جاهای دیدنی

تالاب‌های شمال ایران و زیبایی‌های وصف نشدنی این تالاب‌ها

بیشتر جاذبه‌های اصلی ایران، در شهرهای شمالی و حاشیه‌ای دریای خزر قرار دارد. شهرهای شمالی ایران به علت اقلیم خاصی که دارند، از جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند: علفزارها، جنگل‌های بی‌نظیر، تالاب‌ها و بیشه‌های زیادی تشکیل شده است.

پس از دریا و جنگل، یکی از جاذبه‌های پرطرفدار شهرهای شمالی، تالاب‌ها هستند. تالاب‌ها محل‌هایی متشکل از خشکی و دریاچه‌های کم‌عمق است که دارای جذابیت‌های فراوانی هستند و می‌توانند زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی نیز باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی زیباترین تالاب‌های شمال ایران بپردازیم تا شما بتوانید با اجاره ویلا در شمال از این تالاب‌ها بازدید کنید.

زیباترین تالاب های شمال ایران

تالاب نیلوفر آبی

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تالاب‌های شمالی و حتی تالاب‌های ایران، تالاب نیلوفر آبی است. این تالاب زیبا زیستگاه وسیعی برای رشد نیلوفرهای آبی زیبا است. تالاب نیلوفرآبی در کیلومتر 2 جاده ساری و در نزدیکی روستای آبندانسر قرار دارد و بازدید از آن یکی از کارهای مهم در سفر به ساری است. شاید بخواهید بدانید که چه فصلی باید به این نقطه سفر کنید که بتوانید نیلوفرهای آبی را از نزدیک ببینید! بهترین زمان برای بازدید از این تالاب اوایل ماه تیر تا اواخر ماه شهریور است.

موقعیت مکانی دقیق تالاب نیلوفر آبی:

استان مازندران، کیلومتر دو جاده ساری به نکا در فاصله ۸۰۰ متری از جاده اصلی در مجاورت روستای آبندانسر

زیباترین تالاب های شمال ایران

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

تالاب ارواح

یکی از عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین تالاب‌های ایران، تالاب ارواح نوشهر است. این تالاب اسرارآمیز در 5 کیلومتری روستای چلندر واقع در شهر نوشهر قرار دارد و به علت اعجاب‌انگیز بودنش، توانسته میان گردشگران و طببیعت گردان شهرت زیادی به دست آورد. شاید بپرسید چرا نام این تالاب، تالاب ارواح است؟! داخل دریاچه ممرز که در تالاب قرار دارد، تکه‌های بریده بریده و خشک‌شده تنه درختان مرده که روی سطح آب به صورت پراکنده قرار گرفته، وجود دارد و همین موضوع باعث ترسناک و اسرارآمیز شدن این تالاب و انتخاب این نام برای این تالاب اسرارآمیز شده است. بهترین زمان برای بازدید از تالاب ارواح چه زمانی است؟! به طور کلی بازدید از تالاب ارواح در تمام فصول سال امکان‌پذیر است؛ اما در فصل زمستان و زمان‌های بارندگی بازدید از این تالاب امکان‌پذیر نیست.

موقعیت مکانی دقیق تالاب ارواح:

استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح‌الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح

زیباترین تالاب های شمال ایران

تالاب میانکاله

یکی از جذاب‌ترین زیستگاه‌های پرندگان در شمال ایران، تالاب میانکاله است. این تالاب زیبا با مساحتی نزدیک به صد هزار هکتار، زیستگاه بسیاری از گونه‌های پرندگان مانند: فلامینگوها، قرقاول‌ها، زنگوله بال‌ها، دراج‌ها و … است. علاوه بر پرندگان، این تالاب زیبا زیستگاه گونه‌های جانوری دیگری مانند: اسب، گرگ، خرگوش، روباه، گراز و گربه وحشی هم هست. به طور کلی این تالاب از قسمت‌های مختلفی مانند: شنزارهای ساحلی، مرداب جنگلی، باتلاق، آبگیر، جنگل انارستان و … تشکیل شده است و همین موضوع موجب شده که علاقمندان به طبیعت در سفرهای شمالی حتما سر به این تالاب جذاب بزنند. بهترین زمان برای بازدید از تالاب میانکاله چه زمانی است؟ توجه داشته باشید برای بازدید از تالاب میانکاله باید ابتدا هدفی تعیین کنید. اگر هدف شما از دیدن این تالاب دیدن پرنده‌های میانکاله است، بهترین زمان، فصل زمستان است. زیرا این تالاب پناهگاه پرندگان در فصل سرد سرزمین‌های سیبری است.

زیباترین تالاب های شمال ایران

تالاب فراخین

یکی از بکرترین و دست نخورده‌ترین تالاب‌های شمال ایران، تالاب فراخین است. این تالاب در حقیقت دریاچه‌ای در وسط جنگل‌های هیرکان است. تالاب فراخین دارای منظره زیبایی اعم از درختان سر به فلک کشیده و پهن برگ هیرکان و دریاچه‌ای بسیار بکر و دست نخورده است. این تالاب در منطقه مجور و در نزدیکی روستای ویسر شهرستان نوشهر قرار دارد و یکی از جاذبه‌های اصلی این روستا به حساب می‌آید. بهترین زمان برای بازدید از تالاب فراخین چه زمانی است؟ بازدید از این تالاب جذاب در تمامی فصول سال جذابیت خاص خودش را دارد و بازدید از آن در تمامی ماه‌های سال پیشنهاد می‌شود.

موقعیت مکانی دقیق تالاب فراخین:

استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای ویسر

زیباترین تالاب های شمال ایران

تالاب لنگور

یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های گیاهی و خزندگان در شهر بابل، تالاب لنگور آب‌‌بندان است. مساحت تالاب لنگور حدود 700 هکتار است و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های مازندران به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم تالاب لنگور زیستگاه گیاهان بسیار خاصی همچون: بارهنگ آبی، آزولا، عدسک آبی، علف حصیر، زنبق مردابی، لویی، نیلوفر آبی، لاله مردابی، علف هفت بند، شال تسبیح و … است. علاوه بر این در تالاب لنگور می‌توان خزندگان و پرندگان زیادی همچون: قورباغه، سوسک آبی، لاک‌پشت، مار آبی، انواع حلزون، طاووسک، قو، درنا، غاز، اردک، قو، سیاه کاکل، خوتکا، چنگر و … را مشاهده کرد.

موقعیت مکانی دقیق تالاب لنگور:

استان مازندران- بابلسر- روستای لنگور

زیباترین تالاب های شمال ایران

تالاب انزلی

یکی از معروف‌ترین تالاب‌های شمال ایران، تالاب انزلی است. این تالاب محل رویش گل لاله مرداب است که یکی از خاص‌ترین گونه‌های گل لاله در دنیا  است. تالاب انزلی یکی از تالاب‌های طبیعی و آب شیرین ایران با امکانات رفاهی و تفریحی بالایی است. تالاب انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران، واقع در استان گیلان و در شهر انزلی قرار دارد. مرداب انزلی یکی از جالب‌ترین و بزرگ‌ترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود و همین موضوع موجب شده تا هر ساله این تالاب، پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی باشد که از کشورهای همسایه شمالی به ایران مهاجرت می کنند.

بهترین زمان برای بازدید از تالاب انزلی چه زمانی است؟

به علت رویش گل‌های زیبای تالاب انزلی، بهترین زمان برای بازدید از تالاب انزلی در فصل بهار، علی‌الخصوص ماه خرداد است.

زیباترین تالاب های شمال ایران

جمع بندی:

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی بهترین و زیباترین تالاب‌های شمال ایران که اکثرا در استان مازندران قرار دارند، بپردازیم تا شما با سفر به استان مازندران و با اجاره ویلا در شمال یا اجاره ویلا در رامسر بتوانید به دیدن این تالاب‌های زیبا بروید و از دیدن آنها لذت ببرید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.2/5 - (14 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *