جاهای دیدنی

ورود ترسوها اکیدا ممنوع | دارک توریسم یا گردشگری سیاه چیست؟

صنعت گردشگری شاخه‌های زیادی دارد و صنعتی وسیع و گسترده است. مکان‌ها و شهرهای تاریخی که نامشان با مرگ، ترس و اتفاق‌های رمز‌آلود اَجین شده باشد از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری سیاه یا گردشگری وحشت‌اند. 

مرگ اتفاقی ناشناخته است که خیلی از افراد در پی دست یافتن به معنا و چگونگی آن هستند و همین موضوع باعث می‌شود سفر به جاهایی که مرگ به‌طرز وحشتناکی جان خیلی از انسان‌ها را گرفته است، برای آن‌ها جذاب باشد.

دارک توریسم یا گردشگری سیاه چیست؟

جذابیت سفر به شهرهایی که بر اثر زلزله، جنگ، سونامی و بلاهای طبیعی یا اتفاق‌های عجیب منجر به مرگ‌های وحشت‌انگیز شده  به‌ حدی زیاد است که باعث می‌شود خیلی‌ها سفر به ساحل‌ها و جنگل‌های زیبا را رها کنند و به این منطقه‌های پر هراس بروند تا از نزدیک با پدیده‌ای به نام مرگ آشنا شوند و آخرین لحظه‌های وحشتناک عمر قربانی‌ها را تجسم کنند.

دارک توریسم یا گردشگری سیاه یکی از پرهیجان‌ترین انواع گردشگری است. در ایران هم شهرهای زیادی وجود دارد که جاذبه‌های دیدنی آمیخته با ترس و وحشت دارد. به کدام شهرهای ایران سفر کنیم تا جاهای ترسناک را ببینیم؟

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

فیلم‌های زیادی را دیده‌ایم که در آن یک کلبه وحشتناک بوده و اگر کسی که به آن نزدیک می‌شدسرانجامی جز مرگ نداشت. این کلبه فقط در فیلم نیست. در جنگل مرموز و اسرارآمیز هفت دغنان، که بین انزلی و صومعه‌سرا قرار گرفته است، چنین کلبه‌ای وجود دارد.

بومی‌های این منطقه هیچ‌وقت در هنگام تاریکی در این جنگل نمی‌مانند چون به گفته خودشان بارها صداهای عجیبی از آن شنیده‌اند و هیچ‌کدام از آن‌ها به کلبه وحشت نزدیک نمی‌شود. سال ۱۳۶۵ بود که ۴ پسر تصمیم گرفتند که به این کلبه بروند و سر از راز آن در بیاورند و شب را آن‌جا می‌مانند. ۲ نفر از آن‌ها به دلیل وحشت زیادی که داشتند فرار می‌کنند اما فردای آن روز جنازه یک  نفر دیگر را که مانده بود را پیدا کردند و تشخیص دادند از شدت ترس فوت کرده‌ است. دیگر را هم که فرار کرده بود در کنار درختی پیدا کردند اما به دلیل ترس زیاد دیوانه شده بود و هیچ‌وقت به حالت عادی‌اش برنگشت. 

۴ سال بعد ۳ دختر به این منطقه سفر کردند تا ببینند واقعا این ماجرا حقیقت دارد یا نه. آن‌ها به سمت این کلبه حرکت کردند و ۲ روز بعد محلی‌ها یکی از آن‌ها میان جنگل در حالی که از ترس به خود می‌لرزید پیدا کردند و بعد از رفتن به کلبه دیدند دوتای دیگر آن‌ها با چشمانی باز که انگار زل زده‌اند به یک نقطه جانشان را از دست داده‌اند. علت مرگ آن‌ها را سکته تشخیص دادند.

این داستان‌ها کمی دور از باور است اما به گفته خیلی‌ها حقیقت دارد و از همان سال‌ها پلیس اجازه تردد در آن منطقه را ممنوع کرده است و اجازه نمی‌دهد کسی به این کلبه وحشتناک نزدیک شود.

اجاره ویلا در انزلی با کمترین قیمت

دارک توریسم یا گردشگری سیاه
عکس از گوگل

مثلث برمودا سمنان

ریگ جن یکی از مخوف‌ترین نقطه‌های ایران است بومی‌ها می‌گویند با ارواح و شیاطین طلسم شده است و هر کسی به این منطقه رفته زنده برنگشته است. این بیابان که منطقه‌ای کویری و پر از باتلاق‌های نمکی است ۳۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و دشتی بدون چاه و چشمه آب است. 

طبیعت‌گردان و جهان‌گردان معروف که به‌ این منطقه رفته‌اند و بازگشته‌اند همه مسیر را طی نکرده‌اند و وارد عمق آن نشده‌اند چون به گفته بعضی از آن‌ها بعد از گذشت مدتی بی‌سیم‌هایشان کار نکرده است و نتوانسته‌اند با ماشین‌های دیگر که همراهشان بوده‌اند ارتباط برقرار کنند. 

به گفته کارشناسان دلیل اینکه بعضی از افراد از کویر ریگ جن یا همان مثلث برمودای ایران بازنگشته‌اند اتفاق‌های ماورایی نیست و دلیل آن باتلاق‌هایی است که در راه مسافران قرار دارد. روی این باتلاق‌ها با شن پوشیده شده است و کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. اگر از طبیعت‌گردهای حرفه‌ای نیستید به این منطقه سفر نکنید و اگر هم سفر می‌کنید حتما همراه یک راهنمای بومی و راه بلد بروید چون فقط در‌این‌صورت‌ است که خطر کمتری تهدیدتان می‌کند.

اتاقک‌های کویری با تخفیف‌های باورنکردنی

ریگ جن یا مثلث برمودا ایران
عکس از گوگل

دریاچه گنج تکاب

مجموعه تاریخی تخت سلیمان که در شهر تکاب قرار دارد یکی از گردشگرپذیرترین منطقه‌های ایران است. برخی از بناهای تاریخی این منطقه از دوران ساسانیان به‌جامانده است و برخی از آن‌ها قدمتی قدیمی‌تر دارند. یکی از مرموزترین جاذبه‌های گردشگری این مجموعه دریاچه‌ای آرام و زیباست که هر کسی که در آن شنا کند را در خود فرو می‌کشد و می‌ بلعد. 

این مسئله بارها تکرار شد و اکنون اگر به دیدن این دریاچه بروید تابلوهای شنا ممنوع را به تعداد زیاد در اطراف این دریاچه می‌بینید.

عده‌ای عقیده دارند در کف دریاچه گِلی وجود دارد که از خاکسترهای کوه‌های آتشفشان به وجود آمده است و به همین دلیل افرادی را که برای شنا داخل این دریاچه می‌شوند توسط این گل‌ها بلعیده می‌شوند و جسدشان هیچ‌وقت پیدا نمی‌شود.

آشنایی با عجایب تکاب

این دریاچه صاحب گنج‌های بسیاری هم هست و در دوران مختلف مردم و پادشاهان سکه‌ها و طلاهای زیادی را داخل این دریاچه ریخته‌اند و ممکن است که هنوز وجود داشته باشد.

هیچ‌کسی دقیقا نمی‌داند عمق این دریاچه چقدر است و چگونه به وجود آمده اما عده‌ای عقیده دارند که حضرت سلیمان عصایش را روی زمین کوبیده و چشمه‌ای جوشیده و این دریاچه تشکیل شده است.

همین مرموز و خطرناک بودن دریاچه باعث شده است که گردشگران زیادی از سراسر جهان و ایران به دیدن آن بیایند و از جاذبه‌های تاریخی اطرافش هم بازدید کنند.

اجاره خانه ارزان در تکاب

دریاچه گنج تکاب
عکس از گوگل

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که بیشتر از ۲ میلیون سال عمر دارد. بومی‌ها می‌گویند در این دره صداهای عجیب و غریب زیادی شنیده‌اند و دلیل اینکه به این شکل درآمده است برخورد شهاب سنگ‌های بزرگ با زمین است و این منطقه هم به همین علت دره ستارگان نام گرفته است. محلی‌ها عقیده دارند که شب‌ها این دره محل رفت‌و‌آمد ارواح و جن‌هاست و این صداهای عجیب متعلق به آن‌هاست. اما دلیل این صداها پیچیدن باد در سنگ‌های فرسوده این منطقه است و این دره‌ها بر اثر فرسایش با آب باران و باد به این شکل درآمده‌اند و مدت‌های زیادی شاید میلیون‌ها سال طول کشیده است که تشکیل شده‌اند.

اقامتگاه بوم‌گردی در قشم نزدیک دره ستارگان

دره ستارگان قشم
عکس از گوگل

 

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *