رستوران‌گردیتجربه سفر

بهترین رستوران های رشت کدامند؟ | معرفی ۱۵ مورد از رستوران های رشت

حتی اگر بخواهیم چشممان را به روی طبیعت بی‌نظیر گیلان ببندیم، نمیتوانیم از غذاهای خوشمزه آن دل بکنیم و مقصد دیگری را برای سفرمان انتخاب کنیم. درست است که در همه شهرهای ایران سفره‌های رنگارنگ و پر و پیمان پهن می‌شود، اما رشت و غذاهای محلی گیلانی چیز دیگریست! با هم در این مقاله سراغ معروف‌ترین و بهترین رستوران های رشت می رویم.

1- رستوران شکم‌ الملوک

رستوران شکم‌ الملوک رشت

اگر شهر رشت یکی از آن مقاصد همیشگی سفرتان است، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به این شهر حتماً سری هم به رستوران شکم الملوک بزنید. این رستوران که جزیی از هتل پنج ستاره لوکس کادوس است، به عنوان یکی از بهترین رستوران های رشت شناخته می‌شود. با جرات می‌توان گفت یک هتل پنج ستاره تمام تلاشش را می‌کند تا مهمانانش از همه چیز راضی باشند. از کیفیت خدمات هتل و پرسنل و نظافت بگیرید تا غذاهای رستورانش. پس اگر تصمیم دارید از غذاهای این رستوران سفارش دهید، خیالتان از بابت کیفیت غذاها و مواد اولیه آنها راحت باشد. مدیریت این هتل و رستوران تمام تلاشش را می‌کند تا رستوران شکم الملوک از نظر سطح کیفیت غذا، برخورد کارکنان، خدمات پرداخت، پارکینگ و موارد بهداشتی در بهترین سطح قرار داشته باشد.

برای اجاره کلبه چوبی در رشت کلیک کنید.

انواع و اقسام غذاهای سنتی شمالی را در منوی رستوران شکم‌ الملوک هتل کادوس خواهید دید. البته دیگر غذاهای ایرانی و فرنگی هم در این منو دیده می‌شود. اما حیف است که به رشت سفر کرده باشید و غذاهای محلی رشتی که به دست آشپزهای اهل همین شهر پخته شده را نچشید. ماهی قزل‌آلا و جوجه رشتی جزو غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند که امتحان کردنشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر بتوانید از قبل یکی از میزهای بخش تراس رستوران شکم‌ الملوک را رزرو کنید، قطعا یک شب به یادماندنی را در این رستوران سپری می‌کنید. منظره زیبایی از تراس این رستوران روبه‌روی چشم شما قرار می‌گیرد که حتما در یادتان باقی می‌ماند.

آدرس رستوران شکم الملوک: استان گیلان، رشت، بلوار منظریه، هتل بزرگ کادوس

شماره تماس رستوران شکم الملوک: 01333365075

آدرس اینستاگرام رستوران شکم الملوک: 

سایت رستوران شکم‌ الملوک: 

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

2- رستوران چلوشیش رشت

میز غذا در رستوران چلوشیش رشت

چلوشیش یکی از بهترین رستوران‌های رشت است که هم بین اهالی این شهر محبوب شده و هم دل از گردشگرانش برده است. این رستوران با فضای گرم و خودمانی که دارد، همان حسی را به شما می‌دهد که زمان غذا خوردن سر سفره خانه خودتان دارید!رومیزی‌های پارچ‌ای با طرح چهارخانه و ظروف مسی قدیمی حال و هوای خوبی به این رستوران بخشیده‌اند. همه چیز در دکوراسیون رستوران چلوشیش طوری طراحی شده که حالت نوستالژی داشته باشد. حتی روی دیوار این رستوران نیمه‌ای از یک پیکان قرمز قدیمی چسبانده شده است! دیوار دیگری هم با یک دوچرخه قرمز رنگ تزئین شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این رستوران که برای مشتریانش خوشایند است، استقبال خدمه آن از مشتریان است. در رستوران چلوشیش وقتی پشت میزتان می‌نشینید، یکی از خدمه با آفتابه لگن‌های برنجی سر میزتان حاضر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا دست‌هایتان را بشویید. اگر به این رستوران سر زدید پیشنهاد می‌کنیم کباب ترش یا مجمعه خورشت‌هایش را امتحان کنید.

آدرس رستوران چلوشیش: استان گیلان، رشت، منظریه، بلوار امام خمینی، خیابان خرداد

شماره تماس رستوران چلوشیش: 01333610120

3- رستوران ترکی دی دنر

رستوران دی دنر رشت

هوس کباب ترکی کرده‌اید یا از طرفداران پروپاقرص کباب ترکی هستید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، حتما یک بار طعم کباب ترکی دی دونر در رشت را بچشید، چراکه مزه آن در دهانتان باقی خواهد ماند! در این رستوران انواع فست‌فود سرو می‌شود و شما می‌توانید پیتزا و ساندویچ کباب ترکی دونر آن را نوش جان کنید و از طعم خاص و خوشمزه آن لذت ببرید. در این رستوران انواع کباب ترکی مرغ و گوساله سرو می‌شود که می‌توانید بسته به نوع ذائقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ هرچند که پیشنهاد ما این است اگر دو یا چندنفری به این رستوران رفتید هر دو نوع آن را سفارش دهید تا از طعم خوشمزه هیچ‌کدام بی‌بهره نمانید. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالاست و محیط بسیار تمیزی دارد.

قیمت غذاهای این رستوران نسبت به مقدار و کیفیت آن مقرون‌به‌صرفه است، چرا که یک پیتزا یا ساندویچ آن کاملا شما را سیر خواهد کرد. درضمن علاوه‌بر غذاهای ترکی که در این رستوران سرو می‌شوند، موسیقی ترکی هم در این رستوران پخش می‌شوند و لذت خوردن غذا را برایتان چندبرابر می‌کنند.

آدرس رستوران ترکی دی دنر: استان گیلان، رشت، بلوار حافظ، نرسیده به پارک قدس

شماره تماس رستوران ترکی دی دنر: 01333223688

4- رستوران محرم رشت

تصویری از نمای داخلی رستوران محرم رشت

رستوران محرم یکی از معروفترین و قدیمی‌ترین رستوران های رشت است که از سال 1323 فعالیتش را در این شهر آغاز کرده. یکی از اصلی‌ترین شعارهای رستوران محرم این است که: «کیفیت برتر، راز ماندگاری است»

زمانی که یک رستوران این شعار را سرلوحه امورش قرار دهد، همه چیز خودبه‌خود طوری پیش می‌رود که به معروف‌ترین رستوران شهر تبدیل شود. قدمت رستوران محرم به تنهایی می‌تواند ثابت کند که مدیران و کارکنان این رستوران چقدر به این شعار پایبند هستند. این رستوران با فضای شیک و مجللی که برای پذیرایی از مهمانانش ایجاد کرده، انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی را سرو می‌کند. طعم غذاهای محلی گیلانی که در رستوران محرم سرو می‌شود، بی‌نظیر است. درهای این رستوران هر روز از ساعت 11 صبح تا 11 شب به روی مردم باز است.

آدرس رستوران محرم: استان گیلان، رشت، بلوار امام خمینی، روبروی دانشکده دندانپزشکی

شماره تماس رستوران محرم: 01333666090

برای اجاره ویلا لاکچری استخردار در رشت کلیک کنید.

5- رستوران رازقی رشت

رستوران دو طبقه رازقی رشت با نمای شیشه ای

رازقی هم یکی دیگر از رستوران‌های معروف شهر رشت است که از سال 1384 تا کنون فعالیت دارد. این رستوران  که در ساختمان دو طبقه واقع شده، می‌تواند جای خوبی برای یک مهمانی خانوادگی باشد. مثل سایر رستوران‌های رشت، رستوران رازقی هم غذاهای محلی رشتی و غذاهای ایرانی و فرنگی خوشمزه ای برای مهمانانش می‌پزد. شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل‌آلا و ماهی سفید از جمله غذاهای محبوب این رستوران بین مشتریان است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رستوران می‌توان اجرای زنده موسیقی را نام برد. نوازنده پیانو در سالن اصلی این رستوران فضای آرام و مناسبی برای شما فراهم می‌کند. رستوران رازقی رشت هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 شب و در سه وعده صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از شماست.

آدرس رستوران رازقی: استان گیلان، گلسار، بلوار سميه، نبش خيابان 123

شماره تماس رستوران رازقی: 01333724656

6- رستوران شورکولی رشت

رستوران شورکولی رشت

شورکولی یکی از رستوران‌های باصفای رشت است که خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی را برای مشتریانش می‌پزد. این رستوران علاوه بر غذاهای خوشمزه‌اش، به خاطر محیط گرم و صمیمی که دارد بین مردم محبوب شده است. رستوران شورکولی در یک خانه قدیمی قرار دارد و با حوض آبی، گلدان‌ها و ظروف سفالی تزئین شده است. کلمه شورکولی، به معنای ماهی کولی شور است. این رستوران هر روز در دو نوبت از مهمانانش پذیرایی می‌کند: از ساعت ۱۲ ظهر الی ۴ عصر و ۸ غروب الی ۱۲ شب. شورکولی آنقدر شلوغ و پر جنب‌وجوش هست که شاید لازم شود از قبل میز رزرو کنید.

دیوارهای این رستوران با عکس‌های  قدیمی از شهر رشت تزئین شده. این عکس‌ها با قرار گرفتن در کنار فضای سنتی این رستوران، فضایی نوستالژی و صمیمانه ایجاد می‌کند که همه آن را دوست دارند.

آدرس رستوران شور کولی: استان گیلان، رشت، بلوارگلسار، ابتدای بلوار توحید

شماره تماس رستوران شور کولی: 01333121805

7- رستوران دوران رشت

رستوران دوران

رستوران دوران یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های رشت است که علاوه بر تنوع غذایی خوب و باکیفیت، به دلیل قیمت‌های مناسبش بین مردم حسابی جا افتاده است. در شهر رشت وقتی اسم دیزی سنگی به میان بیابد، همه سراغ رستوران دوران می‌روند. شاید این رستوران خیلی بزرگ نباشد، اما به سبب دیزی‌های فوق‌العاده‌اش مشتریان بی‌شماری دارد. رستوران دوران هر روز از 12 ظهر تا 12 شب فعالیت می‌کند.

آدرس رستوران دوران: استان گیلان، رشت، بیجارکن، میدان جهاد

شماره تماس رستوران دوران: 09119337957

8- رستوران جهانگیر رشت

رستوران جهانگیر

رستوران جهانگیر هم مثل رستوران محرم، از قدیمی‌های این شهر است و جزو ریش سفیدان محسوب می‌شود. رستوران جهانگیر که از سال 1342 تا به امروز از مهمانان زیادی پذیرایی کرده، بین مردم رشت و مسافران این شهر طرفداران زیادی دارد.

شاید این رستوران از نظر رکوراسیون خیلی معمولی باشد، اما خوشمزه‌ترین غذاها را برای مشتریانش مهیا می‌کند. رستوران جهانگیر به سبب پلوکباب‌های بی‌نظیری که می‌پزد، بین اهالی رشت محبوبیت زیادی برای خودش دست‌وپا کرده است.

اگر هوس یک کباب کوبیده خوشمزه یا ماهی سفید به سرتان زده، حتما به این رستوران سر بزنید. رستوران جهانگیر از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ عصر و ۷:۳۰ غروب تا ۱۱ شب آماده سرویس‌دهی به مشتریان خود است.

آدرس رستوران جهانگیر: استان گیلان، رشت، شیخ آباد، میدان فتحی، خیابان طالبی

شماره تماس رستوران جهانگیر: 01333829581

9- رستوران حسن رشتی

نمای بیرون رستوران حسن رشتی

در بلوار اما خمینی رشت به هر طرف که نگاه کنید یک رستوران می‌بینید. رستوران حسن رشتی هم یکی از رستوران‌های این محدوده است که به خاطر ماهی سفید، کباب ترش و میرزاقاسمی‌هایش حسابی معروف شده است. قیمت مناسب غذاهای این رستوران شما را برای سفارش غذا ترغیب می‌کند.

آدرس رستوران حسن رشتی: استان گیلان، رشت، کوی فرهنگیان، بلوار امام خمینی

شماره تماس رستوران حسن رشتی: 01333615383

برای اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در رشت کلیک کنید.

گلسار یکی دیگر از رستوران‌های جذاب شهر رشت است که در طبخ غذاهای محلی گیلانی مهارت خاصی دارد. این رستوران با فضایی دنج و آرام، منویی جذاب و متنوعی دارد. انواع جوجه و کباب‌ها را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. البته از ماهی‌های این رستوران هم نمی‌توان گذشت. پیشنهاد می‌کنیم اگر چند نفری به این رستوران سر می‌زنید، یکی از کباب‌ها و یکی از ماهی‌ها را حتما سفارش دهید.

آدرس رستوران گلسار: استان گیلان، رشت، گلسار، بلوار سمیه، داخل خیابان ۱۲۶

شماره تماس رستوران گلسار: 01300912733

10- رستوران دلیجان رشت

 رستوران دلیجان

رستوران دلیجان هم یکی از آن رستوران‌های ریش سفید و بزرگ شهر رشت است که از سال 1356 در محدوده بلوار امام رضا رشت فعالیت دارد. این رستوران فضای ساده و معمولی دارد اما در عوض غذاهای متنوعی برای مشتریانش می‌پزد. می توان دلیجان را یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک غذاهای خوشمزه همراه با اعضای خانواده معرفی کرد. کته کباب و ترش شامی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای منوی این رستوران هستند. پیشنهاد می‌کنیم طعم این غذاها را با دستپخت آشپزهای رستوران دلیجان امتحان کنید.

آدرس رستوران دلیجان: استان گیلان، رشت، بلوار امام رضا، بعد از پمپ بنزين آج بيشه

شماره تماس رستوران دلیجان: 01318892582

11- رستوران پارادیزو رشت

رستوران پارادیزو

تا این قسمت از مقاله بیشتر در مورد غذاهای ایرانی و به‌خصوص غذاهای محلی گیلانی که در بهترین رستوران‌های رشت سرو می‌شوند، با شما صحبت کردیم. اما حالا وقتش رسیده که میدان را برای طرفداران پیتزا و پاستا و غذاهای اروپایی خالی کنیم. رستوران پارادیزو یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت است که با پختن خوشمزه‌ترین پاستاهای دنیا توانسته در تمام شهر رشت معروف شود. این رستوران که از سال 1386 افتتاح شده، هنوز هم غذاهایی به خوشمزگی و کیفیت همان روز اول برای مشتریانش می‌پزد. به عبارتی پارادیزو اصالت خودش را حفظ کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رستوران پارادیزو بوده که بعضی از غذاهای فرنگی را برای اولین بار در شهر رشت پخته است! البته رستوران پارادیزو در کنار غذاهایی مثل پیتزا و پاستا، نوشیدنی‌هایی از جمله چای و دمنوش را هم در لیست منوی خود قرار داده است. دکوراسیون این رستوران با صندلی‌های رنگانگش، فضای پر انرژی ایجاد کرده است.

آدرس رستوران پارادیزو: استان گیلان، رشت، شهرک گلسار،بلوار گلسار، خیابان صدوهفدهم

شماره تماس رستوران پارادیزو: 01333737448

12- رستوران بزرگ گیلانه

رستوران بزرگ گیلانه

اولین چیزی که درباره رستوران گیلانه شما را جذب می‌کند، دکور مدرن و فضای امروزی آن است. این رستوران محیطی آرام و راحت برای مشتریانش فراهم کرده تا هم بتوانند از غذا خوردنش لذت ببرند و هم از هم‌صحبتی با همراهانشان. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی پخته می‌شود. غذاهای محلی این رستوران آنقدر خوشمزه هستند که حس غذاهای خانگی مادربزرگ‌ها را به شما می‌دهد. قیمت مناسب این غذاها در کنار طعم خوبشان، رستوران بزرگ گیلانه را به یکی از بهترین رستوران‌های رشت تبدیل کرده است. رستوران بزرگ گیلانه هر روز از ساعت 12 ظهر تا 16:30 و ١٩:٣٠ تا 12 شب آماده پذیرایی کردن از مهمانانش است.

آدرس رستوران بزرگ گیلانه: استان گیلان، رشت, گلسار, گلایل, خیابان استاد معين(آلمان), ابتداى دیوار فرودگاه

شماره تماس رستوران بزرگ گیلانه: 01333772055

13- رستوران اردشیر

رستوران اردشیر

اردشیر نام رستورانی‌ست که حدود 50 سال در حال غذا پختن در دل شهر رشت است. این رستوران تا به حال میزبان افراد مشهور زیادی بوده است. بازیگران و هنرمندان زیادی در سفرشان به رشت، این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کرده‌اند.

در منوی غذایی این رستوران انواع کباب‌ها، ماهی و خورشت‌ها را می‌بینید. هر کدام از این غذاها در نوع خودشان بهترین طعم را دارند. این رستوران توانسته از سال 1351 تا به امروز، بهترین کیفیت و طعم غذا را برای مشتریانش ارائه کند. شیشلیک، ماهی سفید و مرغ شکم‌پر از محبوب‌ترین اعضای منوی این رستوران هستند.

آدرس رستوران اردشیر: استان گیلان، رشت، کرد محله، خیابان رسالت، خیابان بیگلو، خیابان ایزد دوست

شماره تماس رستوران اردشیر: 01333820201

14- رستوران برگراد

رستوران برگراد

اگر طرفدار غذاهای فست‌فودی هستید، بدون هیچ سوالی سراغ رستوران برگراد بروید. برگراد را باید در یک کلام همه چیز تمام معرفی کرد. فضای رستوران برگراد از سه قسمت تشکیل شده. شما می‌توانید در محوطه حیاط رستوران که روباز است، غذایتان را نوش جان کنید. یا اگر دوست داشتید در فضای بسته داخل رستوران بنشینید. اما اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بهتر است از فضای شیشه‌ای که در محوطه روباز تعبیه شده استفاده کنید. این محیط که با شومینه گرم می‌شود، هوای دلچسبی دارد. در بعضی از روزهای سال هم افراد برای فوتبال دیدن در این رستوران دور هم جمع می‌شوند و جو پر هیجانی در رستوران برپا می‌شود.

رستوران برگراد هم از نظر دکوراسیون محیط رستوران و هم از نظر دیزاین غذا، یکی از خوش‌سلیقه‌ترین هاست. اگر از طرفداران همبرگر هستید، باید بدانید که حتی نان همبرگر هم در این رستوران پخته می‌شود و طعم بی‌نظیری به ساندویچتان می‌بخشد. از سالاد سزارهای برگراد هم تعاریف زیادی شنیده شده است.

آدرس رستوران برگراد: استان گیلان، جاده رشت-انزلی، روبه‌روی تویوتا

شماره تماس رستوران برگراد: 01334491654

15- رستوران حاج حسین رشت

رستوران حاج حسین رشت

رستوران‌های زیادی در شهر رشت فعالیت می‌کنند، اما هنوز هم که هنوز است خوشمزه‌ترین کباب‌های رشت را باید در کبابی حاج حسین پیدا کنید. اصلاً بوی کبابی که از این رستوران پخش می‌شود ناخودآگاه اشتهای شما را چند برابر می‌کند. در رشت دو نوع کباب معروف بیشتر از سایر کباب‌ها پخته می‌شوند: کباب ترش و کباب دوش. کباب ترش را که به احتمال زیاد می‌شناسید پس سراغ کباب دوش می‌رویم:

این کباب از قسمت خاصی از گوشت گاو نر پخته می‌شود. به برآمدگی که روی گردن گاو نر وجود دارد، دوش کول گفته می‌شود. در رستوران حاج حسین  با فوت‌وفن‌های مخصوص این کباب را درست می‌کنند و برای مشتریان سرو می‌کنند. خوردن تنها یک‌بار دوش کباب رستوران حاج حسین، کافی ا‌ست تا مشتری دائم و پروپاقرص آن شوید.

آدرس رستوران حاج حسین: استان گیلان، رشت، میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

شماره تماس رستوران حاج حسین: 01333332860

 




     

    سخن آخر

    اگر به شهر رشت رفتید و این غذاهای خوشمزه را امتحان کردید خیال خودتان از بابت اقامت را هم راحت کنید، شما می‌توانید برای اجاره ویلا در رشت یا اجاره خانه در رشت به صورت آنلاین و با خیالی راحت، از طریق سایت اتاقک رزور خود را انجام دهید و از سفر خود در شهر دیدنی رشت لذت ببرید.

    اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

    سوالات متداول درباره رستوران‌های رشت

    بهترین رستوران های گلسار رشت کدامند؟

    رستوران گلسار، رستوران بزرگ گیلانه، رستوران رازقی، خانه کنتاکی رشت و رستوران شورکولی از بهترین رستوران های گلسار رشت هستند.

    بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده کدامند؟

    رستوران شکم‌ الملوک، رستوران رازقی و رستوران شورکولی از بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده هستند.

    بهترین رستوران های سنتی رشت کدامند؟

    رستوران شورکولی، رستوران میرزا، رستوران حسن رشتی، رستوران شکم الملوک و رستوران چلوشیش از بهترین رستوران های رشت هستند.

    3.2/5 - (17 امتیاز)

    اتاقک

    نوشته های مشابه

    ‫3 دیدگاه ها

    1. بهترین رستوران رشت موسیقی زنده فقط یوسفی و ماهیگ هست همینطوری هم محرم و مهدی هست

    2. من دیشب تو رستوران شکم الملوک بودم فقط جای رستوران خوبه کیفیت غذاها پایینه و نظافت آلاچیق ها اصلا رعایت نشده ، رفتار پرسنل خوب نیست وقتی ازشون خواستیم کولر آلاچیق بزنن گفتن هوا خوبه لازم نیست درحالی که هوا شرجی و گرم بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *