جاهای دیدنی

تنگ بستانک | بهشت گمشده روی زمین

بهشت گمشده | از برنامه سفر تا دانستنی‌های مسیر

بهشت گمشده نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز که نام اصلی این مکان تنگه بستانک بوده است. اواخر دهه ۵۰ برای شهرنشینان نامی ناآشنا بود و کمتر مورد استفاده گردشگری قرار می‌گرفت ولی از اوایل دهه ۶۰ این منطقه کم کم توسط گروه‌های کوهنوردی و گردشگران طبیعت معرفی گردید و به لحاظ زیبایی‌های خیره کننده و چشم‌انداز منحصر به فرد، توسط بازدید‌کنندگان علاقمند، بهشت گمشده نام گرفت.

تنگ بستانک

تنگ بستانک کجاست؟

تنگ بستانک از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است که گردشگران در طول سال برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. تنگ بستانک در شمال غرب شیراز قرار دارد و دارای پوشش گیاهی انبوهی است. این منطقه گستره وسیعی به مساحت 20 هزار هکتار را شامل می‌شود. ارتفاع تنگ بستانک بین 1700 تا 3700 متر از سرح دریا متغیر می‌باشد.

بهشت گمشده یا تنگ بستانک در نزدیکی روستای به نام دشتک در شهرستان مرودشت قرار دارد. این منطقه در کنار شته کوه دنا قرار گرفته و پوشش جنگلی آن که مختص این رشته کوه است.

برنامه سفر

– حرکت از شیراز از مسیر بیضا، به سمت تنگ
– بستانک، بازدید از چشم‌انداز‌های تفرجگاه
– بهشت گمشده، صرف ناهار از قبل تهیه شده در کنار چشمه‌سار زیبای این مکان
– بازگشت به شیراز از شمت کامفیروز و بازدید از طبیعت کامفیروز و دریاچه زیبای سد درودزن

تنگ بستانک کجاست؟

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

دیدنی‌های تنگ بستانک

دیدنی‌های تنگ بستانک تنها طبیعت زیبا آن نیست. در اطراف بهشت گمشده روستاهای تاریخی بسیاری وجود دارد که در کنار طبیعت تنگ بستانک می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی برای شما ایجاد کنند. مهم‌ترین روستاهای اطراف تنگ بستانک عبارتند از: روستای منگان، روستای دشتک و روستای جیدرزا. از مهم‌ترین دیدنی‌های تنگ بستاک می‌توان به رود کر، سد درودزن و آبشار مارگون اشاره کرد.

رود کر بزرگ‌ترین رودخانه‌ استان فارس است که در حدود 280 کیلومتر طول دارد. رودخانه کر از تنگ براق، سد درودزن و دشت رامجرد و تنگ بستانک می‌گذرد و به دریاچه بختگان می‌ریزد.

بهترین زمان سفر به تنگ بستانک

برای سفر به تنگ بستانک تمام فصل‌ها مناسب هستند. هر فصل طبیعت این منطقه زیبا و منحصربه فرد می‌شود. در روزهای بهار و تابستان، رودخانه‌ها پرآب‌ترین حالت خود را دارند و درختان پر از شکوفه‌های رنگارنگ است. در این فصل که درختان سبز هستند، بهترین زمان برای قدم زدن در بهشت گمشده است.

اما زیبایی تنگ بستانک در فصل پاییز به اوج خود می‌رسد. برگ درختان به رنگ‌های مختلف در می‌آید و هر طبیعت منحصر به فردی مقابل چشمان شما نقش می‌بندد. البته این فصل هوا به نسبت بهار و تابستان سردتر است و پیش از سفر باید آب و هوا را چک کنید.

فصل زمستان نیز طبیعت بهشت گمشده زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما در این فصل هوا در سردترین حالت خود می‌باشد. پیش از سفر باید لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

دانستنی‌های سفر

نوع جاذبه‌های گردشگری: طبیعت‌گردی و تاریخی
جاذبه‌های اصلی: منطقه زیبای کامفیروز / تنگ بستانک و بهشت گمشده
فصل مناسب سفر: بهار، تابستان و اوایل پاییز
مسافت رفت: ۱۳۲ کیلومتر- ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
برای شب مانی در منطقه نیز می توانید یکی از اقامتگاه های شیراز و یا اقامتگاه های مرودشت را از طریق سایت اتاقک رزرو کنید.

دیدنی‌های تنگ بستانک

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *