جاهای دیدنی

جاده‌ های زیبای شمالی | رویایی‎‌ترین جاده‌های شمال کشور

کشور زیبای ما ایران جاده‌های بسیار دیدنی و جذابی دارد که رانندگی در آنها بخش مهمی از سفر محسوب شده و با طبیعت بکر، جاده‌های پیچ در پیچ، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های خروشان، چشم راننده و مسافران را نوازش می‌دهد. مسافرت به شهرهای شمالی ایران و گذشتن از جاده‌های آن قطعا یکی از بهترین خاطره‌های اغلب ماست؛ بنابراین اگر قصد دارید به شمال کشور سفر کنید و در انتخاب بهترین و زیباترین جاده منتهی به شهر مورد نظرتان مردد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید و برای اجاره ویلا در شمال از اتاقک کمک بگیرید.

جاده هراز، جذاب و قدیمی

از معروف‌ترین و پرترددترین جاده‌های شمالی، جاده زیبا و پر پیچ و تاب هراز است که با دارا بودن تونل‌های طولانی و مختلف، تهران را به مازندران وصل می‌کند. نام این جاده از دره رود هراز گرفته شده است. از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در مسیر جاده هراز قرار دارند، می‌توان به آبشار قلعه دختر، قله دماوند، آب گرم لاهیجان، دشت شقایق، آبشارهای یخی و… اشاره کرد.

جاده هراز، جذاب و قدیمی

جاده شاهرود، توسکستان زیبا

جاده جنگلی شاهرود گرگان یا توسکستان با چشم‌اندازی زیبا و به یاد ماندنی از کوه‌ها و  جنگل‌های سرسبز در 18 کیلومتری گرگان قرار گرفته است و شهر شاهرود را به روستای توسکستان که در جنوب غربی گرگان واقع شده، متصل می‌کند. از زیباترین جاذبه‌های دیدنی جاده توسکستان می‌توان به چشمه‌های طبیعی، آبشار توسکستان و کاروانسرای قزلق اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با اجاره ویلا در اتاقک مسافرت خود را تکمیل کنید.

جاده شاهرود، توسکستان زیبا

گردنه حیران، پیچیده و رمزآلود

گردنه حیران یک جاده مه‌آلود و جنگلی با کوهستان و دره‌رودهای زیبا و رویایی است که آستارا را به اردبیل وصل می‌کند. پیشنهاد می‌شود اگر در پاییز قصد مسافرت دارید از این جاده چشم‌نواز و درختان رنگارنگ آن غافل نشوید. از جاذبه‌هایی که در مسیر این گردنه قرار گرفته است، می‌توان به روستای حیران و تله‌کابین معروف آن اشاره کرد.

گردنه حیران، پیچیده و رمزآلود

جاده چالوس، معروف و محبوب

جاده چالوس یا جاده 59 از معروف‌ترین و زیباترین جاده‌های شمالی است که شهر کرج را به چالوس در استان مازندران می‌رساند. این جاده با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند رستوران‌ها، مراکز رفاهی، باغ‌های زیبای جاده‌ای، رودهای کرج و چالوس، تونل کندوان، سد امیرکبیر، دهکده یوش و پیست اسکی دیزین خود نیز بخش مهم و خاطره‌انگیزی از سفر محسوب می‌شود که شما می‌توانید پس از رزرو ویلا و سوئیت در شمال این جاده زیبا را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید.

جاده اسالم به خلخال، بی‌نظیر و خواستنی

اگر بخواهیم به یکی از رویایی‌ترین جاده‌های شمالی اشاره نماییم قطعا جاده اسالم به خلخال یکی از آنها خواهد بود. این جاده 70 کیلومتری شهر اسالم را به جنوب استان اردبیل متصل می‌کند که از دو قسمت ییلاقی و جنگلی تالش تشکیل شده و به همین دلیل در تمامی فصول حتی در فصل تابستان خنک است. از اصلی‌ترین جاذبه‌های این جاده، رستوران‌های محلی، دشت شقایق و مناظر حیرت‌انگیز آن است که بسیار روح‌انگیز هستند.

جاده عباس آباد، رویایی و مارپیچ

جاده 25 کیلومتری عباس آباد کلاردشت سواحل رویایی دریای خزر را به جنگل های کلاردشت می‌رساند که از بخش شمالی به دریای خزر، از بخش جنوبی به دامنه‌های البرز، در بخش شرقی به رودخانه اسبچین و در بخش غربی به جنگل خشکه‌داران و شهر نشتارود منتهی می‌شود. از جاذبه‌های این جاده شمالی می‌توان به چشمه‌های خروشان و جنگل‌های سبز و انبوهی که در مسیر آن قرار دارد، اشاره کرد.

جاده سراوان فومن، خوش آب و هواترین

یکی از خوش آب و هواترین جاده‌های شمالی که در مسیر فومن و گیلان قرار دارد جاده سراوان فومن است که به دلیل عبور از میان جنگل‌های سرسبز گیلان و وجود مه، در تمامی روزهای سال شما را متحیر خواهد کرد و به همین دلیل مکان بسیار مناسبی برای عکاسی و فیلم‌برداری است. یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌هایی که در طول این جاده قرار دارد موزه میراث روستایی گیلان است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

نوار مرزی ارس، جلفا، جایی برای نفس کشیدن

جاده مرزی ارس، جلفا که منطقه ارسباران را به جلفا متصل می‌کند یکی از جذاب‌ترین جاده‌های شمالی است که در امتداد رود ارس که ایران را از ارمنستان جدا می‌کند، قرار گرفته که یک سمت آن زمین‌های سرسبز همراه با کلبه‌های روستایی و سمت دیگر آن رود پر آب و خروشان ارس قرار دارد. از جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد این جاده می‌توان به مناطق ارس و جلفا از بکرترین و حیرت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی شمال کشور، آبشار‌های فراوان، زمین‌های رنگارنگ کشاورزی و جنگل‌های بلوط اشاره کرد.

جمع بندی

کشور زیبای ایران دارای مناطق گردشگری متفاوت و مختلفی است که هر کدام دارای جاذبه‌های منحصر به فردی است. شهرهای شمالی به دلیل طبیعت زیبا و متعددی که دارند یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای مسافرت هستند که بیشتر مسافران به خصوص تهرانی‌های عزیز ترجیح می‌دهند در تعطیلات به آنجا سفر کنند. جاده‌های شمالی از جمله، هراز، چالوس، گردنه حیران و… به دلیل گذر از جنگل‌های سرسبز و مناظر طبیعی یکی از پرمخاطب‌ترین جاده‌های شمالی هستند که مسافران می‌توانند پس از اجاره ویلا و سوئیت در اتاقک و مشخص شدن مقصد خود یکی از آنها را برای رسیدن به مکان مورد نظر خود انتخاب کنند.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.8/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز گردنه حیران آستارا رو به اردبیل وصل میکنه نه تبریز!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *