تعطیلاترامسرشهرها

تعطیلات زمستان شمال کجا بریم؟ | معرفی ۱۵ جای دیدنی در شمال برای زمستان + نکاتی که در زمستان باید رعایت کنیم

برای سفر به مناطق شگفت‌انگیز شمال لازم نیست منتظر فصل‌های گرم سال بمانید، چرا که شمال کشور در هر فصلی از سال شبیه به یک تابلوی نقاشی منحصربه‌فرد می‌شود که در نوع خود دیدنی است. در فصل زمستان نیز چشم‌اندازها و مناظر شمال، رنگ‌وبویی متفاوت به خود می‌گیرند که بهتر است حداقل یک بار در عمر خود از آن‌ها دیدن کنید. سفر به شمال در زمستان، شما را با وجهی دیگر از طبیعت این منطقه رو‌به‌رو می‌کند؛ پس اگر تا به‌حال فصل‌های گرم را برای سفر به این منطقه انتخاب کرده‌اید، بیایید این بار طعم متفاوتی از منطقه‌ی شمال را در فصل سفیدپوش زمستان بچشیم…شاید سوال شما این باشد که در تعطیلات زمستان شمال کجا بریم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

در این مطلب از مجله‌ی گردشگری اتاقک، شما را به 15 مورد از جاهای دیدنی شمال در زمستان می‌بریم تا بیشتر از این زمان را هدر ندهید و کوله‌بار سفر خود را در همین فصل برای سفر به شمال ببندید. از مازندران شروع می‌کنیم:

1-پارک جنگلی کشپل (نور، مازندران)

پارک جنگلی کشپل در مه
چشمه‌های خروشان و جاده‌های پرپیچ‌وخم، از ویژگی‌های بارز پارک جنگلی کشپل هستند.

اگر می‌خواهید هزاران درخت افرای سربه‌‌فلک‌کشیده را از نزدیک مشاهده کنید و در کنار آن از امکانات رفاهی و اقامتی بهره ببرید، حتما سری به پارک جنگلی کشپل واقع در شهر نور سری بزنید. هشت رودخانه‌ی دائمی و فصلی در این پارک جنگلی وجود دارند که زیبایی منطقه را چندبرابر کرده‌اند. چشمه‌های خروشان نیز بخش دیگری از جذابیت‌های این پارک جنگلی هستند. پارک جنگلی کشپل به‌دلیل داشتن آب‌وهوای گرم و مرطوب در اکثر روزهای سال، مکان مناسبی برای تفریح در فصل زمستان به‌شمار می‌رود. قدم زدن یا رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم این جاده که اطراف آن با درختان تنومند احاطه شده‌اند، حس‌وحال عجیبی به روحتان می‌بخشد.

آدرس پارک جنگلی کشپل: استان مازندران، نور، 2.5 کیلومتری چمستان، پارک جنگلی کشپل

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

2-جنگل دالخالی (رامسر، مازندران)

منظره سرسبز حنگل دالخانی
بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، در چشم‌اندازهای مسحورکننده جنگل دالخانی ثبت شده‌اند.

مراقب باشید، خطر شوکه شدن هنگام مشاهده‌ی چشم‌اندازهای جنگل دالخالی وجود دارد! با سفر به جنگل دالخالی در فصل زمستان، مناظری را مشاهده می‌کنید که قبلا فقط در فیلم‌ها و سریال‌ها نظاره‌گر آن بوده‌اید. در واقع چنین است، زیرا بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف ایران در این مکان ضبط شده‌اند. این جنگل در روستای دالخالی واقع در رامسر قرار گرفته و به‌عنوان «دالان بهشت» شناخته می‌شود. هنگام سفر به این جنگل ممکن است مه غلیظی جلوی چشمانتان قرار بگیرد که سوژه‌ی فوق‌العاده‌ای برای عکاسی به‌شمار می‌رود. لذت تماشای مناظر مسحورکننده این جنگل را از خود دریغ نکنید و همین حالا برای سفر به این جنگل برنامه بچینید.

آدرس جنگل دالخالی: استان مازندران، رامسر، بعد از روستای گالش محله

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

3-پارک جنگلی نمک آبرود (چالوس، مازندران)

تله کابین نمک آبرود چالوس
می‌توانید در پارک جنگلی نمک‌آبرود که دویست هکتار وسعت دارد، سوار تله‌کابین شوید.

یکی از مهم‌ترین مناطق اکولوژیکی و جاذبه‌های شمال کشور، پارک جنگلی نمک‌آبرود است که دویست هکتار وسعت دارد. پارک جنگلی نمک‌آبرود یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید در فصل زمستان به آن سفر کنید. نمک‌آبرود با داشتن خط تله‌کابین، لحظاتی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم می‌زند؛ اما شگفتی‌های این پارک فقط به تله‌کابین ختم نمی‌شود. چشمه‌های زیبا، دریاچه‌ی دیدنی، درختان تنومند و کهن‌سال و چشم‌اندازهای مسحورکننده از دیگر شگفتی‌های این پارک جنگلی به‌شمار می‌آیند. هرچقدر از این منطقه بگوییم، تا خودتان به دیدن آن نروید زیبایی‌های آن را درک نخواهید کرد.

آدرس پارک جنگلی نمک‌آبرود : استان مازندران، چالوس، شهرک تفریحی نمک آبرود

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

‌4-پارک جنگلی بابل ‌کنار (بابل، مازندران)

آبشاری زیبا در پارک جنگلی بابل کنار
وجود چشمه‌ها و آبشارهای پرآب در پارک جنگلی بابل کنار، طبیعتی شگفت‌انگیز به‌وجود آورده‌اند.

پارک جنگلی بابل‌کنار با وسعت 760 هکتاری یکی از بهترین جاهای دیدنی در زمستان به‌شمار می‌رود. پوشش گیاهی متنوع و سرسبز و درختان سربه‌فلک کشیده، این جنگل را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین مناطق در شمال کرده‌اند. تنفس در آب‌وهوای پاکیزه و مطبوع این منطقه، حس تازگی و سرزندگی به روحتان می‌بخشد و تماشای مناظر سرسبز دیدنی حس مثبتی برایتان ایجاد می‌کند. در این پارک، پرندگان نایاب و منحصربه‌فردی زندگی می‌کنند. وجود چشمه‌ها و آبشارهای پرآب در جای‌جای این پارک جنگلی، طبیعتی شگفت‌انگیز به‌وجود آورده‌اند که شنیدن صدای آن‌ها آرامشی عجیب به جانتان می‌اندازد!

برای اجاره ویلا در بابل کلیک کنید.

گردشگران زیادی در نیمه اول سال به این منطقه سفر می‌کنند، اما اگر می‌خواهید طبیعت منحصربه‌فرد و بکر این منطقه را تماشا کنید باید در فصل زمستان سرمای آن را به جان بخرید و در عوض از مناظر پاکیزه و بکر آن لذت ببرید. برپا کردن آتش و شب‌نشینی و گپ‌وگفت دوستانه در این پارک به‌شدت پیشنهاد می‌شود، البته اگر حواستان به حفظ طبیعت باشد.

آدرس پارک جنگلی بابل‌کنار: استان مازندران، بابل، پارک جنگلی بابل‌کنار

5-ساحل گیسوم (تالش، گیلان)

پارک جنگلی گیسوم مکانی برای سفر در زمستان و پاییز
گیسوم جایی است که ساحل و جنگل باهم تلاقی پیدا می‌کنند. – عکس از گلناز قمیان

حال می‌خواهیم کوله‌بار خود را ببندیم و از مازندران راهی گیلان شویم. یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال در زمستان، ساحل گیسوم است. هنگامی که وارد جاده فرعی منتهی به ساحل گیسوم می‌شوید، از مسیری با درختان بلندقامت عبور می‌کنید که تونلی ایجاد کرده‌اند، به طوری که اگر به آسمان نگاه کنید، به جای آسمان درختان را تماشا خواهید کرد. در این منطقه دست‌فروشان درحال فروش لباس‌های زیبا و رنگارنگ نظرتان را به‌خود جلب خواهند کرد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به ساحل گیسوم و لذت بردن از صدای امواج دریا، قدم‌زنان به دل جنگل‌های اطراف گیسوم بروید و از رودخانه‌ها، درختان و پوشش گیاهی شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. می‌توانید در این منطقه زیراندازی پهن کنید و از نوشیدن یک چای دبش یا خوردن یک سیخ کباب خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید.

آدرس ساحل گیسوم: استان گیلان، جاده رشت به آستارا، 10 کیلومتری جاده اسالم به خلخال، ساحل گیسوم

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

6-لیلا کوه (لنگرود، گیلان)

دریاچه زیبا در لیلا کوه
مزارع کشاورزی چای، باغ‌های درخت پرتقال و جنگل‌های انبوه سرسبز در لیلا کوه می‌درخشند.

لیلاکوه منطقه‌ای دیدنی در استان گیلان است که حدود 3 کیلومتر با شهر لنگرود فاصله دارد، البته بومیان به این منطقه «لیلی‌کوه» نیز می‌گویند. مزارع کشاورزی چای، باغ‌های درخت پرتقال و جنگل‌های انبوه سرسبز باعث می‌شوند مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند تا مدت‌ها خاطره‌ی سفر خود را فراموش نکنند. در این منطقه کافه رستوران‌های متعدد، سفره‌خانه‌های سنتی و امکانات گردشگری وجود دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید سفری راحت در فصل زمستان داشته باشید، لیلاکوه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

آدرس لیلاکوه: استان گیلان، 3 کیلومتری لنگرود، روستای پرشکوه

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

7-جاده سراوان به فومن (رشت، گیلان)

درختان بلند جاده سراوان به فومن
اوایل صبح راهی این جاده‌ی سرسبز شوید، تا از مه صبح‌گاهی دل‌انگیز آن لذت ببرید.

شاید برایتان عجیب باشد، اما در شمال کشور برخی جاده‌ها هم به‌عنوان یک جاذبه‌ی دیدنی شناخته می‌شوند؛ مانند جاده اسالم به خلخال، جاده دوهزار و سه‌هزار. جاده سراوان به فومن نیز یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های شمال برای سفر در فصل زمستان است و از ابتدای پاک جنگلی سراوان شروع می‌شود و تا خود شهر فومن ادامه دارد. اگر اوایل صبح راهی این جاده‌ی سرسبز شوید، می‌توانید از رطوبت بالا و مه صبح‌گاهی دل‌انگیزی که در آسمان خودنمایی می‌کند نیز لذت ببرید.

در اطراف این جاده روستاها، کافه‌رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های زیادی به چشم می‌خورند که می‌توانید از ماشین پیاده شوید و خودتان را به نوشیدن یک چای داغ در سرمای زمستان یا یک وعده‌ی غذایی خوشمزه دعوت کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خوردن چیزی ندارید، هر از چندگاهی ماشین را کنار بزنید و هوای مطبوع این منطقه را وارد ریه‌های خود کنید. بازدید از روستاهای اطراف این منطقه نیز شما را با مناظر شگفت‌انگیزی رو‌به‌رو خواهد کرد.

آدرس جاده سراوان به فومن: استان گیلان، شهر رشت، پارک جنگلی سراوان، جاده سراوان به فومن

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

8-پارک جنگلی سراوان (رشت، گیلان)

پارک جنگلی سراوان برفی
پارک جنگلی سراوان رشت، در روزهای برفی سال مناظری دل‌انگیز دارد.

اگر عاشق مناظر برفی هستید و می‌خواهید طبیعت شمال را پوشیده با رخت سفید ببینید، پارک جنگلی سراوان مکان مناسبی است؛ البته اگر آب‌وهوا را از قبل بررسی کنید و از بارش برف در این محدوده مطمئن شوید. چشم‌اندازهای برفی پارک سراوان حتی اگر نخواهید در سرما از ماشین پیاده شوید، دیدنی هستند. در این پارک جنگلی تمامی امکانات رفاهی وجود دارد و حتی می‌توانید با برپا کردن آتش، خودتان را گرم کنید یا یک چای آتشی داغ در سرمای جان‌سوز زمستان نوش جان کنید.

در پارک جنگلی سراوان مردابی دیدنی وجود دارد که با رنگ سبز خود مقابل چشم مسافران خودنمایی می‌کند و آن‌ها را وادار می‌کند تا با عکاسی از آن، تصویر دیدنی آن را ثبت کنند. در این مکان قایق‌های پدالی هم وجود دارند که می‌توانید لذت قایق‌سواری در مناظر دیدنی را با دوستان خود تجربه کنید.

آدرس پارک جنگلی سراوان: استان گیلان، کیلومتر 17 اتوبان رشت-قزوین

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

9-بام سبز ماسال (ماسال، گیلان)

ماسال برفی در زمستان
اگر به ماسال سفر کردید، حتما به بام ماسال که پر از مناظر شگفت‌انگیز است، بروید.

در یک کیلومتری جنوب شهر ماسال، منطقه‌ای شگفت‌انگیز به نام بام سبز ماسال قرار گرفته که زبانزد عام و خاص است. امکان ندارد مسافری به گیلان سفر کند و فکر سفر به ماسال به ذهنش خطور نکند. ماسال یکی از جاهای دیدنی سرد در فصل زمستان است؛ اما چشم‌اندازهای مسحورکننده آن به‌قدری در فصل زمستان زیبا هستند که ارزش تحمل سرمای شدید را دارند! مناظر بام ماسال و اولسبلنگاه در فصل زمستان، سوژه‌ای ناب برای عکاسی به‌حساب می‌آیند.

هنگام سفر به بام ماسال در فصل زمستان، گرم‌ترین لباس‌های خود را برتن کنید و تپه‌های سرسبزی که لباس سفید خود را برتن کرده‌اند را از نزدیک نظاره‌گر باشید. هرچقدر از زیبایی‌های این منطقه بگوییم کم است، بنابراین قضاوت را برعهده‌ی خودتان می‌گذاریم تا با سفر به این مکان در فصل زمستان شگفت‌زده شوید.

آدرس بام سبز ماسال: استان گیلان، شهر ماسال، ولیعصر، جاده بام سبز

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

10- ماسوله (فومن، گیلان)

ماسوله برفی در شب
در ماسوله، نمای زیبای خانه‌های پله‌کانی را در کنار مناظر دیدنی مشاهده خواهید کرد.

امکان ندارد شخصی در فصل زمستان و هوای برفی به ماسوله سفر کند و از حس‌وحال بی‌نظیر آن به اطرافیان خود چیزی نگوید. نمای زیبای خانه‌های پله‌کانی، بالکن‌هایی که با گل‌های شمع‌دانی تزئین شده‌اند، عطر غذاهای داغ و خوشمزه، مردم خونگرم و مهمان‌نواز و حس‌وحال رویایی ماسوله آنقدر شگفت‌انگیز است که تا آخر عمر در ذهنتان باقی می‌ماند. در ماسوله زندگی همیشه جریان دارد و شما کاسبان را درحال فروش غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی مشاهده خواهید کرد؛ از طرفی دیگر زنان روستایی درحال پخت‌وپز شیرینی‌های خوشمزه‌ی گیلانی چشمتان را به خود جلب می‌کند. همه‌ی این‌ها در کنار مناظر دیدنی ماسوله، حال‌وهوایی منحصربه‌فرد ایجاد کرده‌اند و باعث جذب مسافران زیادی به این منطقه شده‌اند.

در ماسوله تمامی امکانات رفاهی وجود دارد و امکان ندارد به این منطقه سفر کنید و دست خالی برگردید، زیرا سوغات و صنایع دستی محلی رنگارنگ این منطقه بسیار وسوسه‌انگیز هستند. در این منطقه امکان اجاره لباس‌های محلی گیلکی و عکاسی با آن‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند این حس‌وحال را برایتان ثبت و ماندگار کند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار لذت سفر به ماسوله در فصل زمستان را به خودتان هدیه دهید.

آدرس ماسوله: استان گیلان، 60 کیلومتری رشت، بخش سردار جنگل فومن

اجاره اقامتگاه در ماسوله با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

11-مجتمع ساحلی صدف (آستارا، گیلان)

صدف‌ها و ساحل مجتمع ساحلی صدف
مجتمع ساحلی صدف در شهر سرسبز و مرزی آستارا قرار گرفته و پر از امکانات رفاهی و گردشگری است.

اگر شما هم جزو عاشقان دریا هستید و می‌خواهید در سفر به شمال در زمستان سری به سواحل دریای خزر بزنید، مجمتع ساحلی صدف آماده‌ی میزبانی از شماست. مجتمع ساحلی صدف در شهر سرسبز و مرزی آستارا قرار گرفته و مردم این شهر آن را با عنوان «داداش آباد» یا «ساحل لوندویل سیبلی» می‌شناسند. یکی از امتیازات این مجموعه، مجهز بودن آن به تمامی امکانات رفاهی و گردشگری است. تمامی بازی‌های دریایی از جمله پاراسل، اسکی روی آب، شاتل‌، قایق سواری، تله‌کابین و تله‌سیژ، بنانا و شنا در این منطقه امکان‌پذیر هستند و لحظاتی هیجان‌انگیز برایتان رقم می‌زنند.

اگر به مجتمع ساحلی صدف در فصل زمستان سفر کنید، می‌توانید تصاویری از انواع پرندگان و مرغ‌های دریایی در این ساحل زیبا تماشا کنید و از آن‌ها عکس‌های زیبایی ثبت کنید.

آدرس مجتمع ساحلی صدف: گیلان، کیلومتر 7 جاده آستارا به تالش، پناهگاه حیات‌وحش لوندویل، مجموعه ساحلی صدف

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

12-جنگل توسکستان (گرگان، گلستان)

جنگل توسکستان گرگان از نمای بالا
ترکیبی از جاده‌ای زیبا و پرپیچ‌وخم، تراکم بالای درختان چندین هزارساله، چشم‌اندازهای سبز و مسحورکننده و آبشارهای خروشان!

ترکیبی از جاده‌ای زیبا و پرپیچ‌وخم، تراکم بالای درختان چندین هزارساله، چشم‌اندازهای سبز و مسحورکننده و آبشارهای خروشان را می‌توان در جنگل توسکستان واقع در استان گلستان تماشا کرد. جنگل توسکستان یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال و حتی ایران در فصل زمستان به‌شمار می‌رود، چرا که به دلیل داشتن مناظر شگفت‌انگیز خود زبانزد عام و خاص است.

توسکستان مملو از درختان افرا، توسکا و بلوط است که به طرز عجیبی کنار یکدیگر در امتداد رشته‌کوه‌های البرز چیده شده‌اند. در فصول سرد سال، این جنگل منظره‌ای رنگارنگ ایجاد می‌کند و با طبیعت بکر خود میزبان مسافران داخلی و خارجی در فصل زمستان است. هنگام بارش باران، می‌توان عطر خوش برگ‌ها و خاک نم‌زده را در این جنگل استشمام کرد و همچنین هنگام بارش برف، از سکوت و مناظر رویایی آن نهایت لذت را تجربه کرد.

آدرس جنگل توسکستان : استان گلستان، 20 کیلومتری جنوب شرق شهر گرگان، جاده توسکستان

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

13-جزیره آشوراده (بندر ترکمن، گلستان)

مهاجرت فلامینگوها به جزیره آشوراده در زمستان
در جزیره آشوراده می‌‎توانید به تماشای پرواز دسته‌جمعی پرندگان مهاجر بپردازید.

بزرگ‌ترین جزیره‌ی دریاچه‌ی خزر، آشوراده نام دارد که در بندر ترکمن قرار گرفته است. این جزیره مکان مناسبی برای سفر در فصل زمستان به‌حساب می‌آید. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا خودتان را به بندر ترکمن برسانید و سپس از آن‌جا با قایق به جزیره آشوراده بروید. یکی از دلایلی که بسیاری از مسافران در فصل زمستان راهی این جزیره می‌شوند، تماشای پرواز دسته‌جمعی پرندگان مهاجر در این منطقه است که با ایجاد صحنه‌های رویایی از گردشگران دلبری می‌کند. فلامینگو، کاکایی، باکالان و قرقاول از جمله پرندگان مهاجر در این منطقه هستند.

در جزیره آشوراده می‌توانید لذت شنیدن صدای پرندگان، ماهیگیری و قایق‌سواری در اطراف جزیره را تجربه کنید. در اسکله بندر ترکمن تفریحاتی مانند اسب‌سواری نیز فراهم شده‌اند تا بتوانید خاطره‌ی خوشی از سفر به این جزیره برای خود رقم بزنید.

یک منطقه‌ی تاریخی به نام گمیشان نیز در حوالی این جزیره قرار گرفته است. این منطقه دارای یک تالاب دیدنی و خانه‌هایی با معماری شگفت‌انگیز است. هنگامی که از این منطقه بازدید می‌کنید، سفری ماجراجویانه به 150 سال پیش را تجربه خواهید کرد!

آدرس جزیره آشوراده: استان گلستان، شبه‌جزیره بندر ترکمن، ۱۰ کیلومتری بندر ترکمن، جزیره آشوراده

14-بلوار ناهار خوران (گرگان، گلستان)

درختان رنگارنگ جاده ناهار خوران
بلوار ناهار خوران، پاتوقی برای شکم‌گردی و گشت‌وگذار در طبیعت است.

در شهر گرگان واقع در استان گلستان، خیابانی طولانی با مناظر بسیار چشم‌نواز به نام ناهارخوران وجود دارد. این بلوار طولانی‌ترین خیابان در گرگان است و پس از طی آن به پارک جنگلی ناهار خوران می‌رسید که خود سرشار از چشم‌اندازهای مسحورکننده و دیدنی است. ساکنان گرگان همه‌روزه برای تفریح، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت، والیبال، پیک‌نیک و گشت‌وگذار به این منطقه می‌آیند و اوقاتی خوش در کنار دوستان و خانواده‌ی خود می‌گذرانند. در دوطرف این بولوار رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و جنگل‌هایی با درختان انبوه وجود دارند و این مکان را تبدیل به منطقه‌ای زنده و دوست‌داشتنی کرده‌اند.

در ناهار خوران گرگان علاوه بر تفریح، خوردن یک وعده‌ی غذایی خوشمزه و خرید، می‌توانید بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و با دوستان و خانواده خود به گپ‌وگفت بنشینید؛ پس از آن می‌توانید وارد جنگل‌های بکر و دیدنی ناهار خوران شوید و از طبیعتی بکر لذت ببرید.

آدرس ناهار خوران: استان گلستان، گرگان، 8 کیلومتری جنوب گرگان

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

15-جنگل الگندره (گرگان، گلستان)

جاده جنگل النگدره
با سفر به جنگل النگدره در زمستان، حس‌وحال طراوت و شادابی را به روح و جسمتان هدیه دهید.

می‌رسیم به آخرین جای دیدنی شمال در زمستان! جنگل النگدره یکی از بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی استان گلستان است که می‌توانید در هر فصلی از سال، به خصوص فصل زمستان به آن سفر کنید و حس‌وحال طراوت و شادابی را به روح و جسمتان هدیه دهید. قدم زدن در جنگل النگدره خود به تنهایی می‌تواند اوقات خوشی برایتان رقم بزند، حال تصور کنید برپا کردن چادر و روشن کردن آتش و نوشیدن یک چای دبش آتشی در این جنگل باصفا چه حس‌وحالی خواهد داشت.

آدرس جنگل النگدره: استان گلستان، گرگان، 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، پارک جنگلی النگدره

نکات مهم سفر به شمال در زمستان

برخلاف تصور عموم، در فصل زمستان هم می‌توان به نقاط دیدنی و مناطق شگفت‌انگیز سفر کرد و اوقاتی خاطره‌انگیز را رقم زد، اما سفر به شمال در زمستان نیازمند رعایت نکاتی است که باید رعایت کنید تا سفری ایمن و بی‌خطر داشته باشید.

در این نوشته می‌خواهیم بایدها و نبایدهای سفر به شمال در زمستان را بررسی کنیم. اگر این فصل زیبا و سرد را برای رفتن به شمال انتخاب کرده‌اید، در ادامه با اتاقک همراه باشید تا نکات سفر به شمال در زمستان را با یکدیگر بررسی کنیم.

1- از سلامت و ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنید

البته خودتان هم می‌دانید که این نکته تنها مختص سفر به شمال در زمستان نیست و شما پیش از هر سفری باید خودروی خود را بررسی کنید. ولی زمستان، باتوجه به شرایط آب‌وهوا و جاده‌ها، خطرات بیشتری به دنبال دارد و در نتیجه باید حواس‌تان بیشتر جمع باشد.

پیش از آن که دل را به دریا بزنید و راهی شمال شوید، حتما مطمئن شوید خودرو از دید فنی، کیفیت و سالم بودن چرخ‌ها، داشتن ضدیخ و برف‌پاک‌کن کاملا بدون عیب و ایراد باشد. همچنین خیال‌تان را از سیستم گرمایشی نیز مطمئن کنید تا سفری ایمن، راحت و لذت‌بخش برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. اگر مشکلی در خودروتان وجود داشت، آن را نادیده نگیرید و سریع برای برطرف کردن آن اقدام کنید. زیرا گیر افتادن در جاده‌های شمال، آن هم در فصل سرد زمستان، مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت. پس پیش از هر چیزی حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

2- وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشید

پیروی مورد پیشین، اگر خیال‌تان از بابت ایمن و سالم بودن خودرو راحت شد، سپس به سراغ وسایل مورد نیاز درون خودرو بروید. وسایل و ابزارهایی مانند زنجیر چرخ، بطری آب، غذاهای خشک و مقوی، لباس گرم، پتو، چراغ قوه و… حتما باید در خودروی کسانی که می‌خواهند راهی سفر به شمال در زمستان شوند، باشد.

پیش از این، در نوشته‌ی «چه چیزهایی باید در سفر به همراه داشته باشید؟» به‌طور مفصل درباره‌ی این وسایل سخن گفته‌ایم. یکی دیگر از بایدهای سفر به شمال در زمستان، خواندن این نوشته و رعایت کردن نکاتی است که پیشتر گفته‌ایم.

3- حواس‌تان به برف و بوران باشد

مورد بعدی از نکات مهم سفر به شمال در زمستان، بررسی هواشناسی و پیش‌بینی آب‌وهوای مقصد است. اگر شهر مقصد شما برفی و یا طوفانی بود، پیشنهاد می‌شود سفرتان را به تعویق بیاندازید تا نگران وضعیت بد جاده‌ها نباشید.

هنگام بارندگی و مه‌گرفتگی، که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد جاده‌های شمالی در زمستان است، باید بتوانید جاده را به‌خوبی ببینید و مشکلی در رانندگی نداشته باشید. به همین دلیل باید حواس‌تان به خودرو باشد. در مورد نخست هم گفتیم حتما خودروی خود را بررسی کنید. برخی از امکانات خودرو از جمله مه‌شکن، گرم‌کن شیشه‌ها و برف‌پاک‌کن‌ها اهمیت خود را در آب‌وهوای سرد و بارانی نشان می‌دهند. پس حتما به آن‌ها دقت داشته باشید.

در طول سفر به شمال در زمستان اگر دیدید شیشه‌ها یخ زدند، حتما کنار جاده توقف کنید و یخ‌ها را به‌کلی از میان ببرید. اگر دیدید جاده یخ‌زده و لغزنده‌ است، حتما به سراغ زنجیر چرخ بروید. در آخر، رانندگی ایمنی داشته باشید، آهسته برانید، فاصله خود را با خودروهای دیگر حفظ کنید و همچنین انرژی کافی داشته باشید و خواب‌آلود نباشید.

4- اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید

اکنون زمان آن رسیده یکی از مهم‌ترین نکات سفر به شمال در زمستان را بررسی کنیم. سفر کردن و رفتن به شهرهای گوناگون، جست‌وجوی اقامتگاه در آن شهرها و بالاخره پیدا و اجاره کردن‌شان می‌تواند تا اندازه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. ولی فصل زمستان هرگز دوست خوبی برای این کارهای لذت‌بخش نخواهد بود! بدون شک اگر در این روزهای سرد به مقصد برسید و تازه بخواهید دنبال اجاره اقامتگاه بگردید، سفرتان را بسیار خسته‌کننده و خاطرات‌تان را نیز حسابی تلخ خواهید کرد. پیشنهاد ما به شما این است که وارد سایت اتاقک شوید و به‌صورت آنلاین اقامتگاه موردنظر خود را اجاره کنید.

ما در اتاقک پیشنهادهای گوناگونی برای سفر به شمال در زمستان داریم؛ برای نمونه می‌توانید به صفحه‌ی «اجاره ویلا شمال» بروید و ویلاهای مناسب شمال را ببینید و هر کدام را که پسندید، اجاره کنید. همچنین ما بخشی به نام «اقامت‌گاه‌های پاک» نیز داریم که گزینه‌ی بسیار مناسبی برای روزهای کرونایی است. افزون ‌بر این، برای دیدن ویلاهای سایر شهرها تنها کافیست نام شهر را در بخش فیلترهای جست‌وجو وارد کنید. برای نمونه «اجاره ویلا در رامسر» را ببینید.

5- قبل از سفر، یک چک‌لیست تهیه کنید

اکنون که نکات اصلی سفر به شمال در زمستان را بررسی کردیم، می‌خواهیم چند نکته‌ی کاربردی دیگر نیز برایتان بیاوریم. مواردی که در ادامه می‌بینید، یک چک‌لیست از نکاتی است که هنگام سفر به شمال در زمستان باید رعایت کنید. پس با دقت آن‌ها را بخوانید و در نظر داشته باشید. می‌توانید باتوجه به شرایط و نیازهای خود، موارد دیگری را به این چک‌لیست اضافه کنید و در جلوی چشم خود قرار دهید تا:

  • چیزی را از قلم نیندازید.
  • آهسته و ایمن برانید.
  • وضعیت ترافیک و جاده‌ها را در نظر داشته باشید.
  • برنامه‌های سفرتان، مقصد، مدت سفر و… را تنظیم کنید.
  • داشتن یخ‌شکن را فراموش نکنید.
  • شارژر و باتری همراه‌تان باشد.
  • کیت لوازم اضطراری خودرو به همراه داشته باشید.
  • لاستیک‌ها، برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو را بررسی کنید.
  • زنجیر چرخ یادتان نرود.
  • پیش از رانندگی استراحت کنید. در صورت احساس خستگی، از رانندگی دست بکشید.

سخن پایانی

اغلب افراد تصور می‌کنند فصل زمستان طبیعت زیبایی خاصی ندارد. اما جنگل‌های شمال در فصل زمستان زیبایی خاصی به خود می‌گیرند. البته سفر به شمال در زمستان نیاز به رعایت الزامات بسیاری دارد. به ویژه که در فصل زمستان برخی مسیرها به دلیل بارش برف یا ریزش کوه یا حتی بهمن بسته می‌شود. اما با این وجود نمی‌توان سفر به شمال در زمستان را نادیده گرفت و بسیاری از افراد که از برف لذت می‌برند، این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. شما سفر در زمستان را دوست دارید؟

3.3/5 - (30 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه