جاهای دیدنی

زمستان اطراف تهران کجا بریم؟ معرفی 10 جای دیدنی اطراف تهران در زمستان

اگر ساکن شهر تهران هستید حتما گاهی اوقات پیش آمده که دلتان برای یک مسافرت خاطره‌انگیز تنگ شده باشد و بخواهید چند روزی از شلوغی، آلودگی، ترافیک و روزمرگی‌های زندگی فرار کنید؛ اما ممکن است برای سفر زمان کافی نداشته باشید و دوری و نزدیکی مسیر نیز برایتان اهمیت داشته باشد. اصلا نگران نباشید.

در اطراف تهران جاذبه‌های دیدنی متنوع از کوه و دشت و طبیعت گرفته تا مناطق روستایی و غیره در فاصله کمی از این شهر قرار گرفته‌اند تا با آغوشی باز و با داشتن چشم‌اندازهای بی‌نظیر سفری به یاد ماندنی و به دور از دغدغه زمان و مسافت را برای شما به ارمغان بیاورند؛ اما گشت‌وگذار در اطراف تهران فقط محدود به فصول گرم سال نیست؛ چراکه تهران شهری چهار فصل است و هر فصلی در این شهر چهره‌ای متفاوت دارد. زمستان نیز یکی از فصل‌های زیبایی است که جلوه‌ای درخشان به این شهر می‌دهد و می‌توان اطراف آن را با عشق و علاقه تماشا کرد.

معرفی جاذبه‌های دیدنی اطراف تهران در زمستان

اگر پایتخت‌نشین هستید و قصد دارید از شلوغی و هیاهوی تهران دور بمانید و نفسی تازه کنید؛ اما زمان یا موقعیت سفر به مکان‌های دور را ندارید، همچنین اگر سفر در تابستان را از دست داده و می‌خواهید در زمستان دل به دامان طبیعت بزنید، اطراف تهران مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی فراوانی قرار دارند که هر کدام با جذابیت‌های خاص خودشان هر گردشگر و مسافری را به سمت خود جذب می‌کنند. اگر می‌خواهید با 10 مقصد جذاب اطراف تهران در زمستان آشنا شوید همسفر ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک باشید.

1. پیست اسکی آبعلی؛ قدیمی‌ترین پیست اسکی کشور

پیاده روی در پیست اسکی آبعلی در برف
پیست اسکی آبعلی دارای 5 پیست اسکی است که دو پیست آن عمومی و سه پیست آن خصوصی است – عکس از luiz paulo

پیست اسکی آبعلی شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین پیست اسکی کشور است که در 60 کیلومتری تهران و در روستای آبعلی واقع شده است. این پیست یکی از مکان‌های دیدنی و تفریحی اطراف تهران است که تجربه سفری خاطره‌انگیز را در فصل زمستان برای گردشگران و مسافران میسر می‌سازد. پیست اسکی آبعلی در بازه کوتاهی از سال و فقط در فصل زمستان برای اسکی مناسب است و شامل پنج پیست اسکی است که دو پیست آن دولتی و سه پیست آن خصوصی است.

ارتفاع این پیست‌ها بین 2400 تا 2650 متر متغیر است و هر یک از آن‌ها با داشتن امکاناتی نظیر تله سیژ، تله‌اسکی، تله کابین، مدرسه اسکی، باشگاه‌های تنیس، کایت سواری، سوارکاری، پارکینگ و رستوران، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط ایران به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس پیست اسکی آبعلی: ایران، استان تهران، شهرستان دماوند،60 کیلومتری تهران، جاده هراز

برای اجاره روزانه خانه در تهران از طریق سایت اتاقک اقدام کنید.

2. لواسان؛ شهری چهار فصل

لواسان تهران در زمستان
لواسان در زمستان محلی مناسب برای برف بازی و انجام دیگر تفریحات زمستانی است – عکس از سایت لواسان بزرگ

لواسان یکی از شهرهای کوچک اما دیدنی استان تهران است که در 14 کیلومتری شمال شرق این کلان‌شهر بزرگ واقع شده است. این شهر دارای مساحتی بالغ بر 70 کیلومتر مربع است و به سبب قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های البرز چشم‌اندازی زیبا وجاذبه‌های کم نظیری ازجمله کوه‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌ها نظیر رودخانه جاجرود را به گردشگران ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند کدام فصل را برای سفر به این شهر انتخاب کنید؛ چرا که لواسان شهری چهار فصل است و هر فصلی در این شهر جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

در فصل بهار و تابستان لواسان به یکی از سرسبزترین و خوش‌آب‌وهواترین ییلاقات تهران تبدیل می‌شود. در فصل پاییز این شهر حال‌وهوای رویایی و دل‌چسبی دارد و با درختان هزار رنگش جلوه‌ای دیگر از طبیعت را به گردشگران نشان می‌دهد؛ اما زیبایی‌های لواسان تنها محدود به این فصل‌ها نیست. اگر طاقت سرما را دارید تماشای منظره زیبای شهر در فصل زمستان، درختان سفید پوش شده و همچنین برف بازی و انجام دیگر تفریحات زمستانی نیز در شهر لواسان سفری به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

آدرس لواسان: ایران، استان تهران، 14 کیلومتری تهران، شهرستان شمیرانات

اجاره ویلا لواسان با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

3. روستای افجه؛ مکانی مناسب برای فرار از آلودگی پایتخت

کوهستان روستای افجه در برف
روستای افجه در 5 کیلومتری شمال شرقی لواسان واقع شده است – عکس از داوود نظری

روستای افجه یکی از روستاهای بکر و دیدنی اطراف تهران است که در 5 کیلومتری شمال شرقی لواسان واقع شده است و با جاذبه‌های دیدنی متنوعی که در دل خود جای داده از کوه و جنگل و آبشار گرفته تا اماکن تاریخی و باستانی به مقصد سفر گردشگران و پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. افجه نیز ازجمله روستاهای چهار فصل ایران به شمار می‌رود که در هر فصلی جلوه‌ای زیبا از طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشد.

گذشته از آب‌وهوای خنک و ییلاقی این روستا در فصل بهار و تابستان و طبیعت رنگارنگش در فصل پاییز، کوه‌های برفی و زمستان سفیدپوش روستای افجه نیز تماشایی است و هوای پاک آن برای فرار از آلودگی همیشگی تهران در فصل زمستان انتخاب بهتری خواهد بود.

آدرس روستای افجه: ایران، استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری لواسان

4. پیست اسکی بین المللی دیزین؛ مجهزترین پیست اسکی

برف بازی در پیست اسکی دیزین
این پیست دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و مسابقات بین‌المللی در این‌جا برگزار می‌شود – عکس از mj omidi

کسانی که به تفریحات زمستانی علاقه دارند، پیست اسکی دیزین نامی آشنا برای آن‌ها است. این پیست اولین و مجهزترین پیست اسکی ایران است که در 74 کیلومتری شهر کرج و در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز واقع شده است. این پیست دارای استاندارهای بین‌المللی است و با رعایت نکات فنی ازجمله شیب مسیر و طول مسیر به محل برگزاری مسابقات بین‌المللی تبدیل شده است. همچنین پیست اسکی دیزین با برخورداری از امکانات تفریحی مهیج و متنوع ازجمله 4 تله کابین، 1 تله اسکی چکشی، 2 تله سیژ، 9 تله اسکی بشقابی، تیوپ سواری، اسنوبرد و غیره توانسته گردشگران و اسکی‌بازان زیادی را به سمت خود جلب کند.

پیست اسکی دیزین، علاوه‌بر این که در فصل سرد سال مکانی برای برف‌بازی و انجام تفریحات به‌یادماندنی و خوش برای گردشگران در کنار دوستان و خانواده است، در فصل تابستان نیز برای گذراندن اوقات خوش سفر مکان مناسبی به شمار می‌رود؛ چرا که در این منطقه پیست چمن نیز تاسیس شده و در فصل گرم سال از این پیست برای اسکی روی چمن و تفریح و ورزش استفاده می‌کنند.

آدرس پیست اسکی بین المللی دیزین: ایران استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین

برای اجاره ویلا اطراف تهران می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

5. مجموعه تفریحی توچال؛ نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران

توچال، یکی از بهترین مکان های اطراف تهران در زمستان
در توچال می‌توانید انواع تفریحات از قبیل سورتمه، سقوط آزاد، تله سیژ و غیره را تجربه کنید – عکس از hassan shr

اگر به دنبال یک مجموعه ورزشی و تفریحی مجهز و عالی در نزدیکی تهران می‌گردید، بدون شک مجموعه تفریحی توچال بهترین گزینه است. این مجموعه ورزشی با داشتن چشم‌اندازی بی‌نظیر و امکانات و تفریحات متنوع نظیر تله‌کابین، سورتمه، سقوط آزاد، تله سیژ، بانجی جامپینگ، پیست اسکی که نزدیک‌ترین پیست اسکی به پایتخت است، اتاق فرار، باشگاه اسکی، باشگاه تیراندازی و دیگر مجموعه‌های ورزشی به یکی از منحصربه‌فردترین تفرجگاه‌های گردشگران و پایتخت‌نشینان تبدیل شده است.

در کنار تفریحات هیجان‌انگیز، پیاده‌روی در مجموعه توچال و تماشای فضای سرسبز، آبشار و غاری که در این مسیر قرار دارد، صعود به قله توچال که با ارتفاع 3596 بلندترین قله تهران به شمار می‌رود و همچنین تماشای دورنمای فوق‌العاده زیبای پایتخت از فراز بام تهران از دیگر شگفتی‌های این مجموعه تفریحی است که ترجمه سفری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس مجموعه تفریحی توچال: ایران، استان تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

6. دشت هویج؛ با طبیعت چشمگیر زمستانه

دشت هویج تهران در برف
نمایی زیبا از دشت هویج در زمستان – عکس از محمد جهانبخشی

دشت هویج یا گرچال یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی لواسان است که در 52 کیلومتری تهران واقع شده است که می‌توانید برای دور شدن از آلودگی و شلوغی شهر و سپری کردن لحظاتی به یاد ماندنی در سکوت و آرامش، به دل طبیعت آن پناه ببرید. این دشت به علت اینکه در گذشته محل کشت هویج بوده به دشت هویج معروف است هرچند که امروزه خبری از هویج در این دشت نیست.

دشت هویج در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در بالادست روستای ییلاقی و کوهستانی افجه قرار گرفته و به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد در تمام فصول سال، مسافران و طبیعت دوستان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. گذشته از طبیعت سرسبز و دیدنی این دشت در فصل تابستان، طبیعت چشمگیر زمستانه این دشت نیز بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز است که با تماشای آن به حیرت می‌افتید.

عکاسی، برف‌بازی به‌ویژه در این منطقه که به علت کوهستانی بودن به طور کامل از برف پوشیده می‌شود و کوهنوردی و صعود به کوه‌هایی که اطراف این دشت را احاطه کرده‌اند تنها بخشی از شگفتی‌هایی دشت گرچال است؛ اما در سفر به این منطقه تجهیزات زمستانی مناسب و لباس گرم به همراه داشته باشید.

آدرس دشت گرچال: ایران، استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری لواسان، روستای افجه

7. شمشک؛ مکانی بکر برای فرار از گرمای تابستان

دشت شمشک در برف زمستان
در پیست اسکی شمشک، پیست مخصوص آموزش به مبتدیان وجود دارد – عکس از علی حفیظی

شمشک یکی از مناطق ییلاقی ایران است که در شمال شرق تهران و در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات واقع شده است. این شهر که به سبب داشتن مناطق سرسبز و دیدنی و آب‌وهوای خوش، مقصد پایتخت‌نشینان برای فرار از گرمای تابستان به‌شمار می‌رود در فصل زمستان نیز به سبب برخورداری از پیست اسکی مجهز میزبان گردشگران و ورزشکاران از سراسر ایران است. پیست اسکی شمشک بعد از پیست دیزین دومین و مجهزترین پیست بین‌المللی ایران است و با برخورداری از امکانات متنوع و به‌روز تجربه ورزشی هیجان‌انگیز در دل برف را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

ازجمله امکانات این پیست اسکی می‌توان به دو دستگاه تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله سیژ، دو دستگاه تله اسکی چکشی و غیره اشاره کرد. علاوه بر امکانات ورزشی، پیست اسکی شمشک امکانات رفاهی متعددی، نظیر دو هتل و کافه و رستوران نیز برای گردشگران فراهم کرده است. پیست اسکی شمشک از 4 پیست آفتاب، مهتاب، شب و پیست مخصوص آموزش به مبتدیان تشکیل شده است که طول بلندترین پیست این مجموعه به 1850 متر می‌رسد. پیست اسکی در شب نیز که اولین پیست شبانه در کشور است برای تجربه به‌یادماندنی اسکی در شب طراحی و ایجاد شده است.

آدرس شهر شمشک: ایران، استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران

اجاره اقامتگاه در شمشک با پشتیبانی 24/7
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

8. فشم؛ دیدنی در هر فصلی از سال

آبشار یخ زده در فشم
در فشم می‌توانید یخ‌نوردی و اسکی سواری را تجربه کنید – عکس از ابی محمدی

فشم برای پایتخت‌نشینان صرفا یک شهر عادی نیست این شهر که تنها 28 کیلومتر با تهران فاصله دارد، با داشتن روستاها و باغ‌های سرسبز و آب‌وهوای خوش و ییلاقی همچون تکه‌ای از بهشت به مقصد سفر گردشگران و تهران‌نشینان برای فرار از شلوغی تبدیل شده است. جاذبه‌های دیدنی و تفریحات این شهر فقط محدود به فصول گرم سال نیست.

طبیعت فشم در زمستان نیز که جامه سفید بر تن می‌پوشد و چشمه‌ها و آبشارهای متعددش که برخی از آن‌ها ازجمله آبشار یخی آبنیک با رسیدن فصل زمستان به‌طور کامل یخ می‌زند نیز در نوع خود دیدنی است و منظره‌ای حیرت‌آور و شگفت‌انگیزی را پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر منظره زیبا، تفریحات زمستانه فشم ازجمله یخ‌نوردی در آبشارهای یخ زده فشم، اسکی سواری در پیست‌های اسکی این شهر ازجمله پیست اسکی دربندسر و غیره نیز یکی دیگر از دلایل سفر مسافران به این شهر در زمستان است.

آدرس فشم: ایران، استان تهران، 25 کیلومتری شمال شرق تهران، بخش رودبار قصران

اجاره ویلا فشم با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

9. روستای ایگل؛ دارای طبیعتی دست نخورده

روستای ایگل در برف زمستان
به علت داشتن منظره بسیار زیبا در زمستان، روستای ایگل مقصد بسیاری از افراد است – عکس از فرهاد صارمی

روستای ایگل یکی از روستاهای زیبای ایران است که با طبیعت چهار فصلش در بخش رودبار قصران شهر اوشان واقع شده است. ایگل جزو روستاهای کوهستانی اطراف تهران است و در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. پوشش گیاهی متنوع و سرسبز این روستا، وجود گونه‌های جانوری مختلف، بافت طبیعی و دست‌نخورده آن و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روستای ایگل زبانزد عام و خاص است. با این حال این روستا در فصل زمستان نیز با داشتن منظره‌ای شگفت‌انگیز از چشمه‌ها و آبشارهای یخ بسته ازجمله آبشار ایگل و پوشیدن جامه سفید برتن همواره گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس روستای ایگل: ایران، استان تهران، 25 کیلومتری تهران، چهار کیلومتری غرب اوشان

10. روستای برغان؛ زبانزد عام و خاص

روستای بزغان تهران در برف
روستای برغان در 68 کیلومتری پایتخت است که برای سفر زمستانه بسیار توصیه می‌شود – عکس از سایت travel guide

در 68 کیلومتری مرکز شهر تهران و در دهستان برغان از توابع شهرستان ساوجبلاغ روستای زیبای برغان با آوازه‌ای بلند جا خوش کرده است. زیبایی‌های روستای برغان از مسیر منتهی به آن شروع می‌شود شاخه‌های در هم تنیده درختان که در دو طرف جاده روستا قرار گرفته‌اند، طبیعت دیدنی، درختان پربار، چشم‌انداز زیبای دامنه جنوبی البرز و چشمه‌ها و رودهای همیشه جاری‌اش که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند، تنها بخش از شگفتی‌های این روستا است که آن را در بین گردشگران محبوب کرده است.

هر فصلی در این روستا جلوه‌ای تماشایی و شگفت‌انگیزی دارد، تماشای روستای برغان در فصل بهار که درختانش شکوفه باران می‌شود، لذت بردن از آب‌وهوای خنک آن در روزهای گرم تابستانی و خوردن گوجه‌سبزهای خوشمزه و خوش‌طعم آن که از سوغاتی‌های این روستا به شمار می‌رود، تماشای مناظر بدیع و شگفت‌انگیز آن که در پاییز نمایی هزاررنگ به خود می‌گیرند و زمستان سفید پوشش خالی از لطف نیست.

آدرس روستای برغان: ایران، استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان

سخن آخر

سفر کردن ازجمله کارهایی است که باعث تقویت روحیه و نشاط و ایجاد انگیزه در زندگی می‌شود. خصوصا اگر مقصد سفرتان اطراف کلان‌شهر بزرگ و زیبای تهران آن هم در فصل زیبای زمستان باشد که در آن صورت با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی روبه‌رو خواهید شد که تجربه سفری ناب را برایتان به ارمغان خواهند آورند. ازاین رو در این مقاله سعی کردیم 10 مقصد جذاب و پرطرفدار اطراف تهران را برای شما معرفی کنیم تا ناب‌ترین و بکرترین انتخاب‌ها را برای خوش‌گذرانی داشته باشید. با اتاقک می‌توانید در کنار پیدا کردن مقصد دلخواهتان رزرو اقامتگاه سفری بدون دغدغه و راحت را آغاز کنید.

سوالات متداول

پیست‌های اسکی در اطراف تهران برای سفر زمستانه کدام‌اند؟

پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی بین‌المللی دیزین و مجموعه تفریحی توچال

در پیست اسکی بین‌المللی دیزین چه امکانات تفریحی وجود دارد؟

4 تله‌کابین، 1 تله اسکی چکشی، 2 تله سیژ، 9 تله اسکی بشقابی، تیوپ‌سواری، اسنوبرد و غیره

بهترین روستاهای اطراف تهران در زمستان برای گشت‌وگذار کجاها هستند؟

روستای افجه، برغان، ایگل، دشت هویج و غیره

4.1/5 - (9 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. عکسا رو دیدم رفتم تو فکر و خیال که کاش الان تو یکی از اینا بودم. تو این روزای آخر زمستون پیست اسکی رفتن خیلی حال میده مخصوصا اینکه جمعت جور باشه. دوستای پایه ای داشته باشی یا با دوستای خانوادگی بری.

  2. بله جاهای با صفا و قشنگ زیاد هست هم در زمستان وهم در بهار و پاییز و تابستان ولی با این اختلاف طبقاتی که درست کردن جای از ما بهترون هست نه جای ما

    1. با سلام اگه ی حال خوب میخای تو گوگل بزن رستوران نظربیگ متوجه میشی حال خوب یعنی چی،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *