برنامه سفرچه جوری سفر برم؟

برنامه سفر 3 روزه به تهران | تهران گردی در روزهای خلوت

تهران همان شهری است که همیشه شلوغ و پر از جنب‌و جوش است. شاید ترافیک همیشگی خیابان‌های تهران برای شما خوشایند نباشد؛ اما این شلوغی همیشه همین‌طور باقی نمی‌ماند. برای سفر به تهران و گشت‌وگذاری راحت در این شهر باید اول از همه بهترین زمان را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر به تهران 

فکر می‌کنید بهترین زمان برای سفر به تهران تعطیلات آخر هفته باشد یا روزهای کاری عادی؟ در واقع هیچ‌کدام از این روزها زمان خوبی برای سر زدن به پایتخت نیست! بهترین زمان برای این که بار و بندیلتان را ببنیدید و به سمت تهران حرکت کنید، تعطیلات نوروز و بهار است. در این روزها تهران بهترین و تمیزترین آب و هوا را دارد و خیابان‌هایش آنقدر خلوت و آرام است که برای ساکنانش عجیب و غریب می‌شود.

برای این که بتوانید بهترین استفاده را از روزهای سفرتان داشته باشید، باید از قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برای این کار هم کافی‌ست جاهای دیدنی تهران را بشناسید و هدفتان را از سفر بدانید. مثلا اگر دوست دارید برای خرید اجناس مختلف به تهران بروید، طبیعی است که اصلی‌ترین مقاصد شما بازارها و مراکز خرید تهران است. ما یک برنامه‌ریزی کلی از سفری سه روزه به تهران را برای شما در ادامه توضیح می‌دهیم. شاید این برنامه با کمی تغییر بتواند شما را به آن چیزی که از سفرتان توقع دارید برساند.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روز اول سفر به تهران

کوچه مروی

اگر اهل تاریخ‌گردی هستید، در تهران تعداد زیادی جاذبه تاریخی منتظر شماست. اگر به محدوده بازار بزرگ تهران بروید با یک تیر دو نشان که هیچ، صد نشان زده‌اید!

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

در این حوالی علاوه بر این که هر چیزی که بخواهید، می‌توانید از بازار پیدا کنید، در دو قدمی کاخ گلستان قرار دارید. کاخ گلستان یکی از زیباترین و دلرباترین کاخ‌های تهران است که تک‌تک کاشی‌ها و آیینه‌کاری‌هایش چشمانتان را به خود محسور می‌کند.

برای این که بتوانید با حوصله از این کاخ دیدن کنید، حدود 5 – 6 ساعتی زمان نیاز دارید. در این کاخ می‌توانید از ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی، نگارخانه، موزه مخصوص، تالار اصلی، تالار آینه، تالار عاج، تالار برلیان، شمس‌العماره، عمارت بادگیر و … بازدید کنید. یادتان باشد که یک عکس یادگاری با لباس‌های قاجاری در محوطه این کاخ بیاندازید تا سفرتان را به یادماندنی‌تر از همیشه کنید.

قهوه‌خانه حاج‌علی‌درویش که در فاصله حدودا ده دقیقه‌ای از بازار قرار دارد، کوچک‌ترین قهوه‌خانه در تمام دنیاست! خوش‌طعم‌ترین و خوش‌عطرترین چای را از دست حاج‌ کاظم (صاحب قهوه‌خانه) نوش جان می‌کنید.

بعد از قهوه‌خانه هم اگر 5 – 6 دقیقه پیاده‌روی کنید به کوچه مروی می‌رسید. در این کوچه هم بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی را پیدا می‌کنید و هم خوشمزه‌ترین فلافل‌های تهران را! فلافلی مروی که اولین فلافلی تهران هم هست ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین ناهار را برای شما مهیا می‌کند.

بعد از این که ناهارتان را در کوچه مروی نوش جان کردید، به سمت ناصرخسرو حرکت کنید. مدرسه دارالفنون و سرای روشن از جاذبه‌های تاریخی این محدوده هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

برنامه روز دوم سفر به پایتخت

کاخ سعدآباد

روز دوم را با گردش در تجریش شروع کنید. تجریش از محله‌های قدیمی تهران است که هم جای خوبی برای خریدکردن است و هم کوچه و خیابان‌های سرسبز و قدیمی‌اش جان می‌دهد برای پیاده‌روی کردن، حضور امامزاده صالح در این محله باعث محبوبیت بیشتر این منطقه بین مردم شده است.

باغ موزه هنر ایرانی، موزه سینمای باغ فردوس، موزه زمان و مهم‌تر از همه کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران در محدوده تجریش قرار دارند. اگر از تک‌تک این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید، روز دوم سفر به تهران هم به پایان می‌رسد.

ناهار را می‌توانید در یکی از رستوران‌های کباب‌سرای شمرون یا روحی بخورید.

روز سوم مسافرت به تهران

پارک ملت

حالا که اکثر دیدنی‌های تاریخی و بازارهای تهران را دیده‌اید، وقتش رسیده که سراغ طبیعت‌گردی برویم. پارک‌های بزرگی در تهران وجود دارند که هر کدام در نوع خودشان بی‌نظیر هستند. هوای تمیز محوطه این پارک‌ها و سکوتشان، آرامش خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

پارک طالقانی یکی از زیباترین پارک‌های تهران است که از سال 1361 افتتاح شده است. این پارک به کمک پل طبیعت که از دیگر جاذبه‌های دیدنی تهران است، به پارک آب و آتش متصل می‌شود. رستوران و کافی‌شاپ‌های زیادی در این حوالی هستند که می‌توانند جای خوبی برای صرف یک وعده غذای خوشمزه باشند.

پارک ملت هم از دیگر پارک‌های معروف و قدیمی تهران است که فضای فوق‌العاده زیبایی دارد. تپه‌های بزرگ و کوچک با درخت‌های قطوری که نشان‌دهنده قدمت این پارک هستند را در پارک ملت می‌بینید. یادتان باشد که برای سر زدن به این پارک‌ها حتما دوربین عکاسی‌تان را همراه داشته باشید.

در روز سوم حتما از برج میلاد هم به عنوان آخرین مکان دیدنی تهران دیدن کنید.

سخن آخر

تهران جاهای دیدنی زیادی دارد. ما فقط به چند مورد اشاره کردیم. شاید اگر بخواهید بخش زیادی از دیدنی‌های تهران را ببینید حداقل یکی دو هفته زمان بگذارید، اما با بازدید از تهران می‌توانید خاطرات بسیار جذابی برای خود بسازید. برای آشنایی بیشتر با تهران حتما مقاله جاهای دیدنی تهران را مطالعه کنید.

4.2/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *