اتاقکیخبرهای اتاقکی

در این شرایط کرونایی، مراقب هم باشیم

با شیوع بیماری کرونا کسب‌وکارهای حوزه گردشگری در کشور با مشکلات جدی مواجه شدند. اتاقک با پیوستن به کمپین مراقب هم باشیم تلاش می‌کند بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در این روزها را برعهده بگیرد.

شور و شوق نوروز

چند ماهی به نو شدن سال مانده بود و تمام برنامه‌ریزی‌های ما مربوط به تعطیلات نوروز و سفرهای آن زمان بود. بین اقامتگاه‌های اتاقک بهترین‌ها را گلچین می‌کردیم و سعی داشتیم با عالی‌ترین پیشنهادهای سفر عیدی خوبی برای شما داشته باشیم. تقریبا همه چیز فراهم شده بود که خبری ترسناک همه سروصداها و شلوغی‌های نزدیک عید ما را خاموش کرد. همه در بهت و تعجب خبرها را دنبال می‌کردیم و کم‌کم نگرانی برای سلامتی خودمان و عزیزانمان جای تمام شور و شوق‌های نزدیک عید را گرفت. همگی به خانه آمدیم و به کمک فضایی که اینترنت در اختیارمان گذاشته بود از راه دور کار کردیم، از راه دور مهمانی رفتیم و از راه دور به شهرهای مختلف سر زدیم.

میتوان در روزهای کرونا سفر کنیم؟
عکس از گوگل

اقامتگاه‌های پاک

با وجود شرایط جدید، سفرهای ضروری بعضی از مهمان‌های اتاقک باعث نگرانی ما شده بود. تعدادی از میزبان‌های ما داوطلبانه تصمیم گرفتند اقامتگاه‌هایشان را روزانه ضدعفونی کنند و شرایط مناسبی برای اقامت آن‌ها مهیا کنند. ما این اقامتگاه‌ها را در دسته‌بندی اقامتگاه‌های پاک قرار دادیم و به مهمان‌ها توصیه کردیم که در صورت ضرورت سفر، از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند.

اقامتگاه پاک
عکس از گوگل

نوروزی متفاوت

یک ماه گذشت و سال جدید شروع شد. آخرین سال از این قرن که می‌توانست با در آغوش گرفتن پدر و مادر و بوسه‌های گرم مادربزرگ شروع شود، در سکوت و خلوتی شهرهای کشور آغاز شد. سال ۹۹ با دعا برای سلامتی خودمان، خانواد‌ه‌مان و مردم کشورمان در کنار سفره هفت‌سینی که از همیشه خلوت‌تر بود تحویل شد. تلویزیون به صورت پیوسته از مردم می‌خواست تا سفر نروند و این زنجیره انسانی انتقال ویروس را متوقف کنند. شهرها خلوت بودند و باران فروردین روی خیابان‌های لخت شهرها ‌می‌بارید.

نوروز در شهرهای مختلف
عکس از گوگل

کنار هم ماندیم

در همه این روزها چیزی فراتر از تصورمان دیدیم. کنار هم ماندنمان ستودنی بود. پزشک‌ها و پرستارها ساعت‌های طولانی با لباس‌های سنگین و سخت در بیمارستان بودند و از بیماران ما مراقبت می‌کردند. همه ما با وجود دلتنگی‌های زیاد در خانه ماندیم و حتی برای دیدن خانواده هم از خانه بیرون نرفتیم.

کودکان و کرونا
عکس از گوگل

تعداد زیادی از هموطنان که استطاعت مالی داشتند در کنار کسانی که در این شرایط شغلشان را از دست داده بودند ماندند و از آن‌ها حمایت کردند. بیشتر مردم سعی کردند که به اندازه نیاز خرید کنند و برخلاف کشورهای دیگر ما تقریبا هیچ‌و‌قت با قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها مواجه نشدیم.

همدلی در روزهای کرونا
عکس از گوگل

کنار میزبان‌ها ماندیم

با ورود ویروس کرونا و متوقف شدن مسافرت‌ها خیلی از شغل‌های مربوط به حوزه گردشگری در شرایط بدی قرار گرفت. یکی از گروه‌هایی که در این مدت درآمدشان کاهش شدید داشته میزبان‌های اقامتگاه‌های مسافری‌اند. میزبان‌ها که به خانه‌های شلوغ و رفت‌و‌آمدهای زیاد در خانه‌شان عادت کرده بودند، مدت‌ها با خانه خالی و سکوت اقامتگاهشان تنها ماندند.

[aparat id=’4PGDf’]

در این میان تصمیم گرفتیم کنار میزبان‌ها بمانیم.اتاقک در خردادماه با صرف‌ نظر کردن از مبلغی که به‌عنوان پورسانت از میزبان‌ها دریافت می‌کند به چالش #مراقب_هم _باشیم پیوسته تا بدین ترتیب تمامی مبلغی که مسافران واریز می‌کنند به میزبان‌ها پرداخت شود. امید داریم این شرایط به زودی رفع شود و بار دیگر با خیالی آسوده کنار شما عزیزان باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *