اتاقکیخبرهای اتاقکی

بزرگ‌ترین تغییر محصول اتاقک در سال 99: چهره جدید وب سایت و اپلیکیشن اتاقک، بهبود‌‌های کلی و جزئی

در چند ماه اخیر تمام تلاش تیم محصول اتاقک در جهت یافتن راه‌حل‌هایی بهتر برای استفاده راحت از امکانات موجود در سایت و اپلیکیشن بود. با توجه به بعضی از مشکلات شما و همفکری تیم محصول و فنی اتاقک، بهترین راه‌حل‌های موجود روی سایت و اپلیکیشن پیاده‌‌ شد. در آخرین به‌روزرسانی انجام شده روی سایت و اپلیکیشن تمام این تغییرات قابل مشاهده‌اند. در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین تغییرات انجام شده در این به‌روزرسانی اتاقک را با هم بررسی می‌کنیم. 

به‌روزرسانی سایت
عکس از گوگل

تغییر صفحه اول سایت اتاقک 

صفحه اول سایت اولین مواجهه شما با ماست. در این صفحه تغییرات زیادی ایجاد شده است. این تغییرات ظاهری را با ورود به سایت به سرعت تشخیص خواهید داد. در سایت جدید برای جستجوی اقامتگاه مورد نظرتان، علاوه‌ بر شهر، باید تاریخ ورود و خروج و همچنین تعداد افراد عازم به سفر را وارد نمایید. بنابراین اقامتگاه‌هایی به شما پیشنهاد می‌شوند که در آن تاریخ خالی باشند و ظرفیتشان با تعداد مهمان‌ها متناسب باشد. 

اضافه شدن دسته‌بندی‌های مختلف در صفحه اول یکی دیگر از تغییرات مهم و کارآمد سایت است. از این طریق می‌توانید به راحتی دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اقامتگاه خود را از این دسته‌بندی انتخاب کنید. اقامتگاه‌های آنی، تخفیف‌دار، اقتصادی، لوکس، استخردار، کویری، کوهستانی، تاریخی و ظرفیت بالا چند نمونه از این دسته‌بندی‌ها هستند. 

سایت اتاقک
عکس از گوگل

امکان ثبت اقامتگاه از طریق سایت 

در گذشته تنها راه ثبت اقامتگاه در اتاقک، از طریق اپلیکیشن میزبان‌ها بود. در به‌روزرسانی جدید می‌توانید با ورود به سایت وارد حساب کاربری شوید و در بخش اقامتگاه‌های من اتاقک خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است امکان ثبت اقامتگاه از طریق اپلیکیشن همچنان وجود دارد و انتخاب روش ثبت اقامتگاه به انتخاب و سلیقه شماست. 

ثبت اقامتگاه
عکس از گوگل

یکپارچه شدن اپلیکیشن‌های اتاقک

برای تعدادی از کاربران کار با اپلیکیشن‌ها بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است. بنابراین اتاقک اپلیکیشنی برای مهمان‌ها و اپلیکیشنی برای میزبان‌هایش طراحی کرده بود. در به‌روزرسانی اتاقک این دو اپلیکیشن ادغام شدند. برای به‌روزرسانی اپلیکیشن مهمان‌ها کافیست اینترنت خود را وصل کنید و وارد اپلیکیشن شوید. اگر فقط اپلیکیشن میزبان‌ها را روی تلفن همراه خود داشتید، آن را از موبایلتان حذف کنید. می‌توانید اپلیکیشن جدید را از بازار یا پلی استور نصب کنید.

اپلیکیشن اتاقک
عکس از گوگل

بهبود سامانه جست‌وجوی اقامتگاه

با تغییرات جدید ایجاد شده می‌توانید به راحتی شهر مورد نظر خود را جست‌وجو کنید و آن را به راحتی پیدا کنید. همچنین در به‌روزرسانی اتاقک می‌توانید شناسه هر اقامتگاه را جست‌وجو کنید و به سادگی به صفحه اصلی آن اقامتگاه دسترسی پیدا کنید. شناسه هر اقامتگاه در صفحه اقامتگاه و زیر اسم اصلی آن نوشته شده است.

جست‌وجوی اقامتگاه در سایت اتاقک
عکس از گوگل

امکان تعیین شرایط لغو توسط میزبان

میزبان می‌تواند برای لغو رزرو توسط مهمان ۳ سیاست متفاوت در پیش بگیرد. در سیاست سهلگیرانه اگر حداقل ۴۸ ساعت تا تاریخ سفر باقی مانده باشد، میزبان هیچ هزینه‌ای از مهمان دریافت نمی‌کند. همچنین اگر کمتر از ۴۸ ساعت تا زمان رزرو باقی مانده باشد ۲۰ درصد از مبلغ رزرو به میزبان تعلق می‌گیرد. در سیاست لغو متعادل اگر حداقل ۴۸ ساعت تا تاریخ سفر مانده باشد، ۲۰ درصد از مبلغ رزرو به میزبان پرداخت می‌شود. در این سیاست  اگر کمتر از ۴۸ ساعت تا زمان رزرو باقی مانده باشد کل مبلغ رزرو به میزبان تعلق می‌گیرد. در سیاست سختگیرانه اگر میزبان تا ۷۲ ساعت قبل از رزرو اقدام به لغو کند، ۲۰ درصد از مبلغ به میزبان تعلق می‌گیرد و اگر کمتر از ۷۲ ساعت به سفر مانده باشد میزبان کل مبلغ رزرو را دریافت می‌کند. نکته مهم این است که تمام این موارد مربوط به روزهای عادی است. در روزهای اوج سفر قوانین تمام اقامتگاه با هم برابر است. در این روزها در صورت لغو رزرو ۵ روز قبل از سفر، ۲۰ درصد از مبلغ رزرو به میزبان تعلق می‌گیرد و اگر کمتر از ۵ روز تا شروع سفر باقی بود مبلغی به مهمان برگردانده نمی‌شود. 

بیشتربخوانید:۵ میلیون تومان پاداش برای میزبان‌ها در طرح پاییزه اتاقک

لغو رزرو
عکس از گوگل

اقامتگاه‌های لحظه آخری

این دسته به تازگی به صفحه اول سایت افزوده شده است. میزبان می‌تواند در پنل میزبانی خود وارد بخش اقامتگاه‌های من شود و اقامتگاه‌ مورد نظرش را انتخاب کند. میزبان با انتخاب گزینه «افزودن اقامتگاه به لحظه آخری» وارد صفحه انتخاب ساعت شروع تخفیف و تعیین کردن درصد تخفیف می‌شود. نکته مهمی که باید توجه داشت این است که اقامتگاه‌ها فقط در بازه‌های آنی قابلیت لحظه آخری شدن دارند. پس اگر اقامتگاهتان آنی نیست قبل از انتخاب گزینه لحظه آخری برای آنی کردن اقامتگاه اقدام کنید. این گزینه برای زمانی که اقامتگاه تا ساعات پایانی روز خالی مانده بسیار مفید است. میزبان می‌تواند با یک تخفیف خوب اقامتگاه را پر کند و مهمان‌ها هم با استفاده از این تخفیف در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند.

اقامتگاه لحظه آخری
عکس از گوگل

اضافه شدن امکانات جدید در پنل میزبان

پنل میزبان‌ها در به‌روزرسانی اتاقک دستخوش تغییرات زیادی شده است. ساده شدن مدیریت اقامتگاه‌ها یکی از این موارد است. میزبان در قسمت اقامتگاه‌های من می‌تواند اقامتگاه را ویرایش کند، قیمت را تغییر دهد، بازه آنی برای اقامتگاهش تعیین کند، وضعیت اقامتگاه را تغییر دهد، تخفیف بگذارد و یا آن را در دسته اقامتگاه‌های لحظه آخری قرار دهد. همچنین امکان ایجاد قوانین جدید توسط مهمان، تعیین حداقل و حداکثر شب‌های اقامت، تعیین ساعت ورود و خروج مهمان و دریافت شماره حساب از میزبان در هنگام ثبت‌نام به پنل میزبان‌ها افزوده شده است. علاوه بر این هنگام ثبت اقامتگاه تصاویر عمودی میزبان هم ثبت شده و متناسب با ابعاد تصاویر داخل سایت به نمایش در می‌آیند.

میزبانی در اتاقک
عکس از گوگل

توصیه اقامتگاه‌ها در نظرات 

یکی دیگر از موارد اضافه شدن در به‌روزرسانی اتاقک امکان افزودن توصیه در قسمت نظرات است. مهمان‌ها بعد از پایان سفر و در صورت رضایت می‌توانند اقامتگاهشان را به سایر مهمان‌ها توصیه کنند. در این توصیه مهمان می‌تواند نکات مثبت و دلایل این توصیه را توضیح دهد. 

توصیه اقامتگاه
عکس از گوگل

اتاقک هر روز در حال پیشرفت است. همه این تلاش‌ها به کمک شماست. شما با نظرات خود به ما کمک می‌کنید تا همیشه بهترین باشیم. این به‌روزرسانی‌ها و تغییرات پایانی ندارند. ما هر روز در حال اضافه کردن امکانات جدید به سایت هستیم. برای بهتر شدن عملکرد سایت و اپلیکیشن، ما را از نظرات خود محروم نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام امکان قرار دادن اقامتگاه توی موارد مورد علاقه نیست.
    همون علامت قلب گوشه که باید فعال باشه
    اندروید 10 و گوشی سامسونگ A51 , A30 , J5
    با اهیچکدام امکانش فراهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *