چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفری 3 روزه به ماسال | سفری رویایی به ییلاقات ماسال

دیگر وقت آن است جایی در بالای ابرهای گیلان در خانه‌ای روستایی و به دور از همهمه شهر به صدای آواز پرندگان گوش دهید و قلب‌تان را مملو از دوستی با طبیعت کنید. حرف حرفِ ماسال است. جایی سراسر سبز و رویایی! جایی که ییلاق‌هایش نوید زندگی را می‌دهند و آب‌هوایش روح را جلا می‌بخشد. اما پیش از شروع سفر با ما همراه شوید تا برنامه سفر  به ماسال را مرور کنیم.

برای آشنایی بیشتر با این شهر مقاله همه چیز درباره ماسال را مطالعه کنید.

راه‌های دسترسی به ماسال

خانه های ویلایی روستایی روی کوهستان جنگلی با جنگل ابر اطراف کوه

برای اینکه به ماسال برسیم باید به سمت گیلان سرسبز برویم. جایی در جنوب غربی این استان و در حوالی فومن و صومعه‌سرا، شهر مه‌آلود ماسال را پیدا خواهید کرد. اگر از تهران حرکت کنید باید ابتدا وارد بزرگراه قزوین به رشت شوید. زمانی که به رشت رسیدید، وارد جاده فومن به تالش شوید. پس از صومعه‌سرا در سمت چپ وارد جاده ماسال شوید. از رشت تا مقصد حدود ۵۰ کیلومتر راه است و یک ساعت زمان می‌برد.

بهترین فصل سفر به ماسال

 در مورد ماسال بهتر است، بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید. در این زمان از سال ییلاقات سحرانگیز ماسال غرق در مه هستند و شما را به پیاده‌روی درون اقیانوسی از ابرها دعوت می‌کنند. در این فصل ماسال با سرسبزی و بوی گل­های بهارنارنجش آماده پذیرایی از شماست، در تابستان نیز در شهریور ماه بام سبز ایران آماده ثبت بهترین خاطرات برای شماست. این سفر در پاییز و زمستان به واسطه برودت هوا آن قدرها دلچسب نمی‌شود. نمی‌شود که فقط در خانه بمانیم، می‌شود؟

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روز اول سفر به ماسال

برنامه سفر به ماسال با یک اقامت رویایی شروع می‌شود. اگر عشق کلبه‌های چوبی را دارید، روز اول سفرتان را از روستای اولسبلنگاه شروع کنید.

روستای اولسبلنگاه

ییلاق روستای اولسبلنگاه روی کوه

روستای اولسبلنگاه، ییلاقی زیبا با مردمانی مهربان است. جایی که آوای پرندگان و صدای زنگوله گوسفندان سکوت طبیعت را می‌شکند و صدای زمزمه‌هایی به لهجه شیرین گیلانی روح‌تان را صفا می‌دهد. اینجا جای قرارها و ماندن‌های عاشقانه است. جایی که پیرزن و پیرمردهای آن امید به زندگی را در شریان‌های هستی جاری می‌کنند و شما را به زندگی امیدوار خواهند کرد!

اولسبلنگاه ییلاقی روی ابرهاست. منطقه‌ای که مورد التفات طبیعت واقع شده و در روزهای گرم سال نیز خنک و مطبوع است. میان کلبه‌های چوبی اسب‌هایی را خواهید دید، که زیبایی طبیعت را تکمیل کرده‌اند. در این ییلاق جنگل هم وجود دارد. اما قشنگ‌ترین قسمت آن قدم زدن روی ابرها است!

اینجا روستاست. یعنی خبری از امکانات شهر نیست. در نتیجه از قبل هرچه می‌خواهید در شهر بخرید و برای زندگی در روستایی بکر و سبز آماده شوید. اگر از اتاقک کلبه چوبی رزرو کرده باشید، دیگر دغدغه جا را نخواهید داشت. کافیست کلید را از صاحب کلبه بگیرید و به درون قصه‌ها سفر کنید. تصور زندگی در کلبه‌ای چوبی و گرم در حالی که بیرون پوشیده از مه و ابر غلیظ خواهد بود، بسیار وسوسه کننده است؟ نه؟

خب دیگر هر چه در کلبه ماندید بس است. وقت ناهار رسیده! از همان محلی‌ها یک مقدار گوشت تازه گوسفندی بگیرید و بساط کباب‌خوری را راه بیندازید. اگر حوصله داشتید کته هم بگذارید که لذت سفر به جان‌تان بنشیند.

  • هزینه ورودی: ۵ هزار تومان | فاصله تا جاذبه بعدی: یک ساعت

آدرس: گیلان، ماسال، 27 کیلومتری غرب ماسال، ییلاق اولسبلنگاه

روستای بیلگادول

خانه ی روستایی در میان دشتی سر سبز منتهی به کوهستان در روستای بیلگادول

روستای بیلگادول؛ این روستا نه برق دارد و نه گاز. پس تا هوا روشن است از جاده خاکی پر دست‌انداز آن عبور کنید تا چشم‌تان به تپه‌های سرسبز کارتون هایدی بیفتد! بله؛ اینجا همان جایی است که جان می‌دهد برای عکس‌های زیبا. روی تپه‌ها خانه‌های روستایی قرار دارند و اسب‌ها و دام‌ها در حال چرا هستند. پرندگان بالای سرتان به پرواز در می‌آیند و سفرتان را به‌یادماندنی می‌کنند. اگرچه دل کندن از این روستا سخت است اما تا هوا تاریک نشده باید به محل اقامت‌تان برگردید. چون هم جاده پر فراز و نشیب است و هم بی‌برقی روستا نیازمند به همراه داشتن تجهیزات خواهد بود.

  • هزینه ورودی: رایگان

آدرس: گیلان، ماسال، کیلومتر ۳۳ جاده ماسال، گیلوان، ییلاق بیلگادول

روز دوم سفر به ماسال

صبح سر حال و قبراق آماده صبحانه‌ای محلی شوید. نان محلی روستایی را با عسل کوهستان نوش جان کنید تا انرژی بگیرید. امروز به سراغ غار بروید!

غار آویشو

تصویر قسمت ورودی غار آویشو پر از جلبک و سبزه

قدمت غار آویشو به ۷۵ میلیون سال پیش می‌رسد. غاری که در آن رودی جاری است و برای قدم زدن در آن باید کفش مناسب به پا داشته باشید. جانورانی مثل خفاش و حلزون هم درون غار هستند اما تا شما با آنها کاری نداشته باشید، سمت شما نمی‌آیند! به دیواره غار دست بکشید و قندیل‌های آهکی را تماشا کنید. در کنار رودخانه قدم بزنید. این رود خروشان در انتها به یکی از زیباترین آبشارهای منطقه می‌رسد!

آدرس: گیلان، ماسال، شاندرمن، روستای سیاهمرد

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: دو ساعت

رستوران راتینس

رستوران سنتی راتینس در شهر ماسال

نمی‌شود سفر بروید و یک وعده غذا را در رستوران نوش جان نکنید. مخصوصا اگر در شهری گیلانی باشید. در منطقه شاندرمن رستورانی به نام راتینس وجود دارد که انواع غذاهای محلی و سنتی و فرنگی را با بهترین کیفیت سرو می‌کند.

آدرس رستوران راتینس: استان گیلان، کیلومتر 4 بزرگراه ماسال – شاندرمن

دشت آلنزه

دشت سرسبز آلنزه در ارتفاعات کوهستانی مشرف به کوهستان جنگلی

پس از ناهار راهی دشت آلنزه شوید. جایی که می‌توانید با یار به آرامشی ژرف برسید. دشت‌های سرسبز و زیبا با درختان سر به فلک کشیده‌ای که در گوشه به گوشه آن به چشم می‌خورند. چشمه‌سارهای زیبا روح‌تان را طراوت می‌بخشند و شما را به اتراق کردن در آن‌جا دعوت می‌کنند. خوب است یک بسته شیرینی و یک فلاسک چای داشته باشید تا در این دشت زیبا دمی بنشینید و به آسایش برسید.

  • هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان گیلان، شهرستان ماسال، منطقه شاندرمن، دشت آلنزه

روز سوم سفر به ماسال

روز سوم را به گشت و گذار در بازار اختصاص دهید تا با سرحال‌ترین حالت ممکن به طرف خانه حرکت کنید. بازاری شمالی و رنگارنگ که عکس‌هایتان را حسابی خاطره‌انگیز خواهد کرد!

شنبه بازار ماسال

بازار هفتگی ماسال و غرفه های میوه و سبزیجات

سفرتان را جوری تنظیم کنید که شنبه در ماسال باشید. روستاییان ماسال هر هفته محصولات خودشان را در این بازار می‌فروشند. انواع ترشی و مرباهای خانگی را مزه کنید و از عطر و بوی میوه و سبزیجات تازه سرمست شوید. تماشای شور و حال بازار سرزنده‌تان می‌کند و دلتان می‌خواهد همه چیز را یک جا بخرید! غرفه‌های صنایع دستی ماسال را ببینید و دست‌بافته‌های پشمی را برای یارتان هدیه بخرید. خوراکی‌هایی مثل لبنیات تازه، انواع شیرینی و نان‌های محلی و عسل هم سوغات این خطه سرسبز هستند.

  • هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان گیلان، شهر ماسال، بلوار انقلاب، بلوار ساحلی، بین دو خیابان توفیق و پرستار

برنامه سفر دونفره ماسال

رستوران خزر

پس از یک بازارگردی حسابی نوبت به خوردن یک غذای محلی می‌رسد. در این رستوران انواع کباب‌ها با گوشت‌ تازه سرو می‌شوند و برنج محلی را به بهترین شکل طبخ می‌کنند. این رستوران در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده و مساحت آن ۶۰۰ متر مربع است!

آدرس: استان گیلان، شهر ماسال، بلوار انقلاب، نرسیده به بانک ملت

پس از صرف غذا دیگر وقت بازگشت به خانه است. از دیگر جاهای دیدنی ماسال می‌توان به پارک جنگلی ریزه‌مندان، بام ماسال، منطقه اسبه ریسه، آبشار رامینه، ییلاق اسپی و  یادمان میرزا کوچک‌خان اشاره کرد. هر کدام از این جاذبه‌ها را می‌توانید در برنامه سفر به ماسال جای دهید.

وسایل ضروری سفر به ماسال

اگر پرجنب‌وجوش هستید و پیاده‌روی یکی از کارهای مهم شما در سفر است حتما کفش راحتی، کلاه آفتابگیر، ضد آفتاب، عینک آفتابی همراهتان باشد. دوربین عکاسی هم که داشته باشید، نور علی نور است. اما اگر ندارید همان گوشی موبایل هم کارتان را راه میندازد. شارژر و پاوربانک و امثالهم هم فراموش نشود! همچنین اگر به فکر اجاره ویلایی استخردار هستید، لباس شنا از ملزومات آن است. وسایل شخصی و بهداشتی مثل مسواک و خمیر دندان را جا نگذارید. تا رسیدن به مقصد هم خوراکی داخل ساک‌تان داشته باشید تا همه چیز عالی پیش برود!

ییلاقات ماسال

اقامت در ماسال

در برنامه سفر دونفره به ماسال، لذت‌بخش‌ترین بخش سفر به اقامت در مقصد اختصاص دارد. برای اقامتی بی‌دغدغه و راحت می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید. تصاویر کلبه‌های چوبی، سوئیت‌های نقلی، ویلاهای استخردار را ببینید و یکی از آن‌ها را برای سفری رویایی رزرو کنید. در اتاقک برای همه نوع سلیقه و بودجه‌ای جایی برای ماندن پیدا می‌شود!

در این نوشتار برنامه سفر به ماسال را به شما پیشنهاد داده‌ایم. اگر باب میل‌تان بود از آن استفاده کنید تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید. سفری سرشار از عشق و محبت را برای‌تان آرزو می‌کنیم!

4.6/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *