی

قلیه ماهی از معروف‌ترین غذاهای سنتی جنوب کشور است که حتما نام آن را شنیده اید. برای تهیه این غذا از ماهی بی‌استخوان، سبزی‌های معطر و تمبرهندی استفاده می‌کنند. این غذای منحصر به فرد را می‌توانید تنها در ایران، در خطه جنوبی پیدا کنید.

قلیه ماهی
قلیه ماهی

خورشت فسنجان

شاید به نظر یک ایرانی خورشت فسنجان غذای عجیبی نباشد، اما اکثریت توریست‌های خارجی این غذای خوشمزه را یکی از غذاهای عجیب ایران می‌دانند و اکثر آنها این خورشت مجلسی ایرانی را بسیار می‌پسندند. جالب است بدانید رب انار که یکی از مواد اولیه بسیار مهم برای طبخ این غذاست، در سایر نقاط جهان بسیار ناشناخته است و به همین دلیل این غذا را فقط می‌شود در ایران خورد.

خورشت فسنجان
فسنجان

خورشت قورمه سبزی

خورشت قرمه سبزی برای هر ایرانی شناخته شده است، اما برای توریست‌های خارجی پخت آرام و طولانی سبزیجات غیرمعمول بوده و برای آنها تجربه جدیدی است. مواد تشکیل دهنده این غذا به قدری همه پسند است که به جرات می‌توان گفت غذای مورد علاقه اکثر مردم ایران و گردشگران خارجی است.

خورشت قرمه سبزی
خورشت قرمه سبزی

آش رشته

انواع آش در اقصی نقاط کشور طبخ می‌شود که هر کدام طرفداران خود را دارد. اما به جرات می‌توان گفت که آش رشته پرطرفدارترین آش هم برای ایرانیان و هم برای توریست‌های خارجی است. این غذای مغذی همراه با کشک، سیر داغ، نعنا داغ و پیاز داغ بسیار چشم نواز است. آنهایی که می‌دانند این غذا را جای دیگری پیدا نخواهند کرد، از آن غافل نمی‌شوند.

آش رشته
آش رشته

دیزی

دیزی یا آبگوشت بی شک یکی از اصیل ترین غداهای ایرانی است. انواع مختلفی از این غذا در شهرهای مختلف تهیه می‌شود که همگی در یک نقطه با هم مشترکند؛ این غذا را فقط در ایران می‌توان پیدا کرد. هر توریستی حداقل یک بار این غذا را امتحان کرده است و طعم متفاوت ترکیب این مواد نسبتا ساده شگفت زده شده است.

دیزی
دیزی

سخن آخر

موارد گفته شده تنها گوشه ای از تنوع غذایی ایران است و بسیاری از غذاهای عجیب ایران در این فهرست قرار نگرفته اند. شما دوستان عزیز می‌توانید غذاهای عجیب و یا مخصوص محل زندگی خود را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *