چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

راهنمای سفر با سالمندان | سفری دلچسب با والدین

حتما تا حالا برایتان پیش آمده که بخواهید پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگتان را به سفر ببرید و آن‌ها را خوشحال کنید. اما به خاطر شرایطشان، اوضاع آنطور که می‌خواستید پیش نرفته است. در سفر با سالمندان نکته‌هایی وجود دارد که با رعایت آنها، می‌توانید خاطره خوشی برای خود و آن‌ها بسازید. ما در این مقاله به بخشی از آنها می‌پردازیم و امیدواریم بتوانیم به شما در این فعالیت کمک کنیم.

سفری دلچسب با والدین

برنامه‌ریزی و مشورت

سعی کنید قبل از سفر با سالمندان از علایقشان مطلع شوید و با مشورت آنها مقصد موردنظر را انتخاب کنید. رضایت آن‌ها شرط اول برای یک سفر دلپذیر است. کاملا مراقب باشید که کدام مقصد به آن‌ها آرامش می‌دهد. از آنها در مورد نحوه سفر سوال کنید تا بدانید چه نوع سفری را می‌پسندند. بسیاری از افراد سفر با سالمندان را تنها به زیارت خلاصه می‌کنند اما باید بدانید که بسیاری از آنها از بودن در کنار دریا یا ساحل بسیار لذت می‌برند. بعد از اطلاع از علاقمندی آنها با کمک آنها برنامه‌ریزی پیش از سفر را آغاز کنید.

راهنمای سفر با سالمندان

داروهایشان فراموش نشود

یکی از موارد مهم در سفر با سالمندان داروها هستند. اگر والدین شما دارو مصرف می‌کنند برای اینکه مصرف دارویی آن‌ها در سفر، دچار مشکل نشوند، بهتر است که ابتدا هرکدام را دقیقا در جای خود بریزید. لیستی از داروها به همراه نحوه مصرفشان تهیه کنید تا بقیه هم در موارد اورژانسی بدانند که باید چه دارویی استفاده شود.

استفاده از ویلچر

شاید تصور کنید که سفر با سالمندانی که ویلچر دارند، سخت است. اما با رعایت مواردی که در ادامه می‌گوییم، می‌توانید سفر راحت و امن را تجربه کنید. اگر سالمند شما از ویلچر استفاده می‌کند، پیش از سفر هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. به عنوان مثال اگر سفرتان با هواپیماست، حداقل یک هفته قبل به ایرلاین اطلاع دهید. بردن افراد با ویلچر تا هواپیما رایگان است تنها نیاز است پیش از سفر به آژانس یا ایرلاین اطلاع دهید. در فرودگاه نیز مامورهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا والدینتان را به سمت بازرسی هدایت کنند و زمان کمتری معطل شوید. حتما پیش از سفر اقامتگاه خود را بررسی کنید که شرایط بردن ویلچر را داشته باشند. امروزه بسیاری از اقامتگاه‌های این امکان را برای افرادی که ویلچر دارند فراهم کرده است. این هماهنگی‌ها باعثمی‌شود سفر با سالمندان که ویلچر دارد، راحت‌تر شود.

سفر با سالمندان 03

سفر با سالمندان به خانه اقوام و آشنایان 

اگر هدفتان از سفر دیدن اقوام و آشنایان است، حتما از قبل با آن‌ها هماهنگ کنید. سفر با سالمندان به منظور دیدن اقوام و آشنایان دردسر کمتری دارد، زیرا میزبان تا حدودی شرایط شما را از قبل می‌داند. اما بهتر است بیماری و داروهای والدین خود را به آنها اطلاع دهید یا اگر خودتان در سفر هستید، برنامه درمانی را در نظر بگیرید. عادت‌های غذایی والدین را به میزبان اطلاع دهید و از آنها بخواهید اگر نیاز به کمک دارند، به شما اطلاع دهند.

هماهنگی با بازرسی فرودگاه

به بازرسی فرودگاه برویم. در بسیاری از کشورها سفر با سالمندان به دلیل رعایت آموزش‌های داده شده به کارکنان فرودگاه، بسیار روان و آسان شده است. برای مثال مسئولین بازرسی فرودگاه قبل از بارزسی اگر والدین شما ویلچر داشته باشند به شما اطلاع می‌دهند که نیاز به بلند شدن از ویلچر نیست. زیرا دستگاه‌هایی وجود دارد که در حالت نشسته از آنها بازرسی می‌کند. اگر والدینتان دندان طلا یا پلاتین دارند از قبل با ماموران هماهنگ کنید تا آژیر امنیتی به صدا در نیاید. گفتن این موارد به آنها باعث می‌شود حس امنیت داشته باشند و جو کلی سفر هم برای شما مثبت باشد.سفر با سالمندان 06

سخن آخر

سعی کنید سفر با سالمندان و به ویژه با والدینتان را بیشتر کنید. از بودن در کنار آنها لذت ببرید و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید. همان طور که آن‌ها زمانی که ما کودک بودیم لذت سفر را به ما هدیه کردند، حالا وظیفه ماست که آن‌ها را به مسافرت ببریم و خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی برایشان بسازیم.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

راهنمای سفر با کودکان

3.7/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *